Yosemite National Park - Reisverslag uit Yosemite Village, Verenigde Staten van George en Conny Spruit - WaarBenJij.nu Yosemite National Park - Reisverslag uit Yosemite Village, Verenigde Staten van George en Conny Spruit - WaarBenJij.nu

Yosemite National Park

Blijf op de hoogte en volg George en Conny

09 September 2014 | Verenigde Staten, Yosemite Village

Zo, daar gaat tie weer, vandaag dus het Yosemite-park met een bezoek vereerd. Toen we vanmorgen aan het ontbijt zaten hoorden van andere Nederlanders dat het park misschien wel afgesloten zou zijn. Hij had namelijk gehoord dat er een flinke bosbrand was geweest en dat er een aantal wegen waren afgesloten vanwege het aanvoeren van materiaal om de brand te blussen. Maar nadat we dit even hadden gevraagd bij de campground eigenaar bleek dit verhaal niet te kloppen, zodat we gewoon richting Yosemite konden gaan rijden. In de buurt van het Yosemite park reed ook nog een nostalgisch treintje dus die hebben we eerst maar even gepakt, en deze machinist was wel aan de jonge kant maar je kon wel lekker met hem praten over wat er allemaal in het bos stond aan soorten bomen. Terug op het stationnetje stond de stoomlocomotief al klaar om te vertrekken, helaas hadden wij geen tijd voor deze rit vandaar dat wij met het andere treintje de rit hebben gemaakt. Daarna verder het park in gereden, eerst even toegangskaartjes opgehaald bij de ranger die aan het begin van het park bij de toegangspoort zit. Die vertelde ons dat we met de camper niet verder het park in konden, maar dat er 4 mijl verderop wel een pendelbus stond die ons het park in zou brengen richting de gigant Sequoia's we hadden ze natuurlijk al gezien in het vorige park maar hier stonden ook onwijze gigantische exemplaren. Daarna weer terug met de pendelbus naar de camper. Zo, we gaan nog iets dieper het park in en bij het bezoekerscentrum even gevraagd naar wat we toch echt moeten zien, nou daar kwam een heel verhaal uit wat we toch echt niet moesten missen. Maar toen moesten we echt tegen deze vrijwilliger zeggen dat onze tijd toch wel iets beperkt was deze middag, nou toen heeft ze ons een mooie route laten zien wat we konden wandelen, zogezegd zo gedaan. Onderweg nog even aan de praat geraakt met een aantal Amerikanen, en toen ze van Conny een paar klompjes kregen (die heeft ze als souveniertje in haar tas) waren ze totaal verrast en vonden het helemaal geweldig dat ze dit kregen. Al met al is en blijft dit park fantastisch, zie de foto's maar. Daarna werd het tijd om de camper weer op te zoeken en onze weg weer te vervolgen, maar we hadden zo lopen lummelen in het park (er is ook zoveel te zien) dat we wilden proberen om hier maar een nachtje te blijven staan, maar het bleek dat alle campings op het park vol waren, de eerste plek waar we daarna aanklopten was ook vol en het begon toch al aardig te schemeren, maar de volgende ranger die wilde wel even voor ons bellen en op de volgende campground langs de weg die wij reden was wel een plek voor ons. Dit was maar 8 mijl verderop dus daar naartoe gereden plekje toegewezen gekregen, inmiddels was het al wel aardig donker geworden dus toen we voor de plek stonden vonden we deze toch wel behoorlijk scheef, terug naar de ranger, maar die was inmiddels naar huis dus zelf maar een plekje uitgezocht om daar te gaan staan. Lekker met z'n vieren in de camper gegeten, nog effe een slokje en dan onder de wol. We hebben nu wel een dekentje nodig want het is 's nachts best wel fris aan het worden hier. Morgen richting San Francisco en dan zien we wel weer wat de dag gaat brengen. Groeten van ons vieren.

• 11 September 2014 - 07:48

Marion:

Hallo Spruitjes,

Jullie waren zeker zo onder de indruk dat de foto's vergeten zijn. Ik zie niks tenminste.
    Wat fijn dat jullie zo genieten.

gr. Marion

• 11 September 2014 - 22:23

Mam:

ja eigenlijk is het bed tijd voor jullie oude moedertje maar wat een belevenis weer niet te geloven wat een verhaal lekker in een treintje je kan wel zien aan de verhalen dat jullie onwijs goed voor bereid zijn.

Ja zijn de nachten fris aan het worden ach jullie zijn alle 4 lekker jong lekker theelepeltje liggen.

Wat leuk dat je een klompje hebt gegeven zie je wel ik had er nog veel meer mee moeten geven maar ach je had er natuurlijk zelf ook nog en je kon er niet meer hebbben.

Hebben jullie nog iets gezien of gehoor van de herdenking van 11 September ?

Zo ik heb er weer een paar gelezen en ik ga nu heerlijk naar bed lieverds tot de volgende keer.

Als Serena en Nic s"morgens landen dan gaan Loes en Albert s'middags weg maar het is wel heel mooi zo jullie zijn schatten allemaal dan is er gelukkig altijd dichtbij. toedeloe toedeloe xxx.