Naar grote hoogte. - Reisverslag uit Canal Flats, Canada van George en Conny Spruit - WaarBenJij.nu Naar grote hoogte. - Reisverslag uit Canal Flats, Canada van George en Conny Spruit - WaarBenJij.nu

Naar grote hoogte.

Blijf op de hoogte en volg George en Conny

06 Mei 2017 | Canada, Canal Flats

Zo, vanmorgen vroeg uit de veren. We wilden vandaag voordat we richting Fernie gaan rijden eerst even een wandelingetje maken naar een uitkijkpunt in de buurt. Camper rijklaar gemaakt en gestopt bij het infocentrum voor de wandeling naar het uitkijkpunt, nou dat was best wel het klimmetje waard je had een prachtig uitzicht over het meer waaraan we hadden geslapen. Er waren daar ook van die kleine eekhoorhtjes maar die “krengen” hadden erge honger en waren ook niet echt schuw, want ze aten gewoon uit je hand. Nog leuke foto’s van gemaakt. Daarna in de camper en richting Fernie waar we onderweg nog zijn gestopt voor een bezoek aan een oude kolenmijn, koleren wat was het daarbinnen koud!!! Mooi interessante rondleiding gehad en daarna doorgereden naar Fernie. Plekje zoeken op een camperplaats, en oh ja onderweg nog ff gestopt voor een nieuw boodschappen autootje voor Conny!!!!! (zie bijgaande foto) Echt een snoezig karretje, past mooi in een parkeervakje. Daarna dan echt op zoek naar een plekje, de eerste camperplaats bestond niet meer, de tweede werden we geadviseerd om hier de nacht niet door te brengen omdat er tweehonderd tieners zouden komen voor een nachtelijke activiteit. Nou hadden we er natuurlijk honderdnegenennegentig in een kuil kunnen stoppen en dan die ene het kruis vast laten houden en dan hadden wij lekker kunnen slapen hahahihi, maar we zijn toch maar weggereden. De volgende camperplaats was nog gesloten vanwege de sneeuw die er nog lag, en uiteindelijk hebben we besloten om dan maar gewoon de camper te parkeren op een parkeerplaats en daar dan te gaan slapen. Vandaag (zaterdag 5 Mei) wilden we wat naar het noorden gaan rijden richting Cranbrook om daar eventueel wat te wandelen en misschien wel een beer tegen het lijf te lopen die al was ontwaakt uit z’n winterslaap. Maar het weer zat voor het eerst niet mee en omdat het behoorlijk doorregende besloten we maar om door te rijden richting Fairmont Hot Springs. Daar een mooi plekje gevonden op een mooie camperplek en meteen maar ff twee en een half (!!!!!!!) uur in een hot Spring bad gezeten. Nog ff met dochterlief geskypedp en daarna op naar de hottub.Daar met een paar Canadezen zitten praten over nog een aantal mooie plekken die wij onderweg niet mogen missen, maar we hebben nu al in de gaten dat deze drie weken voor ons tekort dreigen te gaan worden om alle suggesties die we te horen hebben gekregen te bezoeken. We zijn in ieder geval weer helemaal schoon geweekt in een lekker badje van 40 graden!!!!! Nu jullie maar op de hoogte brengen van onze belevenissen en morgen gaan we een mooie trail lopen hier in de buurt. Nou ik ga stoppen anders moet ik gaan liegen met wat ik jullie te melden heb. Groeten Conny en George XXXXX

• 07 Mei 2017 - 10:10

MAM:

zou het nu toch gelukt zijn goede morgen net Serena gebeld ik had gisteren maar niemand thuis en nu wel Serena was pannen koeken aan het bakken Mmmmmmmmmmm Lekker.
    Zo te lezen hebben jullie het ook helemaal nar het zin.leuke foto´s wat ben je dan klein als je bij een groot ding staat wel fijn dat het de moeite waard was wij zijn ook nog eens in Zoiets geweest gingen wij in een karretje er in vond het eng leuk die eekhoorens had je nog iets mee voor ze dat touw om jullie middel is dat voor als je valt zitten jullie nog ergens aan vast ik lees het allemaal ik maak niet zoveel mee maar ben heel blij met se verslagen Anneke belde net ze komt zo een bakkie doen dan zit ze hier in de buurt leekker een goed warm bad goed voor de oude botten ik stop geniet er van liefs kus als ik nog iets weet of vergeten ben komt het nog wel geniet er lekker van liefs kus het is hier somber weer ik weet niet of ik nog naar keukenhoF ga DOEI DOEI TOT DE VOLGENDE KEER. MAM RIA.

• 07 Mei 2017 - 11:13

Loes:

Hallo globetrotters.

Zo te lezen vermaken jullie je prima. Goed te lezen en leuk om de foto's te zien. Gisteren stond er een heel artikel in het Leidsch dagblad over Canada. Gelijk gelezen natuurlijk alleen omdat jullie er zijn. En ja een kleine drie weken voor Canada is veel te kort. Het is het tweede grootste land van de wereld en zij hebben de meeste rivieren heb ik gelezen. Lekker een hot spring is voor iedereen lekker niet alleen als je oude botten hebt. Geniet lekker van alle belevenissen. Wij hopen dat het weer vandaag yoch nog iets beter gaat worden.

Liefs van ons uit een bewolkt Leiden.

Zo te merken is er zeker wel veel wifi?