Van Geiranger naar Olden. - Reisverslag uit Olden, Noorwegen van George en Conny Spruit - WaarBenJij.nu Van Geiranger naar Olden. - Reisverslag uit Olden, Noorwegen van George en Conny Spruit - WaarBenJij.nu

Van Geiranger naar Olden.

Door: ConnyenGeorge

Blijf op de hoogte en volg George en Conny

10 Juni 2011 | Noorwegen, Olden

Na een heerlijke rustdag gaan we weer op pad. De planning is om richting het Briksdalbreen te rijden. Maar eerst even een tochtje met een boot van Geiranger naar Hellesylt. Dat is ongeveer een uur varen en dan vaar je dus echt in de fjord, super gaaf!! En George zonder pilletje!! Het stuk wat wij hebben gevaren kwamen we de zeven zusters en de bruidsluier tegen!! Ja ja ga ze maar zoeken op de foto’’s. Bij Hellesylt de boot weer verlaten, even tanken en boodschappen doen en dan koers zetten richting de Briksdalbreen. Maar ..........de wegen zijn hier toch iets minder goed en af en toe erg smal .................... zelfs zo smal dat bij het passeren van een tegenligger de spieges ingeklapt moesten worden. Dus de Briksdalbreen niet gehaald. We hadden er wel kunnen komen, maar dan hadden we geen tijd genoeg om de gletsjer op de gaan. Dus maar een plekje gezocht, nou gezocht er loopt 1 weg naar de gletsjer en daar zitten verschillende campings aan. Dus kiezen maar, we zijn beland vlak voor Olden, dan is het nog 24 kilometer naar het plaatsje Briksdal en dan is het nog 45 minuten lopen naar de geltsjer. Maar morgen meer over de gletsjer. We staan op een schattig klein campingje met een echte Noor als eigenaar. Goh joh de mensen zijn hier echt heel vriendelijk en spreken goed Engels. Hij vertelde dat er op het moment zoveel regen in Noorwegen valt dat zelfs wegen zijn afgesloten, oh als we de boot nog maar halen!! Nog even staan babbelen met andere Nederlanders, er is geen andere keuze want er staan alleen maar Nederlanders hahahihi. We staan weer aan een prachtig meer met op de achtergrond een berg met sneeuw op de top.
Eigenlijk gewoon een TOPplaats.

• 10 Juni 2011 - 17:15

Pap En Mam:

Wat weer een mooi reis verslag wat zijn jullie bezig George wat ben je klein zo je op die boot staat jeetje je lijkt wel een dwerg.
    En de foto een Trol met een Trol of ben jij het Conny?
    Wij genieten er van Serena was net op Face Book zo te lezen was het goed hier is het ook allemaal goed morgen veel plezier op weg naar de gletsjer voor nu veel liefs en genieten kus xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

• 10 Juni 2011 - 19:49

Je Reisgenoot.......:

He Ceesie, je bent toch wel echt handig met de site, he. Alles wat ze over Noorwgene zeggen is waar het is prachtig.

• 11 Juni 2011 - 07:53

Pap En Mam:

het is met een K en gewoon Kees.
    Veel plezier

• 11 Juni 2011 - 13:14

Atie:

Nou ja Atie ze kan een paar dagen niet reageren want het spul zit op het water wel lief dat ze het door geeft.
    doei Mam

• 11 Juni 2011 - 13:49

Henk,:

Inderdaad werkelijk fantastic van het geen we tot nu toe gezien hebben.Wij moesten gisteren terugkomen van vakantie Miranda haar schoonmoeder ligt slecht dus wij moeten op Nina passen voorlopig.
    Nog een fijne mooie groge en zonnige vakantie hopen wij voor julli.

Gr Erica en Henk

• 11 Juni 2011 - 20:12

Diana:

Hallo luitjes!

Alles nog goed met jullie? Zie hier net op het nieuws van 22.00 uur dat er enorme overstromingen zijn in.....NOORWEGEN! Hoe kan het weer he. Hopelijk hebben jullie je zwembandjes meegenomen. (effe zonder gekheid natuurlijk hoop ik dat jullie hier geen last van krijgen!)
    Liefs en X!