Het was geweldig!!!!!! - Reisverslag uit Donegal, Ierland van George en Conny Spruit - WaarBenJij.nu Het was geweldig!!!!!! - Reisverslag uit Donegal, Ierland van George en Conny Spruit - WaarBenJij.nu

Het was geweldig!!!!!!

Blijf op de hoogte en volg George en Conny

05 Juni 2015 | Ierland, Donegal

Vandaag hadden we rondrit van wel 80 kilometer in ons hoofd en.....................het is gelukt!!!! We zijn vanochtend om 10.00 uur begonnen en vanmiddag om 17.00 uur waren we op de camperplek waar we vannacht gaan slapen. Vanmorgen wilden we eerst een stuk door een gedeelte van Ierland wat de naam draagt “The Rosses” is een prachtig stukje natuur, de weg laat alleen “een beetje” te wensen over, want op een bepaald moment reden we op een geasfalteerd karrespoor. (zie foto) Toen we op dat moment ook nog een vrachtauto tegenkwamen werdt het toch wel ietsje peniebel maar met passen en meten zijn we langs elkaar heengekomen en konden we allebei onze weg vervolgen. We vonden deze route ietsje te gek worden en zijn deroute gaan volgen naar het eerstvolgende dorpje om weer op een wat beter begaanbare weg terecht te komen. De volgende stop zou zijn in het dorpje Ardara waar nog op de karakterestieke manier de stof wordt geweven waar men jasjes, omslagdoeken, vesten e.d van maakt. Die dan uiteraard te koop worden aangeboden. Het weefgetouw is ons ook nog even gedemonstreerd, best wel leuk om te zien hoe dit in zijn werk gaat. Daarna even gelunchd (bedankt mam) en toen verder naar Slieve League waar van die steile klippen zijn van 600 meter hoog, we hebben ze niet na gemeten maar ze zijn wel erg hoog. Eerst met de camper naar boven gereden (was erg steil) maar het waaide daar zo dat we de camper eerst weer een eindje naar beneden hebben gereden en zijn daarna weer terug gelopen naar boven om foto’s te maken en ons te vergapen aan die machtige kliffen. Na al dat rondgeneuzel was het tijd om weer naar beneden te rijden en na nog een bezoekje aan het dorpje Kellybegs, waar de tijd heeft stilgestaan zijn we doorgereden naar Donegal waar we nu in de haven staan en hopen dat we vanavond nog een pub vinden waar we life de Fidelers (violiste) van Ierland kunnen zien en horen. Nou we gaan op zoek en jullie horen morgen wel of het is gelukt. Groeten vanuit een prachtig Ierland.
Nog even een berichtje nadat we terug zijn uit de pub. Geen Fidelers helaas.Maar het was wel hartstikke leuk die live muziek. Er was er één met een gitaar en en één met een accordion helemaal geweldig!!!!!!!!! We vonden het in ieder geval heel erg leuk en fijn dat we ook dit hebben meegemaakt. Groeten van ons en we duiken er lekker in. XXXXXXXXXXXXXX

• 06 Juni 2015 - 18:04

Sylvia W:

Wauw weer vol jarloersie naar de foto's gekeken, wat is het daar prachtig. Al zou ik de steile en smalle weggetjes niet zo leuk vinden...
    Fijn dat jullie weer genoten hebben..have fun xxx

• 06 Juni 2015 - 18:32

Mam:

wel eng hoor zo hoog en als je dan nog achteruit moet niets voor mij jammer de dat Fidelers er niet waren dat weef getouw is wel heel mooi heb je er een mooi tafelkleed gekocht of was het vreselijk duur?

ja nu weten wij alles al want hier was ik mee bezig maar zien en horen is veel leuker fijn dat jullie van mijn centen hebben gegeten maak het maar lekker op
    ik ga nu ook eten het was weer even fijn om zien en te horen.

liefs kus en geniet er lekker van en hoop voor jullie op minder wind en veel zon.

doei doei hou van jullie xxx