Wakker geworden in Washington. - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van George en Conny Spruit - WaarBenJij.nu Wakker geworden in Washington. - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van George en Conny Spruit - WaarBenJij.nu

Wakker geworden in Washington.

Blijf op de hoogte en volg George en Conny

14 September 2014 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Zo, we hebben heerlijk geslapen in ons super lekkere Queens bed. Wel vroeg wakker, want we dachten 2 dagen te hebben in Washington, maar het is maar 1 dag! Oeps dat wordt veel zien vandaag. Zeven uur ging de wekker om eerst even een ontbijtje te scoren rond half 8. Nou dat viel vies tegen, er waren muffins, verpakte broodjes, fruit, koffie/thee, appelsap en jus d'orange. Maar nergens tafeltjes te vinden. Oh het is de bedoeling dat je alles meeneemt naar je kamer!!!!! Oké dan doen wij dat ook maar. Na dit ontbijtje zijn we vertrokken met de bus en metro naar het centrum van Washington. Gelukkig stond er ook een Amerikaanse man uit Peru bij de bushalte, had George gelukkig weer iemand om mee te praten. Maar wat zijn de mensen hier vriendelijk en behulpzaam, als je maar even op je plattegrond staat te kijken komt er al iemand vragen of we het kunnen vinden en of ze misschien kunnen helpen. Maar de reis met bus en metro ging super en ja hoor daar begon ons avontuur, onze guide, Serena, was er nu niet meer dus alles zelf vinden dan maar. Nou dat was snel gevonden, lekker makkelijk, alles ligt erg centraal in het National Mall lekker bij elkaar. Hahahihi
Wat hebben we zoal gezien we zijn begonnen bij het Washington Monument daarna doorgelopen naar het National World War II Memorial, via een mooi parkje naar het Lincoln Memorial, nog even een blik op de Arlington Memorial Bridge. Via het Korea War Memorial naar het Martin Luther King National Memorial dan het Franklin D Roosevelt Memorial, doorgelopen naar het Jeffersons Memorial. Nog een langs het gebouw waar het Amerikaanse geld ontworpen en gedrukt wordt, jammer dat dit dicht was hahahihi!!!! Daarnaast stond het US Holocoast Memorial Museum. Na de lunch kwam de grootste bezienswaardigheid namelijk het WITTE HUIS. De vlag hing uit, dus Obama was zeer waarschijnlijk wel thuis, maar niet gezien. Jammer hoor!!!
Nog even een bezoek gebracht aan het Witte huis Visitor centrum. Maar wat een bewaking rond het Witte Huis zeg. Zelfs bewaking op het dak en overal stond politie. Rustig gelopen naar het Capitool, dat is ook een onwijs groot gebouw hoor. Alle gebouwen in Washington zijn GROOOOOOOT. Ook nog een bezoek gebracht aan het Air en Space Museum, eigenlijk wilde we alleen even naar het toilet, maar het was best wel interessant, dus we hebben hier toch weer een tijdje gelopen. Nog even in het zonnetje op een bankje gezeten en daarna de metro en bus weer terug genomen naar het hotel. Het is weer een prachtige dag geworden in Washington. Nou wij gaan op tijd de kooi in, want morgenochtend vroeg gaan we de huurauto ophalen.
Ik zou zeggen goodnight.
Toedeledokie xxxxx

  • 15 September 2014 - 09:12

    Smurfin:

    Hoi, wat een mooie reis zeg. Ik denk dat we straks na al jullie mooie foto's en misschien filmpjes ook eindelijk over de streep getrokken worden na al jaren en jaren plannen te hebben gemaakt. Ik blijf jullie volgen hoor tot jullie weer voet op Nederlandse bodem zetten. Erg leuk de verhalen van jullie avonturen te lezen. xxx

  • 15 September 2014 - 15:33

    Marion:

    Nou, nou wat een belevenissen. Als jullie terug zijn gaan jullie zeker nog met vakantie om uit te rusten.
    Leuke verhalen hoor. xxxx

  • 15 September 2014 - 23:05

    Mam:

    Hello

    Het is laat maar ik steeds niet op waar ben ik ,ik dacht ik ga het nog eens proberen ik ben het wel zat het is laat voor een oud mens maar hier ook zalig weer
    vanmiddag kwam Joke en wij hebben samen heerlijk op het balkon gezeten en nu staat nog de deur wijd open het is echt zomer heerlijk.

    ja als de vlag uit hangt bel dan aan bij Obama en zeg gewoon mag ik even binnen komen ha ha ha.

    nee hoor grapje natuurlijk hier gaat alles een gangetje de ene dag anders als de andere.
    Maar de kermis komt er van de week ook weer aan dus dan is de week weer een beetje anders.
    Want ik probeer wel van dit soort dingen te genieten dus iets wat ik nog nooit heb gedaan ga ik woensdag middag doen ik ga naar de feest tent daar is een gezellige middag voor de ouderen.
    ik moet er wel aan toe zijn omdat ik het nog nooit heb gedaan misschien sta ik er voor en denk toch maar niet zo ook de scoot tocht Conny weet je het nog?

    Ik heb even snel deze mail gellezen maar morgenochtend doe ik het rustig aan, morgen middag komt Serena dat is ook fijn ik kijk er naar uit komt goed en als het lekker weer kunnen wij ook buiten zitten wij zien wel.

    Ik heb vanmiddag het kastje gehaald bij Karwei het staat in de garage, nu ga ik echt naar bed.
    Heel veel liefs dikke kus en maak er iedere dag iets moois van.
    De foto's zijn heel mooi ik wist niet dat er groot beeld was van Luther King prachtig.
    doei doei knuffellllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllll Mam Ria.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Washington, D. C.

George en Conny

We hebben hem!!!

Actief sinds 17 Jan. 2011
Verslag gelezen: 168
Totaal aantal bezoekers 110707

Voorgaande reizen:

10 Mei 2018 - 18 Juni 2018

Spanje en Portugal

18 Augustus 2017 - 02 September 2017

Naar het Zuiden of Oosten?

02 Mei 2017 - 20 Mei 2017

Zwerven door Canada

26 Augustus 2016 - 17 September 2016

Door de Alpen.

17 Juni 2016 - 10 Juli 2016

Door de Pyreneën.

14 Mei 2015 - 21 Juni 2015

Rondreis Engeland, Schotland en Ierland.

06 Maart 2015 - 09 Maart 2015

Stedentrip Boedapest

31 Augustus 2014 - 24 September 2014

Onze Droomreis.

06 Juni 2014 - 22 Juni 2014

Daar gaan we weer.

28 Februari 2014 - 03 Maart 2014

Nieuw jaar, nieuwe uitstapje!!!

16 Augustus 2013 - 28 September 2013

Op naar de ETNA!!

26 April 2013 - 30 April 2013

Weer op pad in 2013

07 September 2012 - 16 September 2012

Korte vakantie Frankrijk

31 Augustus 2012 - 02 September 2012

Nog even naar Italie!!

27 April 2012 - 28 Mei 2012

Ons eigen rondreis!!!

23 Februari 2012 - 26 Februari 2012

Stedentrip Moskou

09 September 2011 - 24 September 2011

Weer lekker 2 weken op vakantie.

02 Juni 2011 - 25 Juni 2011

Op pad met de camper door Noorwegen.

Landen bezocht: