Weer een stukje verder noordelijk, - Reisverslag uit North Berwick, Verenigd Koninkrijk van George en Conny Spruit - WaarBenJij.nu Weer een stukje verder noordelijk, - Reisverslag uit North Berwick, Verenigd Koninkrijk van George en Conny Spruit - WaarBenJij.nu

Weer een stukje verder noordelijk,

Blijf op de hoogte en volg George en Conny

18 Mei 2015 | Verenigd Koninkrijk, North Berwick

Na een goede nacht lekker vroeg opgestaan, want vandaag stond Alnwick Castle op de planning. Alles aan kant gemaakt en na een 20 minuten rijden waren we bij het Castle. Uiteraard de weg er naartoe verkeerd gereden maar dat mocht de pret niet drukken we hadden toch tijd zat. We waren lekker vroeg bij het kasteel dus konden we mooi wat foto's maken zorgen andere toeristen die door het beeld liepen te sjokken. Gisteren hadden we op een camping gestaan met internet dus alle belevenissen die we tot nu toe hebben meegemaakt hebben jullie al kunnen lezen, maar dit terzijde. Eerst maar even bij het kasteel, wat mooie plaatjes schieten van de buitenkant en daarna hop naar binnen. Eerst een paar van die mooie zalen doorgeworsteld met tig schilderijen en daarna door de bieb gelopen. Jeetje.............. wat een boeken dat de de mensen daar de tijd voor hebben om dat allemaal in de kast te zetten, en misschien ook wel te lezen!!! Nou, ik kan je zeggen als ze al die boeken hebben gelezen dan zijn ze ik denk................. twintig jaar dat kasteel niet uit geweest. Nou ja, dan verder naar het buiten rondom het kasteel, daar kon je leren bezem vliegen net als Harry Potter daar heeft gedaan rondom het kasteel. Niemand wist de spreuk behalve Conny ( die heeft hem ook stiekum in mijn oor gefluisterd ) en zoals je op de foto kunt zien kan Conny al een aardige vlucht maken. En George kon met de spreuk zijn bezem laten zweven. Dus weer 2 Harry Potters erbij!!!!! Daarna was het tijd voor de lunch die we daar bij het kasteel hebben genuttigd. (lekker Engels, fish en chips) Daarna op naar de camper we moesten ook nog een stukje naar het noorden rijden onderweg nog even een kasteel bekeken in Bambourhg en wat een leuk klein Engels dorpjes was dat. We denken er over om niet meer bij elk kasteel te stoppen er staan er hier zoveel!!!!!!! En toen verder naar Berwick upon Tweed waar ze drie bruggen achter elkaar hebben liggen en die om de zoveel jaar van de Engelsen overgaan in Schotse handen en visa versa. Maar een goed bericht de bruggen zijn nu al jaren van de Engelsen. Daarna op naar onze slaapplaats die is ergens aan de monding van het water dat toegang geeft tot Edingburgh. De camperplaats vonden we (George) helemaal niks, klein stukje teruggereden en nu staan we op een mooi plekje met uitzicht op de Noordzee. Nog even een bakkie gedaan met en bij een paar Schotten. Natuurlijk konden zij nog ons nog wat mooie en leuke plekjes vertellen voor de verdere reis van ons. Nog even een lekker doucheje gepakt en nu zitten we lekker in ons paleis dit verslag voor jullie te maken. En, o ja, bijna vergeten maar dat hebben jullie wel opgemaakt uit ons verslag. WE HEBBEN SCHOTLAND GEHAALD!!!!!!!!!!!! Nou dit was het weer voor vandaag, tot morgen en een groet vanuit het mooie Schotland. Toedeledokie en

• 18 Mei 2015 - 15:28

Marion:

Waar zijn de foto's, leuke verhalen weer. gr. vanuit een nat en koud nederland