Joehoe hier zijn we weer!!! - Reisverslag uit La Cambe, Frankrijk van George en Conny Spruit - WaarBenJij.nu Joehoe hier zijn we weer!!! - Reisverslag uit La Cambe, Frankrijk van George en Conny Spruit - WaarBenJij.nu

Joehoe hier zijn we weer!!!

Blijf op de hoogte en volg George en Conny

09 September 2012 | Frankrijk, La Cambe

Na een frisse nacht zijn we fris en fruitig opgestaan. Het gras en de spullen waren behoorlijk vochtig, maar al gauw kwam de zon en die maakte alles weer droog (lijkt wel een sprookje). Hahahihi De beheerder van de camping had al netjes ons brood onder de luifel gelegd, dus ontbijten kunnen we. Na het ontbijt en de afwas zijn we op de fiets gesprongen richting Grandcamp Maisy, daar even lekker in de haven lopen banjeren. Jeetje mina wat stinken daar de stranden zeg, nou daar wil je niet een dagje verblijven hoor. Vanuit hier zijn we naar Pointe Du Hoc gefietst, dit is de plek waar de Canadezen aan land kwamen, dit is de plek met de steile rotswanden, heel indrukwekkend hoor. Onder weg zijn we diverse monumenten tegen gekomen. Vanuit Pont du Hoc zijn we weer terug gegaan naar Grandcamp Maisy, want daar is een gebied met allerlei loopgraven, apart hoor het lijkt wel een dorpje, alleen je kan niemand zien lopen!!! Vanuit hier zijn we door gefietst naar La Cambe, want daar is de Duitse begraafplaats, we hebben ze allemaal geteld, er liggen 21222 soldaten. Al met al weer aardig wat km gefietst, rond 17.00 uur waren we weer terug bij de camper. Het weer was super vandaag een graad of 27, lekkerrrrrrrrrr hoorrrrrrrrrrrrrrrrr. Laat in de middag kwam er af en toe een wolkje voor de zon, nog even afwachten wat het weer morgen gaat doen. Straks lekker nasi eten, douchen en na al die zon en wind zal het wel op tijd worden dat we ons bed op gaan zoeken. Morgen gaan we via de Amerikaanse begraafplaats naar Bayeux. Ik meld dit alvast maar, want geen idee wanneer we weer internet hebben.
Voor iedereen een dikke kus van ons.
XXX
PS. De heuvels vielen mee, af en toe een bultje, maar net af hoeven te stappen.

• 10 September 2012 - 12:39

Richard:

ehh........bij Pointe du Hoc kwamen Amerikanen aan land, niet de Canadezen. Wel opletten wat er op die bordjes staat he !!!

• 10 September 2012 - 13:42

Marion:

Bonjour, comment faire. ja dat verwacht niet van mij he. Vroeger behoorlijk wat frans gehad. Nou daar blijft weinig van hangen.
    Leuk dat jullie het naar de zin hebben en het weer behoorlijk meewerkt. Vaak hoor je toch anders in deze streek van Frankrijk. Hoor gauw weer.

xxx