Madrid - Reisverslag uit Madrid, Spanje van George en Conny Spruit - WaarBenJij.nu Madrid - Reisverslag uit Madrid, Spanje van George en Conny Spruit - WaarBenJij.nu

Madrid

Blijf op de hoogte en volg George en Conny

15 Mei 2018 | Spanje, Madrid

De eerste dag Madrid. Nou eest maar over de eerste nacht Madrid want de ene helft van ons reisgezelschap heeft deze nacht niet zo goed geslapen omdat we met de achterkant van de camper bijna op de openbare weg staan, dacht dat de auto’s door de camper reden in plaats van er langs. Dus vroeg wakker en dus wachten totdat de supermarkt open ging. Dat is vreemd om 9 uur zouden de deuren open gaan, maar alles bleef mooi dicht. Nou ja, dan maar geen vers broodje mee als we op ontdekkingsreis gaan in Madrid. Eerst maar eens een kaartje scoren voor de metro, met de hulp van een vriendelijk Spaans echtpaar lukt dat ook nog en dan met de metro op pad. In plaats van het tweede stuk met de metro willen we dit bovengronds doen, ik bedoel dus lopen!! Nou dat was wat te opportunistisch (geen idee of dit goed Nederlands is) maar in ieder geval waren we twee uur(!!!!!) later op het Plaza Major. Daar bleek waarom de supermarkt vanmorgen niet openging, het was namelijk feest van de beschermheilige San Isidro. De dames en heren lopen dan veelal in traditionele kledij met bijpassende gebreide(!!) sokken. Lekker warm met temperaturen van zo rond de 30 graden. Verder een rondje gelopen met een gratis gids die ons tijdens de tour alles over de geschiedenis van Madrid heeft verteld. Na 2,5 uur achter die slome aangelopen te hebben hadden we het wel gehad en hebben we hem met een voor ons vorstelijke beloning bedankt voor zijn tijd. Daarna uitgepuft op een terras met.......Sangria en tapas. Alleen George kan niet meer zo goed tegen alcohol dus die liep daarna slingerend over het Plaza Mayor. Nog het kasteel en de basiliek bekeken, allemaal heel groot en imposant. Een enorm paleis maar er woont niemand!!! Daarna op ons gemakje met de metro terug richting camper, want wij vonden het mooi geweest voor vandaag. Bij de camper ff lekker wat gedronken en na het eten nog even onze belevenissen voor jullie opgelepeld en nu is het tijd voor onze broodnodige rust na zo’n inspannend dagje in Madrid. Morgen weer een nieuwe dag met nieuwe avonturen en wie weet wat we dan weer meemaken.

Lieve Groetjes Conny en George