Trail day - Reisverslag uit Canal Flats, Canada van George en Conny Spruit - WaarBenJij.nu Trail day - Reisverslag uit Canal Flats, Canada van George en Conny Spruit - WaarBenJij.nu

Trail day

Blijf op de hoogte en volg George en Conny

07 Mei 2017 | Canada, Canal Flats

Na een regenachtige nacht was het weer helemaal droog toen we wakker werden. We liggen niet zo laat te bed, dus ook weer redelijk vroeg wakker. Wifi op de campground dus de familie laten weten dat we nog leven!!! hahahihi Oepsie, wat gaan we eten als ontbijt, want het brood is op!! Dan maar vruchtenyoghurt met iets van cruesli. Nog even goed op de plattegrond van de trails gekeken, rugzak gevuld, en fototoestel in de aanslag. En oh ja ook de Bearspray, want dat was al eerder verteld om dit bij je te hebben als je trails gaat wandelen, want je weet maar nooit. Je kan hier diverse trails aan elkaar lopen. Eerst maar even gekeken waar het miniraal water uit de grond komt, gevonden! Jeetje wat is dat heet zeg. De eerste trail was 1,8 km, dat was er eentje om even in te komen hier in de moutains. Daarna 1 van 2.3 km, ging op zich goed alleen moesten we een stromend beekje over en de brug was weggespoeld! Toch uiteindelijk met droge voeten de overkant weten te bereiken. Nee Loes het was geen weer om de schoenen uit te doen. Oh ja en natuurlijk raakten we van de route, dat hebben wij nou bijna nooit! Lopen we in eens door een voortuin van een megahuis ergens in de goudkust van Fraimont Hot Springs. Een aardige mevrouw heeft ons weer op de route gebracht, die trouwens nog behoorlijk Nederlands sprak omdat ze in Delft had gewoond. Best veel mensen die we spreken zijn in Nederland geweest of weten er wel iets over te vertellen. En ze vinden het helemaal fantastisch als wij vertellen dat wij uit Nederland komen. Super aardige en behulpzame mensen die Canadezen. Zo die trail was ook weer gelopen, hup naar de volgende, dit zou er 1 moeten zijn van 5.2 km. De trail ging best goed, alhoewel het was alleen maar omhoog lopen en maar goed kijken of er ergens een beer zat, want er werd verteld dat er op het moment veel beren zijn, zwarte beren en grizzleys. Ik (Conny) had het op een gegeven moment wel gehad hoor en stond op het punt terug te gaan, maar goed dat ik dat niet heb gedaan, want we waren bijna boven. Eigenlijk hebben we gewoon een skipiste opgelopen tot 4000 ft (= ruim 1200 meter)!! De natuur is zo ontzettend ruig en mooi. Oh ja weer een stromend beekje over, maar nu lagen er een paar planken, gelukkig. En ja daar was het eindpunt van de trail, bovenop de skipiste, er lag zelfs nog een beetje sneeuw. En nog geen beer gezien. Het punt gezocht van de volgende trail, maar die zouden we niet helemaal lopen, dit was meer om weer terug te lopen naar de campground. Nou dat ging niet helemaal goed, maar uiteindelijk toch een weg (zandpad) kunnen vinden. Al pratend namen we haarspeldbocht naar haarspeldbocht en daar ............................. stond hij in eens, de ZWARTE BEER! De hele route hebben we met de Bearspray in de aanslag gelopen, dus dat moet goed komen. Toch eerst maar een paar foto’s gemaakt. Maar toen bleek de beer onze kant op te komen, nou ik kan je vertellen dan wordt het toch wel iets van spannend hoor. Als de beer onze kant op zou komen zou dat betekenen dat we weer helemaal naar boven moesten lopen. Na nog wat dralen en ons in de gaten houden ging de beer weer het bos in. Toch maar onze weg vervolgd, het advies wat wij hadden gekregen is dat je luid moet gaan praten, zingen of fluiten. Ik heb iets geroepen over Feyenoord en wat denk je die beer vloooooog de bossen in!!!! Nou wij hebben het allemaal gedaan toen we de beer passeerden!!! Het was alleen wel zo, dat Conny, toen ons werd geadviseerd om die bearspray te kopen, zij nogal kritisch was, waarom dat was toch niet echt nodig?? Nou nadat ze die beer had gezien wilde zij die fles niet meer loslaten, dus ben ik goed bij haar in de buurt gebleven!! Vol adrenaline zijn we de berg afgelopen. Bij aankomst op de campground nog even naar de supermarkt gelopen, dat was weer alleen naar beneden lopen! Natuurlijk raakten we weer aan de praat met de beheerder van een koffietent, dus daar maar een bakkie gedaan met iets lekkers. Met dat in de maag gingen wij onze tocht weer naar boven beginnen, we staan met de camper bovenop een berg en moesten dus een 300 meter omhoog lopen. George had daar niet zoveel zin in, want het was best nog een eind. Is hij gaan liften en ja hoor de derde auto stopte en wij mochten meerijden naar de campground en werden helemaal bij de camper afgezet. De weg naar boven is alleen voor de campground en de hot springs, dus ergens anders afgezet worden kon niet. Daarna meteen de foto’s bekeken en wat zijn wij gelukkige mensen die vandaag tijdens het wandelen een beer hebben gezien!!!!
Liefs van ons XXX

• 08 Mei 2017 - 10:06

MAM:

GODE MORGEN HET IS HALF TIEN ZIT TE wachten en net geweest ik heb even de beren foto's laten zien o zei ze wel mooi wel eng en dichtbij ik zei ze hebben spul mee om ze weg te jagen wat heb ik van dit reis verslag genoten wat is trail ja ik ben dik tachtig ik weet dat allemaal niet en wat ik niet weet vraag ik maar op die beren zou ik het ook niet zo hebben maar fijn dat liften en ze jullie helemaal weg gebracht hadden jullie nog kleine dingetjes mee uit Nederland dat doen ze in N-Z ook maar goed kijken of het goede mensen zijn ander maar spuiten met beren haarlak ik weet niets te vertellen want gisteren een saaien dag en nu is het nog vroeg en weer somber weer zo net even ontbeten met een lekker eitje er bij dit was een doos hele grote eieren en ze hebben allemaal 2 dooiers arme kip zal nu wel een zere kond hebben geniet er lekker van en pas op voor de bere3n op de weg george jij zegt altijd je ziet altijd beren op de weg tegen mij terwijl ze er niet zijn maar ja nu bij jullie wel en nog even brood kopen anders zit j weer aan en bakkie met vla of yggert lieverds hou de beren uit de buurt maar geniet volop leuke foto's ik wil eigenlijk vanmiddag nog even naar keukenhof maar dan moet het wel leuker weer worden Gisteren Serena gesproken ook weer fijn en gezellig serena heeft het altijd druk maar altijd blij vertellen en ik wens julliie nog heel veel vakantie plezier en pas op voor de zwarte beren zijn er ook bruine beren ? ha ha ha die houden ook niet van haarlak maar ik hou van jullie heel veel dus niet spuiten kus xxx.voorjullie van mij mam Ria.

• 08 Mei 2017 - 13:18

Louis Funcke:

Op dit schrijven reageer ik niet
    Nog veel plezier verders.............doei

• 08 Mei 2017 - 23:36

Loes:

Hallo spruitjes

Ook wij hebben weer genoten van het verslag en de foto's. Lijkt me best wel gaaf om een beer van zo dichtbij te zien. En brood gekocht voor het ontbijt? Oja weersverwachting voor Nederland. Vorst aan de grond.

Nog heel veel plezier. En zijn jullie goed de rivier over gekomen?

Liefs van ons uit Leiden.