Naar Pisa en Lucca - Reisverslag uit Viareggio, Italië van George en Conny Spruit - WaarBenJij.nu Naar Pisa en Lucca - Reisverslag uit Viareggio, Italië van George en Conny Spruit - WaarBenJij.nu

Naar Pisa en Lucca

Blijf op de hoogte en volg George en Conny

19 September 2013 | Italië, Viareggio

Zo, daar zijn we weer, vandaag Florence verlaten om weer verder richting de Westkust te gaan, maar wel met twee tussenstops was de planning, namelijk in Pisa en in Lucca. Nou ook dat is weer gelukt en we staan nu op de camping in Viareggio, want de camperplaats hier die was er niet meer. Daar lijkt het alsof de Italiaantjes het niet zo nauw mee nemen, geen zin meer dan heffen we de plaats gewoon op zonder dat ook maar aan iemand te melden en de bewegwijzering laten we gewoon staan, zodat het lijkt alsof je gewoon naar een plaats rijdt om te overnachten. Nou ja, het komt altijd wel weer op zijn pootjes terecht, Conny weet altijd wel weer een plekje te vinden in de buurt. Het is niet te geloven hoe veel tijd zij tijdens het rijden in alle boeken zit te zoeken totdat ze plek heeft gevonden naar haar volle tevredenheid. En dat is het altijd nog afwachten of de plek er nog is of dat er van de in het boek vermelde faciliteiten misschien wel één of twee zijn afgevallen. Maar genoeg daarover eerst dus vandaag naar Pisa, we hadden al van een aantal mensen en thuis van Serena gehoord dat er niet zo veel aan is in Pisa. Je hebt de Scheve toren, de Duomo (de kapel) en het Baptisterium. Het plein waar deze drie bouwwerken op staan wordt ook wel “het veld van de wonderen” genoemd. Nou ik verbaasde mij er wel over hoe scheef dat ding staat, vijf meter en veertig centimeter uit het lood. Nou toen natuurlijk de nodige foto’s gemaakt. En daarna weer terug op de fiets naar de camper die we voor het gemak maar even hadden geparkeerd op het terrein bij een grote supermarkt. Eerst nog even een broodje gekocht en toen op weg naar Lucca, daar hadden we gelezen kon je zo het stadje rond fietsen óver de verdedigingswal die rond dit dorpje(?) ligt. Bijna aan het einde van onze rondrit zagen we het Italiaanse VVV, daar nog even naar binnen gelopen en een plattegrond gehaald met de highlights van Lucca erop en die hebben we ook nog maar even te voet bekeken. Inmiddels was het 17.30 uur dus tijd om een plekje te gaan zoeken voor de nacht, nou dat schoot toch eigenlijk ook niet zo op, zoals in het eerste stukje van dit verslag is beschreven maar al met al we staan weer en hebben ook weer internet. We denken dat we hier maar weer eens een paar nachten blijven, aangezien het in Nederland ook niet zo denderend is met het weer. Dus lekker aan deze kant van de Alpen blijven, nog lekker in het zonnetje!!!!! Joepie het was vandaag over de 30 graden!!!! Bij jullie waarschijnlijk ook maar dan met de kachel aan .
Tot ziens maar weer.
XXX

• 20 September 2013 - 13:16

Marion:

Ha Spruitjes,

Inderdaad met de kacheal aan. alhoewel we dit weekend ook weer naar de 20 graden gaan.
    Het begint nu wel op te schieten nog een weekje toch. Met al jullie belevenissen zijn jullie nu wel aan vakantie toe(hahaha). Aan acclimatiseren doen jullie natuurlijk ook niet. Volgende week zondagavond laat thuis en maandag hup weer aan het werk. Genieten tot de laatste minuut. Nou op naar nog een weekje "uit het leven van.............". Groetjes xxx

• 20 September 2013 - 20:02

Pap En Mam:

Ja een fijn en leuk verslag maar het zijn ook hele mooie foto's maar wat doe je George daar boven???
    Cony doet haar best om hem om te duwen wat dus ook niet lukt ha ha ha .
    en hou jij hem dan tegen George ik heb al het een en ander naar jullie gedaan dus ik brei er een einde aan.

O ja nog even dit wij hebben GEEN kachel aan maar wel de Balkon deur open o zo Pu.

Slaap lekker en toto morgen dank voor jullie lieve en fijne mailtje