Ljubljana is prachtig!!!!!!!! - Reisverslag uit Smlednik, Slovenië van George en Conny Spruit - WaarBenJij.nu Ljubljana is prachtig!!!!!!!! - Reisverslag uit Smlednik, Slovenië van George en Conny Spruit - WaarBenJij.nu

Ljubljana is prachtig!!!!!!!!

Door: ConnyenGeorge

Blijf op de hoogte en volg George en Conny

19 Mei 2012 | Slovenië, Smlednik

Hallo,
Zo daar zijn we weer, vandaag hadden we weer een stad te bezoeken namelijk Ljubljana. Dus na een lekker ontbijtje met zelf gebakken broodjes (voor broodjes van de camping hadden we de vorige dag op moeten geven en toen waren we er nog niet) en een crakertje zijn we op ons gemakje op de fiets richting centrum gereden. De route er naartoe was niet zo moeilijk, bij de uitgang van de camping moesten we linksaf en dan 5 kilometer rechtdoor en dan zouden we zo in het centrum terecht komen. En zo geschiede het was echt een rechte weg naar het centrum. Fietsen geparkeerd en lopend het centrum in, het was best wel druk met ook een aantal straatmuzikanten. Midden in het centrum van de stad ligt het kasteel van Ljubljana en het ligt boven op een bergen dus,,,,,,,,,,,,,, hebben we het liftje gepakt om boven te komen. Boven bij het kasteel kon je ook nog de uitzichttoren in om een nog beter uitzicht te hebben over Ljubljana dat was zeker de moeite waard. Nadat we weer neergedaald waren in het centrum hebben we daar nog wat rond gelopen en toen we op een bankje wat zaten te eten raakten we in gesprek met een sloveense gids die zelf uit Bled kwam en die ons vertelde dat als we naar Bled zouden gaan we zeker naar de Vintgar-kloof moesten gaan, maar dat was ons toch al ons plan. Je kan daar schijnbaar een stukje de kloof inlopen over een aantal bruggen die tegen de steilewand aangemaakt zijn. Aan het einde zou zich dan ook nog een waterval bevinden (de Slap Sum) die zich enkele tientallen meters naar beneden stort. Nou wij zijn benieuwd want we hebben vorig jaar in Noorwegen geen enkele waterval gezien. Hahahihi. Nou voorlopig staan we nu net buiten Ljubljana op een camperplaats bij een hotel en morgen zien we wel weer hoe het is in Bled we gaan lekker aan het bier en de wijn.
Groeten en kus vanuit een zonovergoten Smlednik.

• 20 Mei 2012 - 09:09

Albert & Loes:

Hallo globetrotters
    Vandaag alle reisverslagen weer gelezen en wij zijn weer op de hoogte van wat jullie allemaal hebben gezien. En zo te lezen hebben jullie het heerlijk. En aan de foto's te zien is het weer bij jullie ook weer opgeklaard. Bij ons inmiddeles ook althans gisteren was het heerlijk weer. Wij naar Amsterdam en ja zowaar op een terras kunnen zitten. Het was heerlijk. Wij zaten op het terras van brouwerij 't IJ en net als jullie heerlijk aan het bier gezeten. Daarna gegeten bij Nam Kee. Niet gegeten maar gevreten want ja alcohol maakt hongerig. Wat betaal je ongeveer voor een camperplaats? Omgerekend in euro's? Daar zijn wij altijd benieuwd naar. Is vrij camperen mogelijk? Is dat gratis of betaal je daar een paar euro voor? Nou wij gaan weer genieten van het nu nog mooie weer, vanmorgen vroeg een wolbreuk gehad en nu droog. Vandaag de 3M marathon van Leiden.
    Geniet nog van jullie laatste week want wat is het snel gegaan zeg.
    Liefs uit een niet al te koud Leiden.

• 20 Mei 2012 - 10:52

Tonschrier@casema.nl:

wat geweldig he,,,zo.n mooie stad,,,europa is zo mooi,,,
    Jullie genieten echt met de camper,,,leuk gezicht,,,george voor je mooi 2e huis,,, leuk alles te lezen en de foto,s te zien,

Hier word het deze week prachtig weer ,,,dus 4 dagen naar de ..kaag...wedstrijden voor de kids,,,,, en dan met zoë ,,naar een boerderij -camping,,,, we hebben hem bekeken super voor kindertjes,,,dus dat word genieten,,,dikke knuffel en geniet nog......een week...kus

• 20 Mei 2012 - 16:09

Pap En Mam:

Hoi Hoi als ik het zo bekijk is het nu een familie onder ons je leuk hoor.
    wat weer een fijn reisverslag en zeker mooie foto's heerlijk hoor mooi weer maar te gek laten wij het nu ook hebben de hele dag na de regen en wind zo rond 11 uur naar buiten gegaan en wij komen nu net pas binnen. wat een weelde wij weten het nu zeker onze dochters zijn niet vies van een biertje en van Klein dochter begrepen dat ze er ook niet in spuugt maar dat hebben jullie niet van mij.
    maar lieverds geniet nog van de vakantie en als het hier ook mooi blijft zo als ze zeggen gaan wij er ook van genieten kus liefs uit een zonovergoten Sassenheim