Ben Nevis beklommen. - Reisverslag uit Fort William, Verenigd Koninkrijk van George en Conny Spruit - WaarBenJij.nu Ben Nevis beklommen. - Reisverslag uit Fort William, Verenigd Koninkrijk van George en Conny Spruit - WaarBenJij.nu

Ben Nevis beklommen.

Blijf op de hoogte en volg George en Conny

30 Mei 2015 | Verenigd Koninkrijk, Fort William

We hebben vannacht geslapen bij de Lidl op het parkeerterrein. Vanmorgen mooi op tijd wakker, want vandaag staat dan echt de Ben Nevis op het programma. Eerst even brood gehaald bij de Lidl en na het ontbijt met de camper naar het visitors centre van de Ben Nevis. Hoefde geen toegang of iets te betalen. Nou dan maar begonnen aan de wandeling in het begin ging het nog redelijk omhoog, maar al gauw was het alleen maar klauteren van rotsblok naar rotsblok. Het bleek dus dat je helemaal naar de top van de Ben Nevis liep in ongeveer drie uur. Nou wij hebben er wel wat langer over gedaan hoor! Maar dat maakt niet uit, we zullen maar zeggen we zijn lekker bezig. De Ben Nevis is 1344 meter hoog! Hoe verder we boven kwamen hoe kouder het werd, maar we waren goed voorbereid, dus de mutsen maar weer op en gewoon verder lopen. Af en toe stoppen om iets te eten of te drinken en natuurlijk van het uitzicht genieten, want wat is dat prachtig als je zo hoog ben. Het laatste stuk moesten we in de sneeuw lopen, maar bij 1300 meter vonden we het genoeg. Wij vonden dat onze schoenen niet meer voldoende grip hadden om verantwoord door te lopen. Naar boven ging wel, maar je moet ook weer naar beneden en als de schoenen geen grip hebben dan kan je erg snel beneden zijn hoor. Na toch wel enige twijfel hebben we toch maar besloten om de daling in te zetten. Nou ik kan je vertellen dat is bijna nog erger dan naar boven lopen. Maar al met al was het weer een prachtige sportieve dag. Morgen zullen we wel behoorlijke spierpijn hebben maar dat maakt niet uit. Nu zitten we in een echte Engelse pub onze prestatie te vieren!!!
Nou luitjes we zien wel weer wat we morgen gaan beleven.
Liefs van 2 berggeiten!!!! Xxx

• 30 Mei 2015 - 20:03

Jacqueline De Vries-Groot:

Wat een top prestatie. Doe het jullie niet na.

• 05 Juni 2015 - 18:27

MAM:

IK VIND HET HEEL KNAP BERGGEITEN OF STEENBOK LEKKER STIJF DE ANDERE DAG MAAR HJET WEL GEDAAN MOETEN JULLIE MAAR DENKEN HET WAS WEER EEN HELE MOOIEN DAG ALS IK HET ZO LEES O JEE HET BEGINT HIER TE RGENEN HET WAS OOK ZO BENOUWD

ZO LEKKER GEGETEN EN DAN WEER EVEN OP DE LAPTOP KIJKEN.

KUS XXX VEEL PLEZIER HOU VAN JULLIE EN DENK HEEL VEEL AAN JULIE.

DOEI DOEI