Wij hebben ons weer............................... - Reisverslag uit Lancaster, Verenigde Staten van George en Conny Spruit - WaarBenJij.nu Wij hebben ons weer............................... - Reisverslag uit Lancaster, Verenigde Staten van George en Conny Spruit - WaarBenJij.nu

Wij hebben ons weer...............................

Door: George

Blijf op de hoogte en volg George en Conny

15 September 2014 | Verenigde Staten, Lancaster

Goodday to you all.
Zo vanmorgen weer vroeg uit de veren want we wilden op tijd de auto ophalen om verder te gaan. Na nog een laatste groet aan Obama (hij wenste ons nog een goede reis door zijn Amerika) hadden we de bus van 8.25 uur bij het hotel en binnen 10 minuten waren we op het overstappunt waar we net de bus naar het vliegveld misten om vandaar naar het autoverhuurbedrijf te worden gebracht met de pendelbus. Nou dan maar 45!!!!!!!minuten wachten (daar gaat onze strakke planning!) ja het sluit hier lekker op elkaar aan. De auto stond al voor ons klaar we hebben hem alleen laten upgraden naar een iets grotere we rijden nu ongeveer in een limosine. Rijd wel lekker in zo´n slagschip, beetje druk voordat we Washington uit waren maar daarna ging het wel voorspoedig. En zo waren we rond twee uur in Lancaster de home of de Amish. Tourtje geboekt met een bus om hier een beetje rond te rijden en om op enkele plaatsen een kijkje te nemen. Het is alleen niet de bedoeling dat je de Amish met hun gezicht in de camera op de foto zet, omdat wanneer je hun dan, als foto aan de muur zou hangen zij dat niet wilden. Omdat in hun beleving de muur wordt gebruikt om prenten van de Schepper op te hangen. Dus toen maar in het geniep een paar fototjes van hun gemaakt, vanaf de zijkant. Daarna nog een ritje in zo´n Amish karretje met een paard ervoor gemaakt en lekker zitten lullen met de bestuurtster, wij hadden al gehoord dat de Amish hier naartoe waren gekomen vanaf ongeveer 1737. En dat ze oorspronkelijk dus uit Duitsland en Zwitserland afkomstig zijn. Ze emigreerden hierheen als gevolg van de geloofsvervolging. (einde geschiedenisles) En op school, waar alle groepen bij elkaar in 1 lokaal zitten, en allemaal les krijgen van 1 leraar. krijgen ze nog steeds les in Duits. Dus toen de bestuurdster ons in het Duits vroeg KUNST DU MICH VERSTHEN moesten we wel heel hard lachen en konden we dus ook in het Duits antwoorden, dat vondt zij ook wel komisch. Daarna werd het tijd om ons hotel op te zoeken, wat we gisterenavond nog snel hadden geboekt via internet. Daar snel even opgefrist om daarna even lekker te eten in Lancaster. Zo jullie zijn weer op de hoogte van onze belevenissen van vandaag, morgen gaan we richting de Niagara waterval rijden, nog niet erheen maar wel een beetje die richting op, dus tot morgen!!!!!!!!! Kus van ons twee. (toch wel raar zo met z´n twee als je eerst gewend bent met z´n vieren alles te doen) Maar dat kon niet anders, groeten. XXXXXXXXXXXXXX

• 16 September 2014 - 12:26

Witteeee:

Wauw wat een huis heeft die Amish, had wel een keer een documentaire over hen gezien. Maar lijkt me wel indrukwekkend dat ze daar nog met paard en wagen rijden en ook wel een belevenis.

Kan het me voorstellen, dat het nu ff wennen is dat jullie met z'n tweetjes zijn in plaats van vier.

Op naar het volgend avontuur. xxx moi

• 16 September 2014 - 20:02

Mam:

Zo lekker eerst de foto's gekeken id dat grote huis echt van die amish ??

Ik wel eens heel iets anders op een film gezien en dat ze in het zwart waren en mannen met die grote houden was er nog een begrafenis ? maar goed jullie hebben het gezien en nog iets in dat winkeltje gekocht? dat vrouwtje ziet er leuk uit wij horen het wel, wat fijn dat Obama jullie een goede reis hebben gewenst.

Joh ik wist ook niet dat ze duits spraken zo zie het zijn volhouders niets geen andere taal.waarom nou weer een grote auto Ha ha maar jullie hebben gelijk hoor maak er wel een foto van altijd leuk.

had van Loes en Albert een sms internet deed het niet gisteren wel hebben het ook heerlijk moeder ook weer blij alle 4 de kinderen genieten en het vijfde kind was lekker bij mij dat is ook altij weer gezellig

Ik weet niet zo veel te vertellen het is mooi weer in de middag de zon vroeg weg maar nu staat de deur lekker open er schijnt morgen regen te komen wij zien.

Geniet samen al is het een beetje vreemd dat er 2 naar huis zijn maar ook die hebben het heel fijn gehad.
    die genieten nog na en de een aan het werk en de andere naar school.

Heel veel liefs hele dikke kus knuffellllllllllllllllllllllllllllllllllllllll doei doei

• 16 September 2014 - 21:08

Diana:

Hallo luitjes

Zo eindelijk weer even tijd gehad om bij te lezen. Wat een gave reis zijn jullie aan het maken. Ook de hilarische momenten ontbreken gelukkig niet.
    Niagara Falls moet echt fantastisch zijn. Mooie voortzetting van jullie reis gewenst! Leuk om alles te lezen.