Van Lillehammer naar Otta - Reisverslag uit Otta, Noorwegen van George en Conny Spruit - WaarBenJij.nu Van Lillehammer naar Otta - Reisverslag uit Otta, Noorwegen van George en Conny Spruit - WaarBenJij.nu

Van Lillehammer naar Otta

Door: ConnyenGeorge

Blijf op de hoogte en volg George en Conny

07 Juni 2011 | Noorwegen, Otta

7 Juni 2011 Joehoe we zijn er al weer hoor! Allereerst willen we iedereen bedanken die een reactie achterlaat op onze site. Zodra we internet hebben gaan we meteen kijken of er reacties zijn, helemaal leuk. Afgelopen nacht op een familiepark gestaan, dat bleek een attractiepark te zijn net zo iets als de Efteling, geinig he! En we stonden vlakbij de Bobsleebaan van de Olympische Spelen van 1994, ook daar no g even een kijkje genomen. Toen zaten we te dubben of we terug gingen naar Lillehammer naar het openluchtmuseum en de skischans of doorrijden. Het laatste is het geworden, want er ging heel veel laaghangende bewolking dus vanaf de skischans hadden we niets kunnen zien. Vanuit Oyen zijn we naar Ringebu gereden en ja hoor eindelijk de eerste Staafkerk gezien, gebouwd in de 13e eeuw. Vandaar doorgereden naar Otta. In Otta hebben we een steile weg omhoog genomen naar Myususeter (geen idee hoe we het moeten uitspreken). Nou dat ging zeker steil omhoog, maar wel ontzettend mooi, komen we in ene voor een slagboom te staan, dan blijkt dat je ook nog tol moet betalen voor een zandpad. Toch maar gedaan, verderop kwamen we weer voor een slagboom, maar daar mochten we niet verder. Deze weg (pad) gaat pas vanaf 15 juni open. Dan maar weer achteruit en de camper geparkeerd. Er werd aangegeven dat je een wandeltocht van 6 km kon doen. Het was wel al laat op de dag, maar toch maar gedaan. Nou daar hebben we geen spijt van gehad, we liepen gewoon bovenop een berg met sneeuw, watervallen en bergschapen, gewoon fantastisch. Rond 18.00 uur waren we weer terug bij de camper. Nou maar weer de berg afdalen tot Otta. De bedoeling was om nog door te rijden naar Lom, maar toch maar een slaapplaats gezocht in Otta en natuurlijk weer gevonden. We staan wel met 3 campers op deze camping!! Nog even naar de rivier gelopen, want het heeft vandaag nogal geregend dus veel kolkend water in de rivier. Morgen op pad naar Lom.
Lieve groetjes aan iedereen die dit leest!!

• 07 Juni 2011 - 22:10

Marcella En Ruud:

gaaf hoor, echt mooie foto's! vooral die waterval is prachtig en die kuiten van George in de sneeuw....lekker wit hoor!!!

groetjes en geniet ze!!

• 08 Juni 2011 - 06:25

Joan:

Goedemorgen, wat een mooie omgeving zeg. Kijk er elke ochtend naar uit om jullie verslag weer te lezen. Nog veel plezier he. Groetjes, Joan

• 08 Juni 2011 - 07:19

Atie:

heb weer genoten van je verhaal,,, goed lieverds zoveel ondernemen,,, je bent jong en je wilt wat he,,,,toppie gedaan ,,,leef echt met jullie mee,,, de schriertjes ,,mannen hebben een zeilweidstrijd van 3 dagen,,,, met Gaby,s boot dus drukke alom...knuffel atie

• 08 Juni 2011 - 07:30

Serena:

Die foto van die staafkerk lijkt wel op het huis van Nanny Mcphee (de film uit het vliegtuig van China!)

• 08 Juni 2011 - 07:32

Serena:

Verder zie ik nog meer mooie foto's..... In je korte broek in de sneeuw! hahahaha.
    Goede verslagen en ik heb jullie gemaild.
    KUS

• 08 Juni 2011 - 09:15

Pap En Mam:

Zo dat is een heel verhaal gelukkig kunnen wij het meerdere keren lezen.
    Wat hebben jullie veel gezien en nog lekker gewandeld goed geschoten oke tol betalen maar dan zie je ook wat die staaf kerk is een plaatje ik dacht dat jou Noors zo geod was volgens mij sprek je het uit als muizeneter.
    Kijk weer uit naar het volgende verslag.
    Liefs kus.

• 08 Juni 2011 - 11:36

Marion:

Hoi, wat een prachtige natuur. Houden we toch nog een beetje kontakt. Het is wel stil hier zonder die herriemaker. Er wordt weinig gelachen. Veel plezier nog.

• 08 Juni 2011 - 13:36

TANTE LENY:

HOI, PRACHTIG WAT JULLIE ALLEMAAL TE ZIEN KRIJGEN, IK GENIET OOK VAN JULLIE REIS VERSLAGEN HOOR, EN NATUURLIJK DE FOTO`SVEEL GROETEN EN GOEDE REIS.