Een paar verslagen achter elkaar. - Reisverslag uit Füssen, Duitsland van George en Conny Spruit - WaarBenJij.nu Een paar verslagen achter elkaar. - Reisverslag uit Füssen, Duitsland van George en Conny Spruit - WaarBenJij.nu

Een paar verslagen achter elkaar.

Door: ConnyenGeorge

12 September 2011 | Duitsland, Füssen

9 september 2011
Zo weer lekker op pad met de camper. Het idee is om net zo lang te rijden tot we zon hebben!!
Rond 13.00 uur vertrokken richting Duitsland, het was best nog wel druk op de weg dus of we ons doel (Bremm) zouden gaan halen wisten we niet. Ach het schoot best wel op, want Conny zat achter het stuur. Nee George sliep niet, hij is gewoon wakker gebleven!! Was het omdat hij het niet zat was of lag het aan mijn rijstijl!!!
Eenmaal in Duitsland wisten we niet wat we gingen doen, een plekje zoeken of doorrijden naar Bremm? Het laatste is het geworden. Maar ja he dat laatste stukje, het werd slinger de slang over bergen en haarspeldbochten en wegopbrekingen. Uiteindelijk kwamen om 19.30 uur aan op de camperplaats in Bremm aan de Moezel. Het blijft toch een mooie omgeving hoor die Moezel.
Even wat gegeten, gedronken en gedoucht en toen ons mandje in. Het weer was goed dus lekker onder ons luifeltje buiten gezeten.

10 september 2011
Oef wat hebben weer lekker geslapen, wel erg warm geweest. Ach ja niet zeuren want we wilde mooi weer hebben. Even wachten op de bakker want die zou langs komen, ja hoor daar was de rijdende bakker. Lekker verse broodjes gekocht. Rond een uurtje of 11 zijn we op de fiets gestapt, want we wilde Cochem nog onveilig gaan maken. We hadden al op de borden gezien dat het ongeveer 25 km zou zijn. Lekker rustig gefietst en af en toe gestopt om wat te drinken. Aangekomen in Cochem moesten we eerst een plekje zoeken voor de fietsen. Want was het daar druk, het leek wel hoog zomer zo druk was het en eindelijk de temperatuur van een echte zomer, ruim 25 graden!!!!!!!!!!!!!!! Lekker door Cochem lopen slenteren. Wel leuk daar hoor met al die werkmanshuisjes en kleine smalle straatjes. Nog lekker in het gras gezeten aan de Moezel. Rond een uurtje of 4 toch maar weer de fietsen opgezocht om weer 25 km terug te fietsen. Nou eigenlijk ging dat best wel goed, het was wel warm maar op de fiets was het goed te doen. Vlak voor Bremm wat gegeten, je kan hier echt heel goedkoop eten en dan zit je echt vol. Nog even door het dorpje gelopen want er was een wijn-straat feest. Wij hadden alleen een heel ander idee bij een wijnfeest. Wij dachten dat het een soort proeverij zou ziijn, maar nee hoor, je kan gewoon overal een glas wijn kopen en er is overal iets te eten. Zo nog even het laatste stukje fietsen, ach dat viel best wel mee met een wijntje in de benen!! We waren zo bij de camper. Bah wat voelde wij ons vies na zo’n warme inspannende dag, dus eerst maar even de douche opzoeken. Nu zitten we nog even lekker na te genieten van deze dag. Proost en welterusten.
Liefs George en Conny

11 september 2011
MMMhhhhh weer lekker geslapen! George op de fiets naar de bakker dus we hadden weer lekkere verse broodjes bij het ontbijt. Vandaag hadden we het plan om van de Moezel over te steken naar de Rijn. Nou dat heeft even geduurd maar we zijn er gekomen hoor. Gewoon zo langs de Rijn een prachtige camperplaats gevonden. Ja hoor we stonden daar nog geen 5 minuten en daar kwamen de eerste druppels. De druppels gingen gauw over in een complete hoosbui. Even aan de buren gevraagd, dat waren Duitsers, wat het weer zou gaan doen de komende dagen. Nou dat zou niet veel soeps worden. De eerste bui afgewacht en toen toch maar verder gereden richting Wiesbaden. Onderweg nog een paar keer gestopt omdat het zo hard regenende dat je de weg bijna niet meer zag. Het bleef maar regenen en wij bleven dus maar rijden. Ach in ene was het weer droog en de zon kwam weer. Vanuit Wiesbaden zijn we richting Heidelberg gereden. Even in de boeken gezocht waar een camperplaats was. En ja hoor weer gevonden we hebben overnacht in Ladenburg bij een sportcomplex. We stonden daar met ongeveer 16 campers. Alles was aanwezig behalve een douche. Ja hoor het is gebeurd de eerste douchebeurt in de camper is een feit. Was eigenlijk best te doen en onwijs heet water. ‘s Avonds nog een behoorlijke bui, dus maar op tijd ons bed opgezocht.

12 september 2011
We werden wakker met een lekker zonnetje, helaas we konden net nog niet buiten eten. In Ladenburg nog wat gewandeld en rond 10.00 uur zijn we weer vertrokken. We hadden uitgestippeld om via Stuttgart en Ulm naar Fussen te rijden. Fussen ligt bijna op de grens van Oostenrijk. De rit ging voorspoedig, wat een mooie landschappen hebben we weer gezien onderweg. Het leek wel of deel namen aan de musical The Sound of Music. Aangekomen in Fussen was de camperplaats makkelijk te vinden. En wat een goed weer was het hier (trouwens de hele weg hoor). We hadden gekozen om richting Fussen te rijden omdat het dan nog maar 4 uurtje rijden is naar het uiterste puntje van het Gardameer. Maar nu het weer hier zo goed is en de voorspelling van de komende dagen ook goed is weten we niet of we het Gardameer gaan halen. Nog even naar de haven en het centrum gefietst.
En ’s avonds bij de haven zouden er een paar van die mannen op Waldhorens komen blazen. Wij weer op de fiets en naar de klanken van de Waldhorens zitten luisteren. Oh ja, beetje laat, en toen moesten we nog eten. En daarna nog even de verslagen op de site zetten, nu zijn jullie dus weer helemaal bij. Wij gaan nog even koffie drinken en misschien horen jullie morgen wel weer iets van ons.
Welterusten en een dikke kus van ons.

• 12 September 2011 - 19:51

Diana:

Hallo geluksvogels! En lekker vakantie en fantastisch weer! Heerlijk hoor. Hier vandaag STORM! Ja het zal hier eens normaal zijn. Wel heerlijk dat jullie nu allemaal leuke uitstapjes kunnen maken. En ja waarom zou je nog verder gaan als je nu al prachtig weer hebt. Oostenrijk is ook een heerlijk land, met eindeloze mogelijkheden. Geniet maar lekker hoor! Oh nog even practisch: Sandra valt in 9-10. is dus mooi geregeld. Van het weekend kermis hier. Zag op facebook dat mijn surrogaat dochter ook gaat. Kan ik haar mooi beetje in de gaten houden. Haha. Luitjes ik wacht op jullie volgende verslag, dus niks misschien horen jullie nog wat. Liefs en dikke kus van mij.

• 13 September 2011 - 08:02

Marion:

Hallo luitjes, Eindelijk weer iets van jullie vernomen. Volgens mij kunnen jullie niet wachten tot je met pensioen gaat. Kan je lekker de halve wereld over met je mobiele huisje. wat is het toch heerlijk om zo relaxed te leven. De foto's zien we met spanning tegemoet. Liefs Marion

• 13 September 2011 - 12:53

Pap En Mam:

Hallo vakantiegangers,
    Wij waren blij iets tussen door te horen maar dit is natuurlijk veel uitgebreider heerlijk hoor zoals ik je al heb gezegd dat wij een beste storm hebben gehad ach daar is het herfst voor.
    hier is het goed gelukkig maar ik laat het je nog wel anders weten want anders komt er geen einde aan.
    geniet er van, en zeker met en van elkaar liefs voor jullie xxxxxxxxx kusssss