Aangekomen in Catania - Reisverslag uit Catania, Italië van George en Conny Spruit - WaarBenJij.nu Aangekomen in Catania - Reisverslag uit Catania, Italië van George en Conny Spruit - WaarBenJij.nu

Aangekomen in Catania

03 September 2013 | Italië, Catania

Nou het was weer een enerverend ritje hier naartoe, en dan bedoel ik hier in de zin van naar de voet van de Etna. Want nadat we van de vorige camperplaats af zijn gereden zijn we eerst zo’n beetje naar onze lieve heer gereden, mensen de weg bleef maar stijgen, ik dacht ik kan mijn plekje voor in de hemel (want daar ga ik uiteraard naartoe) alvast uitzoeken en vast leggen. Afijn, even over de rit we zijn zo’n beetje door mollengangen hier naartoe gereden, want shit man wat zijn die tunnels hier smal. En dan ook nog met één tunnelbuis afgesloten, waardoor we dus met tegenliggers te maken krijgen van de tegengestelde richting. Jahhhhhh het was erg krap, vond Conny ook. Helemaal omdat ik dus in die tunnels gewoon met mijn zonnebril op bleef rijden, anders zit ik iedere keer zonnebril op gewone bril af, de volgende tunnel hetzelfde ritueel , dat gaat niks worden dus dan de tunnels maar rijden met de zonnebril op. Oké, dat was de rit naar Catania toen in Catania zoeken naar onze camperplek, die is dus achter een meters hoog hek, alsof we de grootste criminelen zijn. De rest van de dag was het plan om hier in Catania alvast wat te regelen voor ons bezoek aan de Etna van de volgende dag. (woensdag dus) Nou eerst maar eens naar het centrum van Catania lopen om daar via het VVV misschien al iets te regelen van een kaartje voor de trein die hier vandaan naar de Etna zou rijden.
Nou met dat lopen zijn we na een uurtje gestopt, want toen waren we erachter dat we én de verkeerde kant waren opgelopen bij het begin én het toch wel wat ver was om naar het centrum te lopen. Dan eerst maar even de supermarkt in voor een kleine lunch en dan maar met de bus naar het centrum. Makkelijk hoor hier, je stapt gewoon in en een kaartje kopen hoeft niet en in het centrum gewoon eruit en dan zoek je het VVV en dan zie je dat die alleen ‘s morgens geopend is van 8.15 tot 13.15 uur en de rest van de dag niet meer. Zodoende was de rest van de middag dus lekker op een terrasje zitten met een biertje (George) en een cappuccino (Conny) en wat surfen met de gratis wifi. Dan weer terug met de bus, dat is wat lastig, want waar moeten we er nu ook weer uit!!!!! Nou ook weer gelukt nog even wat versnaperingen halen voor vanavond, want morgenochtend willen we vroeg op weg met de camper, we willen dan tot halverwege de Etna rijden en dan verder met de kabelbaan naar de top.
Nou dit was het weer voor vandaag en tot morgen na wij hopen een geslaagd dagje Etna!!!!
Kussie van ons!!!!!!!!!!!!!!

• 06 September 2013 - 19:45

Pap En Mam:

Ja het is weer een heel verslag Serena had gisteren al veel verteld ook over de Etna Ha ha ha.
    Wij lezen het allemaal maar soms dan komt het even niet uit om te antwoorden wij zitten veel en lang buiten en dan wat drinken en de koets in maar Loes zei gisteren Mam kijk even want van Conny bericht er zijn foto's toch fijn om zo met elkaar in contact te blijven en toen heb ik jullie sms naar Loes en Albert gedaan zo blijven wij allemaal op de hoogte.

Serena en wij hebben weer heerlijk gegeten van de stamppot rauwe andijvie nu komt Serena dinsdag weer en ook het menu is al weer vastgesteld wij vinden het weer heel gezellig om Serena lekker even voor ons alleen te hebben.

en al die verhalen te horen ik doe straks even een mailtje want ik zet niet alles op F B de hele Goe gemeente hoeft niet alles te weten ha ha ha.
    Vandaag ook warm maar niet zo als gisteren en vanavond een buitje gehad en nu de zon weer,

Zo lieverds dit was hete even en ga lekker door met genieten want het ziet er allemaal heel leuk uit wat een verslagen schitterend hoor.liefs kus knuffel van ons uit het geweldige Sassenheim xxxxxxxxxxxxxx