Crossen naar de Pyreneën. - Reisverslag uit Urdos, Frankrijk van George en Conny Spruit - WaarBenJij.nu Crossen naar de Pyreneën. - Reisverslag uit Urdos, Frankrijk van George en Conny Spruit - WaarBenJij.nu

Crossen naar de Pyreneën.

Blijf op de hoogte en volg George en Conny

25 Juni 2016 | Frankrijk, Urdos

Zondag 19 Juni,

Zo, we zijn weer op weg voor een lekkere drie weekjes Frankrijk. We zijn afgelopen vrijdag vertrokken zo rond 12 uur. Eerste stop zou bij Serena en Nicolas zijn om nog even lekker met elkaar te eten, want de vakanties van hun en ons overlappen elkaar dus konden we mekaar nog even zien voordat ieder aan zijn vakantie begon. Zaterdag zijn we wel naar Ieper gereden, waar we s'avonds het blazen van de Last-poost onder de Menenpoort hebben bijgewoond. Zondag hebben we de Vredesroute gefietst deze is rond de 45 kilometer en dan fiets je langs een aantal herdenkingmonumenten van de eerste wereldoorlog. Daarna zijn we toch maar met de camper op weg gegaan richting Rouen, daar staan we nu op een landgoed bij een hereboer die een stuk of 10 camperplekken heeft ingericht. Maandag gaan we hier lekker een stukje wandelen en blijven dan waarschijnlijk hier nog een nachtje staan. Daarna willen we doorrijden naar Saumur dat is aan de rand van de Loire. Misschien daar nog een dagje fietsen langs de rivier en dan gaan we toch wel richting de Pyreneën onze eigenlijke eindbestemming. Zo, jullie zijn in ieder geval een beetje op de hoogte van onze eerste dagen van deze trip, we weten alleen niet wanneer jullie dit lezen, want op dit moment hebben we geen internet. Groeten vanuit een zonnig Frankrijk. Liefs van ons.

Donderdag 23 juni,

Nou we zijn maar niet bij de hereboer blijven staan, want het regende daar als een gek en we zijn daarom maar doorgereden naar Saumur de hele dag gereden en daar op een mooi plekje langs de Loire gestaan. Daarna een paar grotwoningen bezocht, waar tot voor kort nog gewoon gezinnen in woonden!! Toen weer doorgereden naar Niort en weer een plekje gevonden op een stadscamperplek midden in het centrum van Niort. Vanaf daar de volgende dag op het gemakje, of we dat al niet deden, door gereden naar Castets dat is een kilometer of 40 boven Biarritz. Vandaag willen we dus richting Biarritz rijden en dan een dagje aan de kust verblijven voordat we de Pyreneén in gaan.
Zo weer een klein beetje op de hoogte groeten van ons.

Zaterdag 25 juni,

Zo daar zijn we weer, nou ja weer, dit is eerste keer dat we wat op "waar ben jij" gaan proberen te zetten. Wat we al eerder hebben gezegd, we staan veel op camperplaatsen en daar is niet altijd Wifi. We hebben twee nachten aan de Atlantische kust gestaan, we stonden bij het plaatsje Capbreton, dat is in de buurt van Biarritz. We stonden daar samen met een stuk of 100 andere camperaars, waarvan meer dan de helft van die surfers zijn die de hele dag in de branding zijn te vinden om op een golf weer naar de kust te surfen. Wij hebben ons gisteren behoorlijk uitgesloofd door een kilometer of 28 te wandelen, want Conny moet wel blijven trainen om de vierdaagse te lopen. Vandaag zijn we dan eigenlijk pas begonnen waarvoor we hier naar het zuiden zijn gereden, namelijk om door de Pyreneën te crossen van de Westkust richting het Oosten. Maar eerst even langs de supermarkt, want je weet maar nooit waar je terecht gaat komen! We denken dat we deze drie weken net door de Pyreneën heen komen. Onderweg naar de Zuid-kust van Frankrijk willen we ook nog even stoppen bij Lourdes, wij willen dat zelf ook wel even zien hoe het er daar aan toe gaat. Op dit moment staan we tegen het Nationale park van de Pyreneeën aan, op ongeveer 1 kilometer hoger als we waar we vanochtend vandaan zijn gereden. Dus in the middle of niets toch maar goed dat we de koelkast gevuld hebben. Wel staan we op een prachtige plek, paarden en koeien lopen gewoon los om ons heen. We hebben op onze routeplanner nu ook een hoogte meter die er door Albert bij het upgraden van de planner is bij opgezet. (dank daarvoor Albert) Het is nu ook wel leuk om een beetje bij te kunnen houden hoe snel je omhoog of omlaag gaat. Morgen gaan we hier uiteraard wat wandelen in het Nationale park, ik hoop niet zo'n end als gister, want ik was toch wel aardig aan het eind van mijn latijn. Maar we gaan het zien eerst FF lekker eten en dan kijken of we wat op internet kunnen zetten. Groeten en misschien tot schrijfs!!!!

• 26 Juni 2016 - 13:16

Louis:

Als je dan toch in Lourdes ben laat dan je racket op nieuw dopen ,misschien ga je dan een klein beetje beter tennissen.
    Maar als nog een hele fijne reis en weer heel terug doei.............

• 26 Juni 2016 - 19:00

Elise Amrane:

Ben benieuwd waar jullie nu precies zijn. Niet vergeten Pau en Cauteret (skiplaats)zijn prachtig! Geniet! Au revoir!

• 27 Juni 2016 - 11:38

Debbie:

Hee hallo vakantiegangers...Zo eindelijk alles achter de rug en even rust. Het feest was zeer geslaagd en de opkomst was gelukkig zeer groot, iedereen heeft volop genoten. Dat skypen was jammer genoeg niet goed gelukt, ik had ook niet gehoord van de afspraak van Cees dus alles liep door elkaar heen. Gelukkig nog wel wat kunnen appen en wat filmpjes kunnen sturen dus toch nog een klein beetje erbij geweest. Ik heb net een snelle telling gemaakt en volgens mij zijn er 235 mensen geweest dus het aantal wat wij hebben doorgegeven klopte prima ;-)
    Nou lieve mensen heel veel plezier nog verder en ik hoop dat jullie Lourdes overleven :-)
    Geniet ervan...dikke kus Deb

• 27 Juni 2016 - 12:33

Sylvia Witte:

Oooh wat heerlijk om op deze regenachtige maandag zo mooi te beginnen met de verslagen van jullie reis. Hoop dat jullie beter weer hebben dan hier, gisteren (26.06.) was het prachtig, nu vandaag bleh...
    dus als jullie zon hebben stuur dan even wat hierheen...
    Geniet er lekker van....xxx

• 28 Juni 2016 - 08:09

Marion:

Hallo spruitjes,
    Gezellig om weer wat van jullie te horen. We zijn het zo gewend. Heerlijk leventje zo. Je mag ook gerust af en toe wat rusten hoor hahaha Daar is de vakantie ook voor.
    We gaan het weer horen.

xxxx

• 29 Juni 2016 - 15:37

Albert & Loes:

Zo vakantiegangers.

Gelukkig hebben jullie beter weer dan hier in Nederland. Hier heel veel regen. Nou ja de tuin vind het heerlijk al die nattigheid. Leuk om alles weer te lezen wat jullie zoal mee maken. Mooie foto's. En ik had een sms naar Serena gestuurd uit naam van mam. Cuba is 6 uur vroeger dan in Nederland dus die lagen nog lekker te maffen. Hier alles goed. Vandaag schijnt het zonnetje weer.Lekker gerommeld in en om het huis.Ik zou zeggen geniet er nog even van. Heel veel plezier nog met van alles zoals wandelen en fietsen.

Liefs van ons uit het tot nu toe zonnig Leiden.