In Matalascanas - Reisverslag uit Matalascañas, Spanje van George en Conny Spruit - WaarBenJij.nu In Matalascanas - Reisverslag uit Matalascañas, Spanje van George en Conny Spruit - WaarBenJij.nu

In Matalascanas

Blijf op de hoogte en volg George en Conny

29 Mei 2018 | Spanje, Matalascañas

Ja vandaag is de dag dat Conny pas 34 jaar met mij getrouwd is wat ben ik daar blij mee. Groot feest dus in de camper!!!! Jammer dat jullie er niet bij zijn jullie zijn van harte uitgenodigd. We gaan eerst nog even naar het centrum terug van Sevilla om nog even wat bezienswaardigheden te bekijken waaronder het Plaza de Encarnación dat is een enorm bouwwerk van verlijmde houten spanten, waarop een bovengrondse wandelweg is aangelegd. Op enkele punten kan je over de hele stad uit. Onder het platform zijn cafés en restaurants en daaronder is een archeologisch museum met Romeinse opgravingen gevestigd. Daarna nog doorgefietst naar het Plaza de España het is één van de bekendste pleinen van Sevilla. Het werd ter ere van de Ibero-Amerikaanse tentoonstelling van 1929 opgetrokken in het Maria-Luisapark en het is in de vorm van een halve maan gebouwd. Daarna de camper opgezocht want onderweg willen we nog even stoppen bij El Rocio dat is een stadje waar geen asfalt ligt op de weg maar gewoon zand!! (dat dat nog bestaat in Spanje zou je denken, nou het is er echt) In het weekend komen er veel mensen uit de omgeving want alle huizen zijn bijna zonder uitzondering tweede huizen van mensen uit de omgeving. De reden dat de wegen uit zand bestaan is dat bijna iedereen zich per paard(!!) of fourweeldrive verplaats. In het weekend is het hier net het Wilde Westen. Voor de witgepleisterde huizen en gebouwen zijn ook relingen gemaakt waaraan de paarden kunnen worden vastgezet. We wilde eindelijk nog een wandeling maken in National Park Donana, maar dat mag alleen onder begeleiding en je moet vantevoren besproken hebben, dus gaat hem niet worden voor ons. Weel jammer dat we de flamingo’s dus niet gaan zien. Daarna lekker doorgereden naar de kust om een slaapplaats te zoeken en ook deze heeft Conny weer gevonden. Lekker op tijd op de plaats van bestemming en tijd voor een klein borreltje. Lekker in het zonnetje genieten wat is camperen toch prachtig om te doen. Nou dit was het weer voor vandaag nu maar kijken of we een keer internet hebben om alle verhalen erop te zetten.

Groeten Conny en George

P.s Dit is het laatste verslag wat we maken vanuit Spanje want morgen gaan we de grens over met Portugal en gaan we de Algarve in.

• 30 Mei 2018 - 13:02

Marion:

Van harte gefeliciteerd hoor. We houden het nog te goed zullen we maar zeggen. Je tijdens zo'n reis kom je na 34 jaar toch weer dichter bij elkaar. (hahha)

• 30 Mei 2018 - 13:38

Sylvia W:

Nog van harte gefeliciteerd!!! dikke kus