Dag boerinneke!! - Reisverslag uit Bayeux, Frankrijk van George en Conny Spruit - WaarBenJij.nu Dag boerinneke!! - Reisverslag uit Bayeux, Frankrijk van George en Conny Spruit - WaarBenJij.nu

Dag boerinneke!!

Blijf op de hoogte en volg George en Conny

10 September 2012 | Frankrijk, Bayeux

Na lekker geslapen te hebben bij het boerinneke zijn we rond 11.00 uur vertrokken. Helaas kon het boerinneke geen brood verzorgen, want het was maandag, dan maar wat crackertjes, niks mis mee. Vanuit La Cambe zijn we vertrokken naar Collevile sur mer. Daar hebben we de Amerikaanse begraafplaats bezocht. Hier lliggen 21122 soldaten. Alles is omringd met een hele mooie tuin. De grond is kosteloos door Frankrijk geschonken. Heel indrukwekkend om al die witte kruizen te zien. Het is net Margraten, maar dan veel groter. In het bezoekerscentrum werden nog beelden getoond van de aanval. Na wat gewandeld te hebben in de tuinen zijn we richting Arromanches les bains gereden. Daar liggen nog pontons in de zee. Vanaf het strand zijn we het uitkijkpunt Cinema Circulaire gelopen. Daar werd een film van de aanvallen getoond in 360 graden (leek wel het Omniversum)! Vanaf dit uitkijkpunt had je een prachtig gezicht op de zee en de pontons. Hhhhhmmmm het was nogal een steile klim naar boven dus terug maar met het treintje gegaan, lachen joh. Eigenlijk wilde we overnachten in Arromanches le bains, maar alles stond zo hutje aan mutje dat we maar door zijn gereden naar Bayeux. In het centrum was het erg druk, maar dat kwam omdat de scholen uitgingen. Maar de Garmin heeft ons prima naar het parkeerterrein in het centrum gebracht. Er stonden meer campers, dus eerst maar de Notre Dam van Bayeux zoeken en bekijken, dan zien we wel als we terug komen of er dan meer campers staan om te overnachten. Oke de Notre Dam gevonden, was wel mooi, maar we hebben mooiere kathedralen gezien in Praag en Wenen. Na dit bezoek moesten we nodig een terrasje opzoeken en daar raakte we aan de praat met een paar Australiers, altijd leuk om zo op een terrasje te zitten praten met volk uit een ander land. Een maal weer terug bij de camper bleek toch wel dat er meer campers bleven overnachten, dus wij bleven ook keurig staan. Het lijkt wel of iedereen dan toch een beetje bij elkaar gaat staan. Na een lekker pannetje gekookt te hebben zijn we de Notre Dam nog in het donker gaan bekijken. Hij was toen eigenlijk mooier dan overdag. Na een bakkie, borreltje en douchen zijn we lekker in ons bedje gekropen. Nou toedeledokie maar weer.

• 14 September 2012 - 07:55

Marion:

Nou hehe, ik maar denken dat het geld op was. Geintje er zal wel geen internet geweest zijn daar op het platte land. Leuk alle verhalen weer te lezen. Nog een paar dagen en hop weer terug naar het druilerige NL

• 14 September 2012 - 15:08

Pap En Mam:

Jullie verslag weer gelezen ik ben niet echt fit na het onderzoek gisteren dus ik laat het hier vandaag maar bij het regent hier op het moment best.
    Kus liefs.