Plitvice meren - Reisverslag uit Plitvički Ljeskovac, Kroatië van George en Conny Spruit - WaarBenJij.nu Plitvice meren - Reisverslag uit Plitvički Ljeskovac, Kroatië van George en Conny Spruit - WaarBenJij.nu

Plitvice meren

Blijf op de hoogte en volg George en Conny

20 Augustus 2013 | Kroatië, Plitvički Ljeskovac

Zo vroeg uit de veren, ja duuuhhh echt niet, want vandaag stond een bezoek aan de Plitvice meren op de planning. Wij na een stevig ontbijt, helaas binnen, want het was bewolkt, op de fiets gestapt naar de ingang. Nou dat ging 3 km lekker, alleen maar naar beneden. Hoe het vanmiddag terug zou gaan, dat zullen we wel zien. Eerst bij de ingang maar eens ontdekken welke kant we als eerste zouden gaan bekijken. Met het treintje/bus naar het verste punt, vandaar zijn we 9 km gaan lopen, langs een prachtige natuur en een zee aan watervallen. Telkens als we weer een bocht omgingen was er weer een heel andere natuur. Alles lopend over zandpaden of houtenvlonders. Af en toe was het druk en af en toe zag je geen mens. Na de 9 km moesten we het meer oversteken, wel 5 minuten in een fluisterboot, eenmaal aan de overkant onze tocht vervolgd voor nog eens 4 km. Toen waren we weer helemaal aan het andere eind van het meer. We hadden verder kunnen lopen, maar we hebben de fluisterboot genomen die dwars over het meer voer. Toen waren we weer op het punt waar deze ochtend begonnen waren. Nog even een Kroatische lekkernij gekocht en toen oh ja we moesten nog even wat boodschapjes doen. Nou zijn de supermarkten in dit gebied niet zoveel, maar we zijn geslaagd. Het was wel 7 km naar beneden rijden, dus daarna weer 10 km alleen maar omhoog. De eerste versnelling is weer goed gebruikt zullen we maar zeggen en een stinkende adem kregen we er gratis bij. Weer bij de camper zijn we in de stoel gevallen om eerst maar eens te genieten van een Radler!!!! Het is de hele dag bewolkt gebleven dus helaas hebben we vanavond niet buiten kunnen eten. Maar de vakantie is nog lang, dus dat zal heus nog wel een keertje (denk ik) gebeuren. Nu even aan het internetten, want volgens mij heeft de camperplaats richting Zadar geen internet. Dus als jullie even niets van ons horen dan klopt dat.
Voor straks allemaal welterusten en voor morgen werkse!!! Hahahihi
Kusssssssssssssssssssssssss

• 20 Augustus 2013 - 21:03

Loes:

he he eindelijk de fotoos.
    Leuk die verslagen om te lezen en veel zien.
    Geniet er maar lekker van. Hier nog steeds heerlijk zonnig weer.

• 20 Augustus 2013 - 21:17

Pap En Mam:

Wat fijn om even met je te praten en dat alles goed is Pap zegt net morgen 24 graden en dan gaat hij weer omhoog ga straks het verslag lezen ja wij hebben nu ook foto's mooie watervallen tot morgen slaap lekker.

• 20 Augustus 2013 - 21:49

Serena:

De rode Jillz is ook lekker!

• 21 Augustus 2013 - 07:43

Conny:

En ze zijn nu op zeker????

• 21 Augustus 2013 - 08:09

Smurfin:

Hoi, wat een prachtige tocht weer. Was het wat voor je George: "FLUISTER"boot.?Jij en fluisteren (hahaha). Stuur de verslagen ook even door aan GROTE smurf. Mooie foto's. Nou ga weer aan het werk hier. doeiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii

• 21 Augustus 2013 - 13:48

Marion:

He hallo, er wordt nog heel wat gewerkt aan de konditie lees ik. goed hoor. Wat een geweldige plekjes heb je toch op deze aarde.

• 21 Augustus 2013 - 20:20

Pap En Mam:

Hallo globetrotters.
    Wat een heerlijke mail en wat is de kroatische lekkernij ? en is er in de supermarkten wel van alles te koop? en is het erg duur of juist goedkoop?
    En Sssssssssssssssssst in de fluisterboot wij genieten er van dat snappen jullie wel. en zeker gisteren lekker op chat echt een feestje hoor leuk ik had Loes Serena en jou.

Vandaag naar de buurtkamer geweest pannenkoeken gegeten 2 mensen hebben ze gebakken, En ja heel leuk Pap is ook geweest dus weer iets gewonnen en de klusjes in en om het huis gaan ook lekker.

Vanmorgen even met de scoot naar dorp 2 leuke overhemden voor Pap gekocht en vanmiddag lekker buiten gezeten gezellig er was tokko en nu om 8 uur naar binnen morgen weer 24 graden geen wind wat een weelde in Nederland.
    lieverds jullie weten weer iets van ons geniet lekker en als er geen inter net is ja dan verliest de Keizer zijn rechten moet je maar denken voorzichtig en veel plezier doei doei Kussssssssssssssssssssssss de oudjes

• 23 Augustus 2013 - 22:09

Tante Leny:

Nou je hoort ook niets van mij, maar nu even wel, er kwam even niets van.
    Maar weer geweldig de verhalen ik geniet er van.
    Ook kom de plaatsen tegen waar ik geweest ben, b.v. in Passau, ben ik geweest met Jaap en Aat op vakantie, langs de Donau en splitsing van de Inn en de Ill.
    De verhalen zijn weer geweldig .
    Wat kunnen jullie meesterlijk veel vertellen op zo`n klein stukje.

Ik zoek ook veel op Google op.

Zo ik kijk weer uit naar het volgende verhaal.
    Voor nu veel reis plezier en tot de volgende keer.
    Groet, Tante Leny