Eindelijk Zakopane!!!! - Reisverslag uit Zakopane, Polen van George en Conny Spruit - WaarBenJij.nu Eindelijk Zakopane!!!! - Reisverslag uit Zakopane, Polen van George en Conny Spruit - WaarBenJij.nu

Eindelijk Zakopane!!!!

Blijf op de hoogte en volg George en Conny

26 Augustus 2017 | Polen, Zakopane

Vandaag dan eindelijk daar aangekomen waar het allemaal om is begonnen............Zakopane!!!!! Wel een zeer toeristisch plaatsje in het uiterste zuiden van Polen, bijna op de grens met Slowakije. Wat een mensen hier, die allemaal wat van de toeristische prulletjes willen meenemen naar huis om aan een ieder te laten zien dat zij in Zakopane zijn geweest. Wij hebben daar in ieder geval niet aan mee gedaan, we hebben het allemaal op ons gemak gadegeslagen en het zijne ervan gedacht. Nou, dan maar de camperplek opgezocht en daar staan we nu het is drie uur dus even wat drinken en dan................ jawel de wandelschoenen opgezocht en we gaan nog ff een kilomteretje of twaalf lopen. De eerste vijfhonderd meter gaan bijna loodrecht omhoog dus dat scheelt we schieten lekker op! Met onze twaalf kilometer. Met de nodige zweetdruppels op onze rug en voorhoofd en weet ik waar er allemaal niet water uit komt komen we boven op de bergrug, maar dan is het uitzicht ook geweldig en beseffen we ons waarvoor we eigenlijk deze kant van Polen op wilden. Op de terugweg nog een verfrissend buitje om al dat zweet ervan af te spoelen voordat we dat zelf kunnen doen onder de douche en de dag kan niet meer stuk. We waren pas om 19.00 uur terug bij de camper, uitrusten, eten en dan toch nog maar douchen. Voor het eerst in een week tijd onder een van een camping. De hele week staan we al op camperplaatsen zonder voorzieningen, waar je wel gewoon moet betalen hoor, dus is het elke dag douchen geweest in de camper, wat ook zeer goed te doen is hoor. Morgen eerst nog even met een trein de Gubalowka op om nog wat te wandelen en dan gaan we richting Slowakije en zullen we proberen om jullie weer op de hoogte te houden van onze belevenissen, maar dat is niet echt makkelijk de camperplaatsen zijn hier niet echt ruim bezaaid en als we er al een hebben heeft deze ook nog niet altijd Wifi of zelfs helemaal geen bereik, maar we doen ons best.
Groeten van ons en tot de volgend keer.

• 27 Augustus 2017 - 11:11

Loes:

Hallo spruitjes.

Alle verslagen weer gelezen. Jullie hebben al weer heel veel gezien en gedaan. Ach ja douchen in de camper is altijd nog luxe. Wij hebben menig riviertje gehad in NZ om schoon te worden. Hahahahahaha. En daar zijn de campingplaatsen vele male goedkoper. En als er geen voorzieningen zijn mag je in NZ gratis staan. Heel veel plezier nog en als jullie weer internet hebben zien we alle verslagen wel weer. En als er een plaats bij staat zoek ik altijd even op internet op waar het precies is en wat er te doen is. Hier vandaag prachtig zomer weer. Albert is aan het bierbrouwen en ik ga zo op de fiets naar moedertje in Sassenheim.

Heel veel reisplezier van Albert en Loes uit het warm wordende Leiden.

• 27 Augustus 2017 - 13:57

Marcel :

Nou dat idd weer mooie verhalen ik snap alleen niet wat al die polen hier in Nederland doen als het daar zo mooi is

• 27 Augustus 2017 - 22:04

Mam:

ZO DAAR BEN IK WEER EVEN BEN BLIJ DAT lOES HET IN ORDE GEMAAKT HEEFT WANT ER KWAMEN ER 40 UIT DIE WEG MOESTEN EN DIE IK ER UIT HEB GEDAAN EN DAT IS DUS MIS GEGAAN IK ZO DIT OOK WEER EEN LEU REIS VERSLAGHOOP DAT ZE ER NU WEL UITGAAN MISSCHIEN KUN JE HET EVEN LATEN WETEN WAT IS ER DAN MET ZAKOPANE JA WAT JE AAN TOE KOMT JAMMER DAN NIETS VAN AANTREKKEN DUS EEN BUITJE GEHAD WIJ NOG NIET MAAR HET IS HIER ZO WARM DUS ER ZAL ER OOK WEL EENKOMEN WIJ KRIJGEN NU BEST VEEL VAN JULLIE BINNEN ZO FIJN VANDAAG THUIS GEBLEVEN GING NIET EVEN ZO LEKKER MAAR ASL HET BIJ JULLIE MAAR GOED GAAT DAN GENIET JE DUBBEL.LIEVERDS MAAK ER NOG EEN MOOIE EN FIJNE WEEK VAN HEEL VEEL LIEF VOOR JULLIIE VAN MIJ UIT SASSENHEIM MAM

• 29 Augustus 2017 - 14:03

Sylvia W:

Jaja even de tijd genomen om de verslagen van de afgelopen dagen even te lezen.
    Wat een mooie avontuur beleven jullie weer zeg.
    En misschien een rare vraag maar wat is er zo bijzonder aan Zakapone? Heb ik niet goed op zitten letten tijdens geschiedenis vroeger ;-) maar wat gaaf om jullie verslagen weer te lezen. Ik moet er nog eentje en ben dan weer helemaal bij. (en wat een super foto's)

xxx