Kkkkkkouddddddd !!!!!!!!!!!!! - Reisverslag uit Daviot, Verenigd Koninkrijk van George en Conny Spruit - WaarBenJij.nu Kkkkkkouddddddd !!!!!!!!!!!!! - Reisverslag uit Daviot, Verenigd Koninkrijk van George en Conny Spruit - WaarBenJij.nu

Kkkkkkouddddddd !!!!!!!!!!!!!

Blijf op de hoogte en volg George en Conny

20 Mei 2015 | Verenigd Koninkrijk, Daviot

Vandaag zijn we gereden via Blair Castle (prachtig wit kasteel) naar Aviemore een heel leuk klein dorpje. (net Lisse) het was wel weer een hele rit van wel 60 kilometer(!!) We hebben wel het gevoel dat we door deze afstand helemaal zijn verreisd. Afijn, we waren rond twaalf uur in Aviemore eerst even langs het plaatselijke VVV, want er moest hier een treintje (funiculaire) rijden die je boven op de berg bracht en vandaar kon je dan nog met een gids verder de berg op om te genieten van het uitzicht. Nadat we ons door het VVV de route hadden laten uitleggen zijn we dus naar het vertrekpunt van het kabeltreintje gereden. Het was een mooi ritje de berg op en wat denk je ..............kwamen onderweg een kleine kudde rendieren tegen. Helaas geen foto's kunnen maken, want als we zouden stoppen zouden ze zeker weglopen, dus jullie moeten ons op ons woord maar geloven. Toen we bij de kassa stonden voor een kaartje met het treintje en we vroegen naar het tripje met de gids moesten we eerst ons schoeisel laten zien of dit wel geschikt was de berg op te lopen, en dit werd goed bevonden. Dan eerst maar met het treintje naar het bovenstation, waar we werden opgewacht door de gids. Na eerst een inleidend praatje gingen we de berg op met nog drie andere personen (2 Schotten en een Amerikaan) dus een mooi klein koppeltje zodat je de gids ook goed kon volgen als hij iets stond uit te leggen. De tocht met de gids was schitterend, fantastisch en zijn verhaal was goed te volgen, maar.............. HET WAS KOUD!!!!!!!!! daarboven, ik kan mij niet heugen dat ik het ooit zo koud heb gehad. Maar het was de moeite waard. Na de tocht eerst maar even een flinke kop koffie om een beetje warm te worden. Gelukkig hadden we het laatste ritje met de trein naar beneden niet gemist, anders ........... hadden we naar beneden moeten lopen!!! Eenmaal weer in de camper, de kachel goed opgestookt en na een half uur wisten we weer dat we tenen hadden. Inmiddels was het al 5 uur dus het werd tijd een nachtplaats te zoeken. Deze nacht moesten een camping worden, want alles wat vol was was vol en alles wat leeg was was leeg!!!!! Snappen jullie het nog??? Ook wilden we Wifi hebben omdat skypen met Serena op het programma stond vanavond. Nou 40 km verder hebben we een schattig kleine camping gevonden met Wifi in the middle of nergens. Al met al is het weer een fantastische dag geworden. Ook de landschappen onderweg zijn AWESOME!!!! We genieten volop en tot dusver alles zeer geslaagd, overdag een zonnetje, af entoe een buitje en 's nacht een beetje fris. Lieve allemaal tot een volgende keer xxx

• 21 Mei 2015 - 13:20

Mam:

zo heb ik even op mijn gemak zitten lezen wat hebben jullie het weer fijn.
    en een goede gids bij is en ook goede schoenen .

niets voor jou die kou maar dan lekker de kachel aan wij hebben de zon naar dorp.

lief klein dorpje net als Lisse nou dat geloof ik niet hoor en zeker geen wit kasteel.genieten

jullie maar

van alle mooie dingen en maak mooie kiekjes .

veel liefs hou van jullie voorzichtig doei doei liefs kus xxxxxxxxxxxxxxxxxxx

• 05 Juni 2015 - 18:30

MAM: