Van Catania naar Agrigento - Reisverslag uit Agrigento, Italië van George en Conny Spruit - WaarBenJij.nu Van Catania naar Agrigento - Reisverslag uit Agrigento, Italië van George en Conny Spruit - WaarBenJij.nu

Van Catania naar Agrigento

05 September 2013 | Italië, Agrigento

Hallo, nadat we gisterenavond nog even lekker met Serena hebben zitten skypen vandaag gereden van Catania naar Agrigento langs de navel van Sicilië het plaatsje Enna. Nog in dubio gezeten om er even te stoppen, maar toch maar doorgereden want het was prachtig weer en dachten we dan kunnen we vanmiddag lekker even aan het strand liggen in Agrigento. Maar eerst de camperplek opzoeken, de eerste was, zoals we de laatste tijd wel gewend zijn, als we twee of drie mogelijkheden hebben bijna niet te vinden en toen we er dan uiteindelijk voor stonden waren we de eerste die op deze plek zouden gaan staan Maar de plek stond ons niet aan en dus op zoek naar de tweede mogelijkheid die we hadden. Dat was volgens de planner een grote parkeerplaats, waar niemand stond zelfs geen gewone auto dus dat was wel ietwat vreemd dus even gevraagd en toen bleek dat we iets door moesten rijden en na een meter of 800 kwamen we dan uiteindelijk wel aan bij de camperplaats. Camper geparkeerd en alles geregeld want dit was echt een mooi plekje lekker dicht bij het strand je loopt zo van de plaats af het strand op. Er is alleen één klein probleempje HET REGENT PIJPESTELEN op dit moment!!!!!!!!!!!!!!!!!! Het goede is dat we nu de lucht wel zien openbreken en dat beloofd nog wel wat voor de rest van de middag en avond, lekker schooieren even langs het strand, met je voetjes zo door het water lopen en dan “lekker” dat zand tussen je tenen voelen. En dan met je natte voeten zo in je slippers en dan van het strand aflopen. Nou aan me nooit niet, ik wil wel langs het strand lopen en ook door het water met m’n voetjes maar niet(!!!!!) met m’n natte voeten zonder ze af te drogen en te ontdoen van het natte zand zo in mijn slippers/schoenen en dan zo het strand aflopen. Dat is dus mijn fobie, ik vind dat echt verschrikkelijk krijg al kippenvel bij de gedachte. Zo, daar zijn we nog even, zijn nog even weg geweest want het werd droog en meteen zulk goed weer dat we dachten we lopen en kijken nog even wat rond hier in de buurt of er iets te beleven is. Toen kwamen we terecht bij Scala dei Turchi. Dat is een grote krijtrots waar de Turken aan land zijn gekomen toen ze Sicilië in bezit veroverden. Tenminste dat is wat wij van een Italiaan te horen kregen hebben die een beetje Engels sprak want dat is hier wel erg moeizaam, men spreekt hier eigenlijk alleen maar Italiaans. Daarna dus toch maar langs het strand terug gelopen naar de camper, maar toen kwam het probleem vanaf het strand was het nog 50 meter naar de camper, dus……….. wat te doen! Of als een Donkey over de kiezels of de slippers aan met zand aan de voeten. Nou, ik ben benieuwd wie het goede antwoord weet. Dus toch nog een mooie afsluiting van de dag. Nog even lekker buiten wat gedronken en zo lekker eten onder de luifel en dan dit nog even op waarbenjij zetten. En dan lekker genieten van het uitzicht (donker). Voor zo welterusten en tot morgen.XXXXXX

• 06 September 2013 - 19:25

Sylvia:

Jij een fobie, nooit gedacht ;-) Maar ik denk dat je als een Donky over
    de kiezels bent gelopen....alleen de gedachten al, schiet er spontaan
    van in de lach...jullie ook alvast truste xxx

• 08 September 2013 - 15:59

Serena:

Sowieso als een donkey over de kiezels! Of mama een handdoek laten halen en jij lekker wachten ......

• 08 September 2013 - 17:50

Pap En Mam:

Dat is een goeie Serena ha ha ha .

Hallo daar in een warm land, vandaag zondag niet hier niet echt een zonovergoten dag.
    Nee hoor niet ergens gaan staan waar nog niemand staat dood eng.

Weer niets geleerd ik wist niet dat de Turken daar aan land waren gekomen, mar het is nu toch geen Turks bezit of weten jullie de geschiedenis niet verder dan ga ik wel even zoeken, of die italiaan heeft maar iets staan te smossen.

Nog een vraag heb jij veel fobieën, of is dat op het moment dat het je uit komt Ha ha ha .nou ja laten wij dat maar in het midden houden.

Heel veel plezier en natuurlijk liefs Kus doei doei.

• 08 September 2013 - 22:29

George En Conny Van Der Spruit:

Ja hoor Serena, ik ben een handdoek wezen halen !!! hahaihi
    Nou die fobie van George die weet wat, vanmiddag weer zo zonder slippers op het strand gelopen, hij was niet blij!!!
    Nee het is geen Turks bezit, we denken dat het mislukt is, mam.

• 08 September 2013 - 22:29

George En Conny Van Der Spruit:

Ja hoor Serena, ik ben een handdoek wezen halen !!! hahaihi
    Nee het is geen Turks bezit, we denken dat het mislukt is, mam.