Laatste dagje bij de wijnboer. - Reisverslag uit Bergheim, Frankrijk van George en Conny Spruit - WaarBenJij.nu Laatste dagje bij de wijnboer. - Reisverslag uit Bergheim, Frankrijk van George en Conny Spruit - WaarBenJij.nu

Laatste dagje bij de wijnboer.

Door: ConnyenGeorge

Blijf op de hoogte en volg George en Conny

20 September 2011 | Frankrijk, Bergheim

Daar zijn we weer hoor!! Na een goede nachtrust werden we wakker met een lekker zonnetje. De nacht was wel koud geweest, want het gras was wit!! Had het gevroren, nee zei George, nou ik dacht het wel hoor. De boer was al lekker vroeg begonnen met zijn machine door de druiven te scheuren, dus vroeg wakker. Ik natuurlijk, George slaapt gewoon door. George op de fiets naar de bakker om een lekker vers stokbroodje te halen. Na het ontbijt nog even lopen klussen in en om de camper. Want er moest nu toch echt wel gewassen geworden. Zoals je kan zien hebben we de boom gebruikt als waslijn. We hadden gisteren bij het toeristenbureau een fietstocht gehaald, ze vertelde wel dat het af en toe moeilijk zou worden. Wij op pad met onze route, nu bij het eerste kruispunt waren we de weg al kwijt. De Fransen zijn niet zo goed in bordjes plaatsen. Af en toe hebben we goed op de route gezeten, maar af en toe ook helemaal niet. Maar ach wat maakt het uit, je plukt af en toe een trosje druiven en dan kan je wel weer een heuveltje hebben. We hebben op paden gereden (gelopen) dwars door de druivenvelden, prachtig om te zien. We hoeven in ieder geval niet terug naar de Moezel, want hier is het volop druiventijd. Eenmaal weer terug in Ribeauville hadden we wel een drankje verdient. Hhhmmm lekker hoor in het zonnetje op een terrasje. Nog even een paar boodschapjes gedaan en de laatste paar uurtjes van de zon genieten. Want morgen rijden we hier weg en weten niet hoe het weer is waar we gaan overnachten. Al met al was het een fantastische vermoeiende dag. Misschien tot morgen en we nemen er nog 1.
Liefs George en Conny

• 21 September 2011 - 09:03

Pap En Mam:

Heel fijn dat jullie gisteren even belde en wij weten niet of je dit ziet maar over Pap sms ik het voor alle zekerheid.
    jullie aan de druiven en de wijn en
    is de was droog geworden? hier begint de kermis dus even naar Been om paling te halen.
    goede rit verder voorzichtig liefs uit een somber Sassenheim ( wij niet hoor ) maar het weer.kus

• 21 September 2011 - 11:25

Marion:

Ja, Ja en dan maar iets over mij zeggen. Zogenaamd aan de trosjes druiven. Volgens mij hebben ze daar de alcohol al ingedaan zo te zien aan het gezicht van George. Ben benieuwd waar de reis nu weer heen gaat. Veel plezier.