Van Jostedal naar Laerdal. - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van George en Conny Spruit - WaarBenJij.nu Van Jostedal naar Laerdal. - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van George en Conny Spruit - WaarBenJij.nu

Van Jostedal naar Laerdal.

Door: ConnyenGeorge

Blijf op de hoogte en volg George en Conny

12 Juni 2011 | Noorwegen, Oslo

Hallo allemaal en Fijne Pinksterdagen!! We moesten even helemaal kijken welke datum het was. Het is gisteravond droog geworden en de hele nacht bijna niet geregend. Na alle berichten die wij hebben vernomen is het bij ons prima hoor, geen last van overstromingen (nog niet).
Vandaag lekker op tijd opgestaan, broodjes gebakken, rugzak in orde gemaakt en hup naar de Jostedalsbreen. Vanaf de camping was het ongeveer 3 km naar het toeristencentrum en dan nog eens 5 km naar de gletsjer. Wij zijn sportief dus hebben de camper laten staan en zijn gaan lopen.En naarmate de dag vorderde werd ook het weer alleen maar beter en uiteindelijk liepen we in de volle zon!!! Het was gewoon lekker om in deze natuur hier te lopen. Het eerste stuk was aardig te lopen maar daarna een 3 kwartier alleen maar over rotsen en door water, maar wel gaaf. Eenmaal bij de gletsjer eerst maar eens op adem komen en daarna genieten. Want de Jostedalbreen is wel de grootste gletsjer van Noorwegen. Echt super gaaf om hier te zijn en het te beleven. Kijk de foto’’s maar!! Rond half 4 waren we terug bij de camper, alles was al in orde om zo weg te kunnen rijden. Nog even wat drinken en dan weer op pad naar een volgende slaapplaats. We hadden nu een doel we wilde in Leardal overnachten en na heel veel tunnels, smalle wegen en een overtocht hebben we Leardal bereikt. Het was ongeveer 75 km rijden en die heeft Conny keurig gereden. We staan nu op een hele volle camping midden in de bergen (zijn er mij iets teveel) met alleen maar Nederlanders. Het blijkt een hele polpulaire overnachtingsplek te zijn. Al met al is het een prachtige vermoeiende dag geweest.
Dikke kus van ons.

• 12 Juni 2011 - 18:21

Pap En Mam:

Wat jullie allemaal zien en meemaken het is niet te geloven Loes gaf net even door dat er bericht was van jullie want ja Mam zat natuurlijk weer over jullie in met die overstromingen
    en nu ben ik gerust ja Loes denkt ook dan is dat ook weer rustig ze zei heel lief veel lees plezier ja dat is het zeker
    Serena heeft het ook naar haar zin leuke foto's en wat ze doet in Biddinghuizen zo een heel verhaaltje weer en of iemand er om lacht kan mij niet schelen jullie zitten nou eenmaal in ons hoofd en hart voor straks slaap lekker en gezond weer op Kus

• 12 Juni 2011 - 18:24

Cor En Lenie:

Geweldig Connie en George, dit is een droomreis die ook op ons verlanglijstje staat!
    Geniet er maar van!!
    Wat een prachtige natuur daar!!

• 12 Juni 2011 - 18:26

Pap En Mam:

Kan de foto"s niet vinden hopelijk komen ze nog Ha ha ha

• 12 Juni 2011 - 19:13

Tom:

Hallo George & Conny, gewledig om dit zo te zien. wist niet van het bestaan hiervan. en ik denk dat jullie daar je ogen uit kijkt hoe mooi alles is of lijkt zo te zien op de foto's. Ik ga jullie in de gaten houden lijkt me leuk. Ik wens jullie nog veel plezier toe en geniet ervan van zo veels moois. Tot later.

• 12 Juni 2011 - 19:15

Diana:

Hallo globetrotters! Ben blij dat alles goed met jullie gaat. Gaaf dat jullie naar de Jostedalbreen zijn. Kan me de foto's van mijn broer nog beetje herinneren, erg indrukwekkend. Geniet maar heerlijk van de prachtige natuur. Con! Wat dapper dat jij over al die belachelijk gekke wegen durft te rijden en dan nog wel met zo'n camper. Petje af hoor, doe het je echt niet na al kreeg ik geld toe. Hier ook alles goed. Vorige week avond-4-daagse gelopen. Eerste 3 dagen super wandel weer. De laatste avond 1,5 uur in de stromende regen gelopen. Beetje jammer maar we hebben de tocht voltooid. Vanmiddag heerlijk met de jongens op het strand gezeten, gevoetbald en gespeeld. Erg leuk. Morgen naar kwantum (ajax behang halen voor niels) en ikea (nieuwe lampen halen. En dan....heb ik heerlijk een weekje vrij! Lieverds geniet nog lekker! x-Diaan

• 13 Juni 2011 - 09:11

Tante Leny.:

zondagmorgen in hilleggom, heerlijk even de tijd nemen om jullie verslag te lezen en de foto`s te bekijken.
    prachtig wat julie beleven, vooral de gletsjers, machtig om daar op testaan, en hoe het allemaal bestaat en ontstaat.
    voor nu weer `n goede reis, lieve groeten en geniet. leny