Staringgrad - Reisverslag uit Starigrad, Kroatië van George en Conny Spruit - WaarBenJij.nu Staringgrad - Reisverslag uit Starigrad, Kroatië van George en Conny Spruit - WaarBenJij.nu

Staringgrad

Blijf op de hoogte en volg George en Conny

21 Augustus 2013 | Kroatië, Starigrad

Vandaag was het de bedoeling om van de Plitvice meren richting de kust te gaan rijden en dan uiteindelijk na wel 125 kilometer te stranden in Staringrad. Om ongeveer 10 uur waren we zover om onze camper richting de kust te gaan sturen. En hoe meer we dan ook in de buurt van de kust kwamen hoe beter ook het weer werd. In Staringrad eerst even de camperplaatsen bekeken die Conny in de boeken had gevonden, de eerste vond ikzelf niet bijzonder het enige voordeel wat hier was, was dat je pel aan zee stond en met 10 meter lopen kon je jezelf zo de zee in laten zakken. Toch nog maar even verder kijken en de tweede plek was meer naar onze zin, we staan nu op wel 100 meter lopen van de Adriatische Zee en nadat we eerst even wat boodschappen hadden gedaan zijn we toch maar even gaan zwemmen in dat prachtige heldere water. Als jullie vanmiddag ergens een luid geschreeuw hebben gehoord was dat van mij want ik dacht na al zo lang 30 graden is het water al lekker op temperatuur, nou niet dus en dat houd nu in dat ik de eerste paar dagen echt zittend zal moeten plassen want er is niet veel meer over van de 25 centimeter. Nog even op temperatuur liggen komen op mijn handdoekje en toen werd ik door Conny weer het water in gestuurd want de buren hadden geklaagd omdat ik schijnbaar lag te snurken in de zon. Om een uur of 4 zijn we op de fiets nog even naar het “centrum” gereden daar zijn we toen ook maar meteen gebleven en hebben daar ook maar het diner tot ons genomen. Bij het afreken kregen we bij de rekening ook een glaasje van het huis, nou ze willen denk ik graag dat in ieder geval de vrouwen nog een keer terug komen want wat die krijgen dat is wel weg te krijgen, maar wat wij (lees mannen) krijgen is niet echt smaakvol het heet geloof ik grappa en je staat er aardig van in de brand, dat heeft wel weer voordelen want alles gaat er weer een beetje van groeien. Het eten was overigens geweldig goed dus bijna net zo goed als wanneer we zelf koken. Nou morgen hebben we een behoorlijk lange rit op het programma staan (50 km) dus,,,,,,,,,,,,,,, vroeg uit de veren en wie weet tot morgen.
Groeten van ons uit een zonnig Kroatië

• 21 Augustus 2013 - 21:47

Atie:

Hoi, Hoi lieverds,,,wat is het toch leuk te lezen,,,,wij zijn daar zo 35 jaar geleden geweest,,,ja, ja toen gingen de auto,s ook al zo ver super mooi is het daar he,,,jullie genieten echt,,,,en wij een beetje met jullie.

wij gaan fietsen in zuid-frankrijk,,,, zo langs de kust ,,,zalig hoor heen via de napolion routte,,,we zijn dan 4 dagen onderweg dan 2 weken in een huisje en dan weer op het gemak terug dus tot dan.........oom ton tante atie hi,hi

• 21 Augustus 2013 - 22:33

Serena:

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA
    komiek!
    Pas op mam dat je je morgen niet verreist voelt!
    Succes xx

• 22 Augustus 2013 - 07:36

Marion:

Nou als je niet veel hebt dan moet je het vooral op zo'n manier beschrijven hahaha.
    Maar alle gekheid op een "stokje" (hoe toepasselijk) het is weer schitterend. Ik hoop voor jullie dat de 6 weken niet al te snel omgaan. xxxx

• 22 Augustus 2013 - 07:57

Smurfin:

Hoi, ik sluit me helemaal bij de tekst van Marion aan :) Een leuk begin van de dag hoor om jullie verhaal te lezen. Tot gauw maar weer. Groetjes en lekker blijven genieten van het zonnetje. Gaan we hier de komende week ook doen. Helaas alleen vanachter het raam tot 17.00 uur. xx

• 22 Augustus 2013 - 12:06

Louis Funcke:

Komt de waarheid nu naar boven met je 25 centimeter.op de tennis loop je altijd te bluffen van 30 centimeter.
    maar als nog een hele goede vakantie verder en heel veel plezier doei..........

• 22 Augustus 2013 - 20:43

Pap En Mam:

Hoi hoi,
    Zo dat was weer een heel verslag en het was weer een beste rit en wel fijn dicht bij de zee.

En lekker wezen eten waar bestond het uit? en is het nu echt goedkoop?
    Staan er veel Campers ? je weet het Mam vraagt altijd wel wat wij lezen het verslag en ja dan komen de vragen.
    Leuk een glaasje bij de afrekening hier krijg je bij de Chinees een pepermuntje.
    Vandaag 50 Km gereden en weer een leuke plaats gevonden?

Vanmiddag is Serena geweest altijd leuk en wij hebben iets uit gezocht om woensdag te gaan eten maar wij hadden iets anders maar Serena heeft de knoop door gehakt dan komt Serena uit haar werk hier naar toe.

Verder gaat het hier goed vanavond nog buiten gezeten en nu even naar jullie mailen stoer hoor achter het stuur hoor Conny was het klimmen en dalen of viel dat wel mee.
    voor nu voor jullie 2 veel liefs kus en geniet er van doei doei uit Sassenheim