Nog een dagje in Bergheim. - Reisverslag uit Bergheim, Frankrijk van George en Conny Spruit - WaarBenJij.nu Nog een dagje in Bergheim. - Reisverslag uit Bergheim, Frankrijk van George en Conny Spruit - WaarBenJij.nu

Nog een dagje in Bergheim.

Door: ConnyenGeorge

Blijf op de hoogte en volg George en Conny

19 September 2011 | Frankrijk, Bergheim

Gisteravond nog even een filmpje zitten kijken, want ’s avonds koelt het hard af en is het snel donker. De nacht is behoorlijk fris geweest, maar dan slaap je ook wel weer lekker.
Deze ochtend rond een uurtje of 8 ging de druivenplukmachine al van start dus tegen die tijd waren we ook wakker. In ieder geval Conny, George slaapt gewoon verder. Gisteravond het paaltje van de stroom doorgeknalt ( de eerste keer) door de Senseo. Nu maar hopen dat het oventje het wel doet voor het bakken van onze overheerlijke broodjes. Ja hoor het stroompaaltje heeft het gehaald. Na het ontbijt op de fiets naar Ribeauville, dat is ongeveer 4 km op de fiets. Natuurlijk als wij er zijn zijn bijna alle winkels dicht!! Wel een leuk centrum, maar helaas het fototoestel ligt nog in de camper. Dan maar weer terug op de fiets om het fototoestel te halen. Hup weer op de fiets naar Ribeauville, toerisenbureau bezocht, foto’s gemaakt en boodschappen gedaan. Nog even bij druivenplukkers staan kijken en ook gekeken hoe zo’n druivenplukmachine werkt. Helaas onze wijnboer niet kunnen vinden dus we konden ook niet helpen plukken!! Hahahihi. Wel gezien hoe de druiven bij een cave verwerkt worden.Door ons zieligste gezicht op te zetten kregen we wel een heerlijke stos druiven nou die hoeven ze van mij niet te persen ik eet ze zo wel hoor!!! Eenmaal weer terug bij de camper nog wat gedronken en meteen maar het verslagje gemaakt zodat we dat direkt op de site kunnen zetten. We blijven hier nog wel een nachtje staan, het is hier zo mooi en rustig tussen de druiven.
Voor straks eet smakelijk en welterusten.
Groetjes George en Conny

• 20 September 2011 - 11:14

Marion:

Hoi, Jullie zitten op de wijnroute van het Elzas gebied. Staat bekend om prachtige dorpjes versierd met heel veel bloemenbakken en hangers. Ben er uiteraard ook al een paar keer geweest. Wij hebben deze route ook met de auto gereden. Prachtig (uiteraard ook goede wijn en franse kaas). Wat genieten jullie toch. Om jaloers op te worden. Liefs xxx

• 20 September 2011 - 13:45

Pap En Mam:

Wat leuk om dit te zien de huizen zijn schattig en een ding moet mij van het hart waar zijn de foto's van het met de voeten stampen ??????? en hadden jullie nou niet even naar de wijnboer kunnen zoeken ?? om te helpen ? ja ja wel de druiven opeten nee dit valt ons erg tegen.
    maar wel fijn dat de oven het nog deed. heel veel plezier en lekker genieten. liefs kus tot de volgende keer.