Op weg naar Banff - Reisverslag uit Banff, Canada van George en Conny Spruit - WaarBenJij.nu Op weg naar Banff - Reisverslag uit Banff, Canada van George en Conny Spruit - WaarBenJij.nu

Op weg naar Banff

Blijf op de hoogte en volg George en Conny

08 Mei 2017 | Canada, Banff

Hallo meelezers,
Vandaag zijn we van Fairmont Hot Springs naar Banff gereden. Onderweg even de post van de buren bij hun nicht gebracht in Radium Hot Springs. Daarna door het Nationale Park Kootenay gereden waar bijna bij de ingang nog een zwarte beer op ons stond te wachten langs de kant van de weg. We vinden het al “bijna” normaal dat we zo’n zwarte beer zien en hebben ook op dat moment niet de mogelijkheid gehad om nog een foto te maken. Er was geen plek om even te stoppen langs de weg. Dan maar doorgereden dwars door het Nationale Park, wat was dit een prachtige route we kwamen bijna ogen tekort om alles langs de route te zien. Daarom maar lekker rustig door het Park gereden. Was toch maar maar 94 kilometer! Onderweg herten gezien wat ook nog een uitdaging is om deze op de foto te krijgen, want als je langs de weg stopt, in de buurt van die herten zetten ze het meteen op een lopen want ze zijn erg schuw, blijkt. Aan het einde van deze weg kwamen we zo ongeveer uit bij Johnston Canyon waar we nog een mooi track hebben gelopen naar een waterval die 1,5 uur lopen vanaf de camper was. Mooie foto’s gemaakt van de rivier die begon met een schitterende waterval waar we op ons gemak even een broodje hebben gegeten, met op de achtergrond het geraas van de waterval. Daarna nadat we op de parkeerplaats bij de camper nog even met een Nederlander hebben staan praten die ons nog wat suggesties aan de hand deed voor de verdere route en wat we onderweg niet moesten missen. Maar dat is echt bijna niet te doen want er is hier zoveel te zien, maar we pikken eruit waarvan wij denken dat het voor ons het mooiste is. Toen doorgereden naar Banff, onderweg nog een eland ontdekt waar we ook meteen nog even een paar foto’s van hebben geschoten. Wij stopten om die eland op de foto te zetten en we waren nog niet gestopt of er stopten nog enkele auto’s die die eland niet hadden gezien maar wel veronderstelden dat daar wat te zien moest zijn, er op die plek niet zomaar een canmper stopte. Toen echt doorgereden naar Banff waar we een plekje hebben gevonden op de campground. Zo te zien aan de grond is de sneeuw hier nog niet zo lang geleden weggesmolten want alles is net een beetje opgedroogd aan de baggersporen op de grond te zien. Daarna de camper op z’n plekje gezet en de pendelbus naar de Gondola genomen waarmee we ongeveer een kilometer omhoog werden gebracht om een schitterend uitzicht te hebben over Banff en de omgeving. Weer mooie foto’s kunnen maken want het was prachtig helder weer. Daarna terug met de bus naar het centrum van Banff waar we wat wilde eten maar, we moesten met de pendelbus ook overstappen en tussen deze overstap zat percies één minuut dus dat werd een hele snelle hap. Niet dus, dan maar wat koken in de camper, want het overstapkaartje was geldig voor een half uur en de volgende bus zou over 35 minuten komen. Nu zitten we om 21.30 uur aan het warme eten daarna zullen we nog de foto’s van de camera’s gaan halen en zal het wel zo ongeveer tijd worden voor een tukkie, ook omdat we vandaag veel foto’s hebben gemaakt en dit ook wel wat tijd in beslag gaat nemen voordat we alle foto’s op de laptop hebben gezet. Morgen dan maar een bezoek aan Banff downtown en daarna gaan we weer verderop. We gaan stoppen en duiken erin groeten en tot de volgende keer.
Liefs van ons aan iedereen die dit leest. XXX

• 12 Mei 2017 - 14:08

MAM:

zo ik zie wel of het achter elkaar moet jullie zien het wel ik ga gewoon verder

jeetje weer een beer je weet geloof nooit waar ze te voorschijn komen eng hoor ach ook nog herten ze zijn niet schuw ze zijn aan het oefenen voor de kerst dus wees maar lief voor ze.
    het zal er wel koud zijn als ik dit allemaal zie en jullie Bekkies zien maar goed inpakken maar ik had net Loes aan de telefoon die was verplicht thuis voor werk mannen want die krijgen nieuwe leidingen als het zo heet gas en eletra het kan ook water zijn ik weet het niet zo goed hier zijn ze ook nog steeds bezig maar ja ik hoop dat ik straks buiten kan zitten op het balkon ligt er al mooie tapijt bij de voordeur moeten ze het nog doen maar zondag komen Loes en Albert en dan gaat Albert het spul even uit de schuur halen als het dan mooi weer is kan ik buiten zitten. NIET TE GELOVEN IK ZIE EEN WATERIG ZONNETJE.

jullie weten weer een beetje onzin van mij ik maak niet zoveel mee ls jullie maar dan weetje toch dat ik er nog bij ben ik ga stoppen want ik denk dat als het droog blijft en een zonnetje erbij is nog even weg ga geniet van en met elkaar en van de beren want het is toch heel bijzonder JIPPIE doei doei MAM EN RIA dit is maar een PERSOON HOOR HJA HA HA