Vesuvius en Pompeï - Reisverslag uit Pompei, Italië van George en Conny Spruit - WaarBenJij.nu Vesuvius en Pompeï - Reisverslag uit Pompei, Italië van George en Conny Spruit - WaarBenJij.nu

Vesuvius en Pompeï

Blijf op de hoogte en volg George en Conny

12 September 2013 | Italië, Pompei

Zo na een lekker avond onder het luifeltje te hebben gezeten, waren we lekker op tijd wakker, zo rond 07.30 uur, dat komt omdat de spoorlijn vlakbij ligt en de treinen dan weer zo’n beetje gaan rijden. Maakt niet uit want we hadden vandaag een druk programma. Ja Loes, George eerst maar even broodjes halen bij de supermarkt. Na het ontbijt op pad om de Vesuvius te gaan beklimmen en bekijken. Hhhhhmmmm eerst maar eens op zoek welke bus we naar boven moeten hebben, nou dan wordt je even van het kastje naar de muur gestuurd, maar uiteindelijk wel gevonden. Na een rit van ongeveer 40 minuten, met een boemelbus, kwamen we aan bij de Vesuvius. Ja hoor, hebben wij weer het lijkt de Preekstoel en de Etna wel, alleen maar wolken!!! Maar hier was het nog erger het regende ook nog boven. Nou nog een kilometer omhoog lopen en dan konden we de krater gaan bekijken. Helaas hebben wij de krater niet gezien vanwege de wolken, maar gelukkig hebben we de foto’s nog!!! Hahahihi Met de boemelbus weer naar beneden. Oh ja op de terugweg nog even een wijnproefje gedaan, moet kunnen om 12.30 uur!!!! Stelde niet veel voor, maar wel weer meegemaakt. Even terug naar de camper, daar zagen we dat het daar ook had geregend (lees hoosbui), een broodje eten en toen zijn we Pompeï gaan bezoeken, met een audio guide, want anders weet je echt niet waar je naar staat te kijken. In 79 voor Christus is dit dorpje onder een laag van 6 meter lava bedolven geraakt door een uitbarsting van de Vesuvius. Na allerlei opgravingen is het dorpje weer op de kaart gekomen. Eigenlijk hadden wij hier meer van verwacht, eigenlijk lijkt het een opgraving van een Romeinse nederzetting, want van de lava is bijna niets meer te zien. Eigenlijk ook niet zo gek, want het is al 2000 jaar geleden!!!! Na ruim 3 uur daar gelopen te hebben, waren onze hoofden vol van de audio guide, beentjes moe en zijn we terug gegaan naar de camping, het was inmiddels al 19.00 uur. Lekker weer van de skot zitten eten. Het is weer een drukke leuke dag geweest. Morgen draaien we de luifel in om naar de Oostkant van Italië te gaan, waar we eindigen morgen is nog een?
Toedeledokie en een dikke kus van ons.

• 13 September 2013 - 19:03

Pap En Mam:

Toch fijn als de trein langs gaat je steekt je hand op en dan stopt die vast wel.
    Maar nu hadden jullie lekkere verse broodjes.
    Ja jammer als je het niet goed ziet van wegen het weer maar wij hebben de foto's gekeken nou Conny je zit lekker ingepakt trui aan en plastic er over en ik zie toch echt bij George mieren tietjes hoor
    Ja lekker om warm te worden een wijntje proeven hoeveel??

Zo dus had goed geregend bij de Camper en geen narigheid?
    ik vond de foto van al die opgravingen wel heel mooi beetje Egyptie achtig en dat koppie Conny er door net een schilderijtje.
    Ja ja het was zeker een drukke dag en dan lekker eten wat is de temperatuur nu bij jullie??

Hier gaat het goed het weer is niet veel wind en regen en wij krijgen nog meer maar niets aan te doen morgen komen Loes en Albert gedag zeggen en dan nog 1 dag en dan gaan ze ook vertrekken naar zonnige oorden fijn hoor.

voor nu een fijn weekend en geniet er van wat staat dat leuk zeg ik altijd als jullie weekend hebben als je gewoon thuis ben misschien weten jullie nog niet eens dat het weekend is Ha ha ha.

• 14 September 2013 - 11:39

Nico Stb:

Hallo george je dacht ik hoor niets van die katwijker ik heb verschillende reisverslagen van jullie gelezen wat een leuke trip maken jullie.kijk dat je geen maffia in napels heb gezien komt omdat ze wisten dat je kwam en bleven de mafioso allemaal binnen.
    George ik blijf je volgen en geniet er van samen met je vrouw.Ik ga weer aan het werk groetjes Nico

• 15 September 2013 - 10:34

Louis Funcke3:

Hallo Conny wat zie jij er mooi uit op die foto daar boven op die berg.
    groetjes en nog heel veel plezier.

• 15 September 2013 - 16:10

Pap En Mam:

Hallo,
    ik zie nog niet dus er is zeker geen wifi of er is niets te vertellen maar dat lijkt mij heel stug.

Hier gaat het rustig Pap is vanmorgen een stukje wezen lopen en vanmiddag weer maar ja zit nu aan de zuurstof maar de arts zei dat het juist goed was dus dat is wel goed.

Ik zei gisteren dat ik nog iets ging doen?? van morgen om 10 uur in het park er waren 1.300 mensen mooie muziek koren en kleintje pils dat hadden de gezamelijken kerken van Sassenheim geregeld pastoor dominee mooie koren O ja en ook de Oranje vereniging het was heel mooi ik ben op de scoot gegaan Pap wilde niet het duurde een kleine 2 uur, had ook te lang geweest voor Pap.
    Zo had ik een mooie ochtend, morgen ga ik voor Pap ook een scoot aan vragen hij vind het nu goed dus meteen doen Ha ha ha want hij komt nergens hoop weer gauw iets van jullie te horen Loes en Albert zitten ook op de plaats van bestemming met 3 uur vertraging.

heel veel liefs en maak er een mooie week van KuSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSS