Bikepark Leogang - Reisverslag uit Leogang, Oostenrijk van George en Conny Spruit - WaarBenJij.nu Bikepark Leogang - Reisverslag uit Leogang, Oostenrijk van George en Conny Spruit - WaarBenJij.nu

Bikepark Leogang

Blijf op de hoogte en volg George en Conny

10 September 2016 | Oostenrijk, Leogang

Zo hallo, daar zijn we weer even een update van de laatste twee dagen. We zijn zaterdag vertrokken uit Obervellach om via de Glossglockner strasse in Leogang te eindigen. De Strasse is een toeristische trekpleister, je kan via deze vlak bij de Gloss komen om die vanaf een afstand te bezichtigen. Deze strasse is dus uiteindelijk een tolweg want je betaald 35 euro om eroverheen te rijden en dan magnifieke uitzichten te zien. Wij zijn eerst naar de Keizer Frans-Jozefs Höhe gereden met stukken met een stijgingspercentage van 14% dat was wel pittig, omhoog gaat nog wel maar naar beneden is listig!!!!! Op de Frans-Jozef lopen ook van die hééle grote marmotten en wij hadden mazzel en hebben er ook een paar gezien!!! Daarna doorgereden naar de, nwij dachten, de Gloss maar daar moet je goed voor opletten en er loopt gewoon geen weg echt langs de Gloss. Wij stopten ergens bovenop omdat het daar wel erg druk was, dan zal er wel wat te zien zijn zo dachten wij. Nou dat bleek ook zo te zijn want vanaf deze plek had je het beste zicht op de Gloss (bij helder weer) en dat was het gelukkig. Mooie foto's gemaakt en daarna rustig naar beneden gereden. We zijn zo rond 17.00 uur op de camperplaats in Leogang aangekomen. We wisten niet helemaal waar we terecht kwamen, maar het bleek een bike-park te zijn. We stonden op een parkeerterrein onder aan de voet van een heel bike parcours! Wel gaaf hoor om te zien. We konden nog prima buiten zitten dus lekker zitten kijken naar iedereen die terug kwam van het parcours. Zoals elke avond weer gegeten onder het geruis van een beekje in slaap gevallen. Xxxx

De volgende morgen! We doen de deur van de camper open en wat denk je? We zien helemaal niets, staan we helemaal in de mist of waren het de wolken? Nou ja de voorspellingen zijn goed dus de zon zal straks wel alles wegbranden. Rustig aan want het is immers pas 08.30. Na het ontbijt kwam de kabelbaan steeds meer in beeld en de zon was ook weer te zien. Vol goede moed, goed gevulde rugzak en een route op de GPS gaan we aan de wandeling beginnen. Lekkerrrr hoorrrr hier in de heuvels/bergen. Het eerste stuk ging super daarna werden de paden steeds zanderiger en steiler, maar ach gewoon doorlopen en steeds verder omhoog, we hadden soms stukken van 30%!!!! We lopen steeds verder het bos uit, we kwamen op rotsen terecht, kan je nagaan hoe hoog we zaten. De tocht ging verder over rotsen wat niet helemaal gepland en achteraf niet verantwoord. We moesten ons optrekken aan staalkabels en liepen over geïmproviseerde traptreden. Op behoorlijke hoogte liepen we een stuk op alleen maar kleine steentje waar we goed op moesten letten anders zouden we in het ravijn belanden. Toch maar goed dat we wandelstokken hebben gekocht! Toen de afdaling begon hebben we onze eigen route niet verder afgelopen maar de borden gevolgd naar Leogang. De hele klim heeft ons veel energie en concentratie gekost. Eenmaal op de doorgaande weg begon het ook nog een beetje te regen, maar dat was niet erg met 27 graden. Terug bij de camper waren we aardig versleten en de zere beentjes gingen we behoorlijk voelen. Met pijn en moeite eten gemaakt, gedoucht, bakkie gedaan en om 21.30 lagen we in bed!!!!!!!!!!

• 13 September 2016 - 08:07

Debbie:

Hela Hola vakantiegangers...Wat mooi zeg en zeer herkenbaar (de zere voeten en benen) Nog heel veel plezier de laatste dagen en veilig weer terug. Dikke kus

• 13 September 2016 - 22:09

MAM:

ga NU NIET WEER IN EEN KABEL BAANJE STRAKS HaNG Daar 2 dagen nee hoor grapje vandaag Serena nog gesproken ze zei ja ik en nu wie ben ik dat ik jou in de qaten moet houdenja Loes Albert zijn nu ook weg,

maar het GAAT HIER PRIMA NIET TE HARD SCHREEUWEN NATUURLIJK IK HEB NU HELE GOEDE HOOR APP IN MIJN OREN HET IS EEN ZEGEN.

NU DE BLAAS NOG GOED DAN BEN IK WEER 18 op een paar kleine dingetjes na ha ha

ik had vanmiddag eenl leuke sms gedaan verkeerde toets en ik kan niet meer vinde hij is naar. opgeslagen gegaan ik ga zo lekker naar bed heel veel plezier en genieten doei doei lieverds ik ben het zat ik ga de koets in doe doe liefs voor jullie van mij mam