Een record: 3 nachten op de zelfde plaats. - Reisverslag uit Stöckach, Duitsland van George en Conny Spruit - WaarBenJij.nu Een record: 3 nachten op de zelfde plaats. - Reisverslag uit Stöckach, Duitsland van George en Conny Spruit - WaarBenJij.nu

Een record: 3 nachten op de zelfde plaats.

Door: ConnyenGeorge

Blijf op de hoogte en volg George en Conny

15 September 2011 | Duitsland, Stöckach

Hoi hoi daar zijn we weer. Het was een goede overnachtingsplaats in Lindau, maar een beetje vroeg wakker van auto’s en een trein. George had hier natuurlijk helemaal geen last van!! We hadden al bekeken om verder de Bodensee af te rijden naar boven, zo’n 70 km richting Ludwigshafen. We waren al snel op onze Wohnmobilplatz in Stockach. We reden weg uit Lindau met bewolkt weer, maar tijdens het rijden werd de lucht steeds lichter en eenmaal in Stockach scheen de zon volop, eigenlijk was het gewoon warm. Even naar het centrum van Stockach gereden op de fiets en vandaar naar Ludwigshafen dat was ongeveer 10 km en bijna alleen maar naar beneden gereden. Oh ja oeps we moeten ook nog terug, nou dat was pittig hoor. Er wordt hier in de streek druiven, appels en pompoenen verbouwd. Op de terugweg nog even gestopt waar pompoenen werden verkocht. Wij zetten pompoenen voor de sier neer, maar hier eten ze pompoenen. Dat heeft George zich laten vertellen door een Duitse vrouw. Nog even een zak (verse)appels gekocht, ze waren wel lekker maar wel erg hard. Nog even lekker in het zonnetje gezeten bij de camper, want de avonden koelen snel af, maar wat wil je ook het is al half september. Al met al de omgeving is hier prachtig, mooi weer en we genieten, nou wat willen we nog meer? Niets!!!!
Groetjes George en Conny

16 september 2011
Nou daar gaat tie dan, want vandaag stond de “koningenrit” op het programma. We waren namelijk gisteren tijdens onze verkenningstocht door de omgeving, ook even bij de Duitse VVV langs geweest en hebben daar een boekje gekocht met fietsroutes. Bij deze fietsroutes zat ook een kaartje met daarop aangegeven hoezeer de route zou stijgen of zou dalen naar gelang de route zou duren.
Nou dat kaartje gaf niet helemaal, zeg maar gerust er klopte geen kl.... van hoe de werkelijkheid wel was, zodoende kwamen we op hellingen waarop zelfs te beste Tour de France-renner nog te voet moet zijn gegaan. Maar aan alle ellende komt een einde en toen we dan ook op ons middelpunt van onze tour kwamen waar we van te voren hadden gezien dat we dan de boot konden nemen naar de overkant van de Bodenzee, waren we “net te laat” om op deze boot aan te meren. Nou ja, net te laat, we waren om drie uur op de kade en de boot was om 1 uur vertrokken. Dus dan maar de rest van de tocht ook op de fiets afmaken, met dien verstande dat we niet op adem konden komen op de boot die ons naar de overkant zou varen. Zodoende kwamen we dus weer uit in Ludwigshaven waar ons weer het “klimmetje” naar Stockach wachte. Maar ook dit deden we fluitend en nu nog even langs de Aldi om wat vlees in te slaan voor een welverdiende barbeque want we waren wel aardig aan het einde van ons Latijn na deze rit. O ja, we zijn vanochtend ook nog even langs de winkel hier op de camperplaats gegaan en daar hebben we een nieuw camperstandplaatsadressenboek (mooi voor scrabble)gekocht met daarin 5400 nieuwe camperplaatsen die we allemaal gaan bezoeken en er minimaal 1 nacht gaan staan. (geintje) Maar het is wel ideaal om zo’n boek bij je te hebben dan vind je makkelijker een slaapplaats voor de nacht.
Ik ga stoppen anders weet ik morgen niets meer te melden.
Groeten en tot morgen Conny en George.

17 september 2011
Na een wat rommelige nacht, regen, WC bezoeken en maagzuur zijn we toch maar wakker geworden. De rit van gisteren moest nog afgemaakt worden. Rond een uurtje of 11 vertrokken richting Uberlingen, het was zo ongeveer 14 km fietsen. Maar dan wisten we zeker dat we de boot van 13.00 uur konden halen. Eenmaal bij de haven was er daar een mega (kriebel) markt, al niets voor George, nog even een broodje kopen en hup met de fietsen en al op de boot richting Bodman. Wat we alleen niet wisten is dat we nog 4 andere havens aan moesten doen om mensen af te zetten of op te halen. Ach wat maakt het uit, het weer is goed. Dus een lekker plekje gezocht op de boot in het zonnetje. Na bijna 1 ½ uur kwamen we in Bodman aan. En George is niet eens ziek geworden op de boot (zonder pilletje). De rit maar weer oppakken en koers zetten richting het eindpunt. Na weer heel wat heuvels waren we rond 4 uur terug bij de camper.
We hadden besloten om toch nog maar een nachtje op deze plaats te blijven staan. Het is een mooie/goede camperplaats. Gewoon even lekker zitten en wat lezen is ook wel lekker.
We weten nog niet waar we morgen naar toe gaan rijden, maar het zal zeer zeker wel weer goed zijn.
Doei doei XXXXXXX

• 18 September 2011 - 16:38

Pa En Mam:

Wat een mooie pompoenen je moet er een soep van maken doen ze in New-Zealand en ook een soort puree maken ze er van ook eten ze het als groenten Pap vond het lekker nou laat het mijn deur maar voorbij gaan.
    maar dank voor jullie extra verhaal er is wel heel wat gebeurd maar die fles wijn kopen omdat het anders zielig is voor die boer jammer maar dat geloven wij dus echt niet.maar ja als je bij de boer in de keuken mag internetten wil je toch iets terug doen.
    ik heb even geantwoord 5 minuten hier voor hoop dat je dan nog bij de boer bent.en stampen morgen hoor.

• 19 September 2011 - 14:26

Smurfin:

Hoi, we zijn weer terug uit Edinburgh en zit weer lekker te genieten van jullie avonturen. Mooi hoor daar in Duitsland. Italie komt vast nog wel. Zag ik op een van de foto's nou een goddelijk lichaam op de stoel zitten :)
    Tot gauw, groetjes Smurfin