Een stukje verder!!!! - Reisverslag uit Zadar, Kroatië van George en Conny Spruit - WaarBenJij.nu Een stukje verder!!!! - Reisverslag uit Zadar, Kroatië van George en Conny Spruit - WaarBenJij.nu

Een stukje verder!!!!

Blijf op de hoogte en volg George en Conny

22 Augustus 2013 | Kroatië, Zadar

Beetje bij beetje zakken we steeds verder richting de overtocht. Nadat George lekkere broodjes had gehaald in de supermarkt en van deze genoten hadden zijn we vertrokken, uitgezwaaid door de eigenaresse, geen idee hoe ze dit bedoelde(!). Hup vlug in de camper want we hadden vandaag wel 50 km naar Zadar op de planning staan. Maar wat is het hier een apart landschap, kale bergen, hele stukken vlak, half afgebouwde huizen of huizen die tijdens de oorlog getroffen zijn en daarna niets meer mee gedaan is. De wegen zijn wel goed. Met een strakblauwe lucht vertrokken we richting Zadar. Toch wel lastig hoor die borden hier als het niet in het Engels op staat. Oh jee een Lidl, eerst maar even de koelkast vullen. Altijd handig want de supermarkten verder zijn niet zoveel. De camper bij de Lidl laten staan en op de fiets richting het centrum. Goed gegokt, met ongeveer 15 minuten fietsen waren we in het centrum. Bij vertrek toch maar even de deuren met een sjorbandje aan de binnenkant vastgemaakt, je weet maar nooit. Na een paar uurtjes in Zadar te hebben gewandeld zijn we de fiets weer op gaan zoeken. Zadar heeft niet zoveel bezienswaardigheden, dus snel klaar!! Nu stond er op de planning om nog eens 25 km (!) te rijden om ergens een plekje te zoeken om te overnachten. Nou dat is niet zo moeilijk, want elke dorpje heeft een boulevard met daaraan een hele batterij aan campings. We staan bij Martin. Gewoon een gezellig veldje aan zee. Ik moet vannacht niet de verkeerde kant op lopen om naar de WC te gaan of George!! Genoten van de ondergaande zon en dan is het ook meteen donker. Wij zitten nog even lekker buiten met kaarslicht, romantisch toch?
Lieve allemaal tot een volgende keer.
XXXX

• 23 Augustus 2013 - 14:55

Pap En Mam:

Hallo Hallo hier Sassenheim ik zoek verbinding met Zadar of de volgende plaats Martin

Wat is dit een heerlijk verslag wel fijn dat de wegen goed zijn wat erg dat er nog huizen zijn die niet afgemaakt zijn of waar je nog aan kan zien dat er oorlog is geweest.
    Wat leuk een Lidl de zelfde spullen als in Nederland? wel handig die sjorbandjes.

Die mevr die jullie uit zwaaide was denk toch wel lief bedoelde en zijn jullie niet de verkeerde kant op gelopen om te gaan plassen? wat leuk nog buiten zitten met kaarslicht ja hoor jongens hou de romantiek er maar in en nog een wijntje erbij ook?

Het is vrijdag middag ven morgen de boodschappen gedaan samen heerlijk en van middag ben ik nog lekker op de scoot weg geweest heerlijk het park in de rondte, ja met dit weer is het een pracht ding ik ben nog nooit zo verkleurd geweest, pap is wezen wandelen en dat gaat ook lekker vanmorgen ook de papieren gehaald voor Pap zijn rijbewijs te verlengen wie had dat ooit gedacht.
    Donderdag keuren dus nog wel even kijken of dat goed gaat.
    O ja George ik ga bruine bonen soep maken wat zou je er van denken?Nee Conny jij niet hoor.
    De Temp blijven nog hoog zomers wat een feest in ons kikkerlandje.
    veel liefs heel veel plezier hoor kissssssssssssssssssssssssss