San Marino - Reisverslag uit San Marino, San Marino van George en Conny Spruit - WaarBenJij.nu San Marino - Reisverslag uit San Marino, San Marino van George en Conny Spruit - WaarBenJij.nu

San Marino

Blijf op de hoogte en volg George en Conny

16 September 2013 | San Marino, San Marino

Buongiorno, nou wat we gisteren al een beetje in het verslag hadden gezet van de rustdag is niets terecht gekomen. Om 7.00 uur ging het wekkertje want we wilden de eerste bus die ons naar het centrum van Rimini zou brengen niet missen. Nou we kwamen een beetje bedrogen uit want, al wat er kwam geen bus die ons via Rimini naar San Marino zou brengen. Even naar de camping gelopen waar we stonden te wachten op de bus en die wisten ons te vertellen dat de buslijn naar San Marino per 11 september was gestopt. (einde seizoen) Het schatje (grrrrrrrrr) achter de receptie wist ons wel duidelijk te maken dat we dan maar met een georganiseerde busreis naar San Marino moesten gaan. Maar dat wilden we niet we wilden NUUUU!!!!!!! Uiteindelijk wisten we haar nog wel een buslijnnummer te ontfutselen die ons naar het centrum van Rimini zou brengen en dan wilden we daar dan zelf wel een kaartje voor de bus naar San Marino kopen, want we zouden en moesten vandaag naar San Marino, we waren niet voor niets zo vroeg uit de veren gekomen. Dus op zoek naar de bus die ons naar Rimini zou brengen en na een kwartiertje of zo wandelen kwam de bushalte in zicht, maar dat was een beetje jammer, we zagen net de bus wegrijden dachten we, alleen die stopte bij een soort verkeerspleintje en toen even een sprintje getrokken en net de bus gehaald. In de bus raakten we met een Italiaan aan de praat, tenminste zo goed en zo kwaad als dat ging, maar zijn vrouw was Duitse en die hielp hem, en ons, als we er niet meer uitkwamen, volgens haar was het maar 10 minuten met de bus naar San Marino, of wij hebben haar verkeerd begrepen en was het nog 10 minuten naar het station. In ieder geval toen we bij het station aankwamen moesten we nog ontdekken waar de bus naar San Marino vertrok, wel toen we uitstapten stonden daar meteen drie van die kereltjes in van die pakjes van de busmaatschappij, wij dachten die kunnen vast wel een beetje Engels en kunnen ons wel verder helpen, maar de eerste keek naar de tweede en die naar de derde en dat ging het niet worden. De eerste wist ons met veel gebaren duidelijk te maken dat we een 100 meter verderop een kaartje konden kopen voor de bus naar San Marino. Dat was voor elkaar maar nu moesten we nog in de bus zien te komen, want er stond een massa mensen die met die bus mee wilden dat ging volgens ons nooit passen! Dus een beetje sniekie om de rij heen lopen, dan kom je vanzelf een beetje vooraan te staan, krijg je ook vanzelf ruzie omdat ze zien dat je de rij ontwijkt maar als je dan maar net doet of je gek bent (voor mij geen enkel probleem) en doet alsof je daar al een tijd staat, waait die bui vanzelf over. Dus hup in de bus, en in een minuut of 40 zaten wij in San Marino!! We werden bovenop de berg afgezet (nee niet financieel) en konden op ons gemakje het staatje gaan bekijken. Nou in het wapen, hadden we al gezien, staan drie torens en die hebben we ook alle drie beklommen en bekeken in het echt. Nog even een beetje gekheid gemaakt met een groepje Oostenrijkers een paar foto’s van hun hele groep gemaakt op het laatst moest zelfs Conny erbij op de foto, hartstikke leuk. De reis terug weer aangegaan, nog een duik in de zee, helaas was de zon achter de wolken dus meteen maar terug naar de camper. Lekker gegeten in een tentje hier aan de boulevard, internetten, skypen met Serena, douchen en de kooi in. Nog even afwachten wat we morgen gaan doen, of hier nog een dagje blijven staan of richting Florence gaan. We gaan het zien en beleven.
We houden van jullie allemaal en een dikke knuffel.
XXXX

• 17 September 2013 - 08:14

Smurfin:

He hallo,
    Ja daar is ze weer. Lekker jullie laatste verslagen gelezen onder het genot van een kopje thee. Jullie maken wat mee zeg en ben dan ook zeer benieuwd naar de andere mooie foto's die jullie gemaakt hebben. Kunnen we misschien weer combineren met een karaoke-avond :) Jullie reis in Italie tot nu toe was een streek waar wij nog niet zijn geweest. Vanaf nu zullen jullie verhalen wat meer bekender bij ons worden. Benieuwd wat jullie van Florence vinden.
    Zo nu weer aan de slag. Heb BO. tot gauw xx

• 17 September 2013 - 13:35

Loes:

Wij hebben ook alle reisverslagen door gelezen.
    Fijn dat jullie het naar het zin hebben.
    Nog lekker genieten verder. Doen wij ook.

Nog veel reis- en fietsplezier.

• 17 September 2013 - 13:52

Marion:

Hallo Spruitjes,

Fijn weer alle verslagen gelezen. Nou George die stalagmiet was zeker wel schrikken.
    Nee hoor, alle gekheid op een "stokje" (hahaha). Wat een geweldig leven zo. Voor je het weet heb je Europa wel gehad en moeten jullie uitwijken over zee. (ook niet te versmaden natuurlijk).
    Het gaat voor jullie al weer opschieten, geniet er nog maar van want het is het baggerweer.

Liefs, xxx

• 17 September 2013 - 15:00

Pap En Mam:

Hallo hier Sassenheim.

Zo dat was weer een heel verslag meer wel heel leuk en je moet maar zo denken jullie zijn gekomen waar jullie wilde komen.
    en weer leuke dingen gezien altijd leuk je kan, als er iets over, is weer mooi mee praten, ja hier is het ook steeds eerder donker vandaan zon geen regen wel een pittig windje, maar ik vind het niet erg.

Moest vanmorgen om half negen bij de tandarts zijn lekker op de scoot Pap zei neem toch de auto nee hoor echt geef mij de scoot maar.

Pap heeft zijn dag niet is erg moe en heeft de zuurstof en die dagen gaan steeds meer komen lijkt het wel.
    Maar hij houdt zelf de moed er in hoor maar hij komt niet ver meer maar daarom hoop ik dat de scoot voor Pap door gaat, maar ik doe niet de auto weg is wel lekker nog.

Straks komt Serena weer en dat is gezellig onder het eten gaat ze weer alles vertellen over de Kermis morgen begint hier de Kermis.
    beetje raar verhaaltje geloof ik.ha ha ha zal morgen beter mijn best doe van Loes en Albert hadden wij een mail ik dacht jullie ook voor nu heel veel liefs genieten wat jullie ook doen wel voorzichtig hoor doei doei de oudjes

• 17 September 2013 - 16:55

Diana:

Hallo globetrotters!

Zo, het is een rustige dag op mijn werk vandaag en ik heb de bijbel weer eens even opengeslagen. Wat heerlijk om te lezen wat jullie meemaken. Leuke lui he die Italianen. Pfff ben ooit nog eens op een studiereis(!) geweest naar het Gardameer en inderdaad rijden als een godmajoor en engels hebben ze nog nooit van gehoord. Zijn jullie nog naar Venetie geweest? Of staat dat nog op de planning? Wel een aanrader om te doen hoor. Wat fijn dat jullie nog heerlijk weer hebben, op het moment komt het hier echt met bakken naar beneden. Lang leve de herfst! Gisteren heeft Serena nog opgepast. Heb haar niet gesproken, ik moest vroeg weg en was pas laat terug. volgens mij heeft ze niels even geholpen met huiswerk.
    Komende vrijdag weer een wedstrijd met de badminton. Gaan met 2 invallers GJ en Anouk kunnen niet. Ben benieuwd Loes valt in en de heer geen flauw idee wie het is. Oh ja ik geloof dat ik ergens gelezen heb de vriend van Roos (dochter van) 6 Oktober kan Judith niet invallen, viert haar verjaardag. Sorry maar dan is denk ik toch Loes de beste optie. Als ze wil want haar eigen team moet ook. Wordt vervolgd.
    vorige week 4-4 gespeeld, DD 2x DE gewonnen en GD van GJ en Anouk gewonnen. Ging echt best goed hoor!
    Wat gaat jullie reis eigenlijk onwijs hard. Nog ff lekker genieten hoor!
    Enne....het gaat slecht he in de reisbusiness dus studiereizen zijn helaas verleden tijd.
    Volgend jaar zelf maar een weekje zon boeken....want die mis ik nu al!!!!
    Lieverds nog heel veel plezier en geniet nog lekker. Dikke kus Diana