Van Meadstad naar Bergen - Reisverslag uit Bergen, Noorwegen van George en Conny Spruit - WaarBenJij.nu Van Meadstad naar Bergen - Reisverslag uit Bergen, Noorwegen van George en Conny Spruit - WaarBenJij.nu

Van Meadstad naar Bergen

Door: ConnyenGeorge

Blijf op de hoogte en volg George en Conny

15 Juni 2011 | Noorwegen, Bergen

Na een behoorlijke regenachtige nacht (oke we zouden het er niet meer over hebben) zijn we mooi op tijd vertrokken naar Bergen. De stad met volgens de boeken 250 regendagen per jaar, dus we hadden niet echt het idee dat we op weg gingen naar het zonnigste plekje van Noorwegen. Maar niets bleek minder waar, want hoe dichter we bij Bergen kwamen hoe zonniger het werd! In Bergen hadden we al snel ons plekje gevonden in de haven. Meteen maar op pad naar het centrum van Bergen, want de Floibanen moest ons brengen naar een hoogte van 320 meter boven Bergen. Nou daar hadden we een uitzicht over de stad, helemaal fantastisch!!!! Omdat het zo lekker zonnig was hebben we daar heerlijk, in de zon, zitten genieten van het uitzicht. Eenmaal weer beneden hebben we lekker rondgelopen in het centrum en de over de vismarkt. De Bryggen bekeken. Daarna hebben we zelf in de camper gekookt en afgewassen. Want we aan de haven in het centrum van Bergen zonder stroom als haringen in een ton. Tussen elke camper zit nog niet een s 2 meter, beetje druk maar wel leuk. Net nog even zitten skypen met Serena erg leuk hoor, wel vreemd dat zo iets kan met zo’n grote afstand er tussen. En mam we gaan hier niet uit eten, want dat trekt onze bankrekening niet!! Diana, je mag komen logeren voor een schappelijk prijsje. Richard, wat maakt het uit als de fjord leegloopt er is toch genoeg water hier. Serena, je heb maar een gedeelte van de hele mooie foto’s gezien.Loes, de routes worden hier zo goed aangegeven dat we de GPS niet nodig hebben gehad, alleen om de camper weer te vinden, ook handig natuurlijk. Nou dit was het weer voor vandaag en tot een volgend keer.

• 17 Juni 2011 - 19:45

Pap En Mam:

Heerlijk weer wat te horen van jullie.
    Zo dus niet uit eten ook veel leuker om het zelf te doen en hebben jullie op de vismarkt haring gekocht want de Noren krijgen 1 eur voor kilo haring zegt pap net wij hebben een verslag zitten kijken over de vis van de Noren wat hier naar toe komt dus Pap zegt dat het daar wel goedkoop zal zijn wel een leuk programma.
    Morgen ga ik de andere lezen want ik heb net een mail naar jullie gedaan en helaas ik ben een beetje moe wat drinken en naar bed liefs kus

• 18 Juni 2011 - 12:29

Tante Leny:

hoi, george en conny, vandaag weer lekker jullie verslagen gelezen, wat kan `n mens allemaal meemaken. wat zal dat prachtig zijn om zo hoog in de kabelbaan de wereld beneden je te zien.
    en zeker `n leugentje van de mensen in bergen dat het daar zoveel regent, of de goden waren jullie gunstig.
    verder `n prachtige reis heel veel groeten en tot de volgend gezellige mail. gr.leny