Naar Bosnië en Herzegovina - Reisverslag uit Mostar, Bosnië en Herzegovina van George en Conny Spruit - WaarBenJij.nu Naar Bosnië en Herzegovina - Reisverslag uit Mostar, Bosnië en Herzegovina van George en Conny Spruit - WaarBenJij.nu

Naar Bosnië en Herzegovina

28 Augustus 2013 | Bosnië en Herzegovina, Mostar

Hallo, daar zijn we weer, deze maal vanuit Bosnië. Maar toen we vanmorgen vertrokken uit Ston hebben we nog een stuk verdedigingsmuur gelopen van de stad Ston. Ja Serena als jij de foto’s ziet moet je meteen aan China denken, alleen waren hier niet zoveel toeristen!! Nou we waren behoorlijk aan het eind van ons latijn toen we de muur heen én terug hadden gelopen. Nu staan we in Bosnië bij de stad Mostar misschien niet zo bekend. Ik kon het stadje mij wel herinneren als dat stadje waarvan op oudejaarsdag (1999) de brug instorte die tijdens de oorlog kapot geschoten was en nu weer in zijn geheel is opgebouwd. Omdat het programma iets was gewijzigd is omdat we niet naar Hvar zijn gegaan vanwege het mindere weer hebben we besloten om dan dat dagje maar te gebruiken om naar Bosnië te gaan. Toen we hier vanmiddag onderweg naar toe waren kwamen we eerst in een fikse regenbui terecht, even gestopt bij de Lidl om wat proviand in te slaan en bij het naar binnen gaan van de winkel spoelden we bijna naar binnen, maar toen we weer naar buiten kwamen was het weer volop zon. Dus de weg werd weer vervolgd naar Mostar, vlak voor Mostar moesten we volgens de routeplanner rechts maar dit was zo’n achenebes straatje dat we besloten om bij de eerste mogelijkheid te keren. Maar toen we dat probeerden stond daar de eigenaar van een camperplaats, die klaarblijkelijk aan het einde van de weg lag die we net waren ingereden en toen hij ons duidelijk maakte dat wij voor 15 euro all-in bij hem konden komen staan, hebben we onze hand maar over ons hartje gestreken en zijn we bij hem op de camperplaats komen staan. Wij waren de enige klant en daar zijn wij eigenlijk niet zo van maar één moet de eerste zijn en nu waren wij dat. Toen Conny hem duidelijk maakte dat we ergens niet graag alleen staan, wist hij haar en mij ook te overtuigen door zijn website en facebook pagina te showen met op beide ook reacties van eerdere Nederlandse gasten, die ook zijn folder nog even hadden vertaald in het Nederlands. Na onze opmerking dat wij nog wel even Mostar in wilden bood hij ons aan om ons er met zijn eigen auto naar toe te brengen, nou dat vonden wij wel een goed idee. Dus de camper geparkeerd en hup met de eigenaar naar Mostar. We kregen zijn mobiele telefoon en als we uitgekeken waren in Mostar konden we hem bellen en zou hij ons weer op komen halen. Onderweg naar Mostar vroeg ik hem hoe hij zo goed Engels sprak en toen vertelde hij ons dat hij dat zichzelf had aangeleerd door naar Engelstalige liedjes te luisteren. Ik ga stoppen want hij vertelde ons nog zoveel meer dan moet ik de hele waarbenjij-site vol typen en ingewijden onder de lezers weten hoe snel ik type dus vandaar.
Zooooo dat waren onze belevenissen van vandaag, morgen gaan we weer terug naar Kroatië en gaan we alvast naar Dubrovnik, dan kunnen we daar vrijdag nog even kijken en dan zaterdag met de boot naar Bari, zit nu al aan de primatoer dus dat moet goed komen.
Groeten van ons. XXXXXXXXXXXXXX

• 29 Augustus 2013 - 13:02

Sylvia (collega):

Oooh zo jarloers, lijkt me mooi en indrukwekkend te gelijk, als ik je verhaal goed interperteer :-)..
    Kijk al weer uit naar je volgende verhaal... Groetjes aan George...knuf xxx

• 29 Augustus 2013 - 18:55

Pap En Mam:

Lieve hemel wat een lang verslag en ik heb er geloof ik al 4 op een dag gekregen maar ik vind het wel een leuk verslag en de foto's daar ben ik helemaal gek op wat zijn ze leuk maar Conny vd Zwet jij bent niet helemaal naar boven geweest ik zie het aan je gezicht maar dat maakt niet uit hoor het is een leuk gezicht.

Wat een lieve man man die dat voor jullie allemaal deed brengen en weer teug halen en ach dan gun je die man ook een paar stuivers te verdienen.
    En daar bij hij sprak ook nog een Engels heeft hij allemaal geleerd voor de klandizie natuurlijk.

Maar ik ga nu eindigen met dank voor het verslag en zeker voor de foto"s jullie gaan gewoon lekker verder met genieten want daar zijn jullie toch voor weg gegaan Conny en George doe voorzichtig en blijf genieten.

Tot de volgende keer het is heel leuk om het allemaal te zien zo genieten wij er ook van mee.
    lieve groetjes Pap Jan Mam Ria

• 29 Augustus 2013 - 22:40

Ingrid Hogewoning:

Hallo jongens,

Wat een leuke reis hebben jullie al achter de rug ennuh....hebben jullie nog te gaan! Veel gedaan en gezien al!
    ik heb genoten van jullie verslagen, erg leuk om zo eventjes mee te genieten!
    Jongens blijf genieten, wij genieten mee en nog h eel veel vakantieplezier!