De boot in!!!!! - Reisverslag uit Blue River, Canada van George en Conny Spruit - WaarBenJij.nu De boot in!!!!! - Reisverslag uit Blue River, Canada van George en Conny Spruit - WaarBenJij.nu

De boot in!!!!!

12 Mei 2017 | Canada, Blue River

Na een regenachtig nachtje in een National Park werden we ook met regen wakker, lekker hoor dat getik op het dak. Rustig aan gedaan want het bleef maar regenen. Rond 11.00 uur vertrokken van de campground richting Jasper Skytram, eenmaal boven was het redelijk droog, maar toch zijn we niet met Skytram naar 2263 meter gegaan. Wij hoorden van mensen die naar beneden kwamen dat je boven in de wolken liep en dat het sneeuwde! Nou daar hadden we dus weinig zin in, ook omdat we boven nog wilden wandelen naar 2463 meter hoogte. Toen maar koers gezet richting Valemount via het Mount Robson Park wat weer een prachtige route was. Nog even in de file gestaan, omdat er stukken rotssteen van een berg afgekomen waren. Ook dat nog “ komen we in een andere tijdzone”, is in ene de dag een uur langer!!! Nou ja dus nog meer tijd iets te zien. Natuurlijk weer even 2 beren gespot onderweg, de teller staat nu op 5 beren!!! Verder richting Blue river, we hadden vernomen dat het daar erg mooi zou zijn. Hé, een bord langs de weg RIVER SAFARI! Even kijken maar. Nog wel even de rivier oversteken via een bielzenbrug, doodeng, ik zie liever een beer! Eerst maar even rondkijken en laten informern. Nou wij waren snel overgehaald, want tijdens deze safari was het mogelijk beren te zien. Druk is het nog helemaal niet, uiteindelijk hadden we een prive boot. Wel eerst allerlei kleding aangekregen tegen kou, regen en omslaan!! Wij waren de laatste die de rivier op gingen deze dag. Op volle snelheid gingen we de rivier over. Ja, Marcel hier mag je ook hard varen!  Eerst maar even op beren jacht, want langs de rivier zitten vele beren werd ons verteld. Even stil blijven liggen met de boot en ja hoor daar kwam de grote zwarte dikke beer. Wat een inmens beest was het, we kregen voldoende tijd om foto’s te maken. Daarna nog door naar een prachtige grote waterval en onderweg heel veel informatie gekregen over de beren en ander wild wat hier leeft. Daarna op volle snelheid met diverse bochtjes weer terug. Wat is het een gaaf tochtje geweest . Oh ja, er was verteld dat het jammer was als je geen beer zou zien, maar wij waren de gelukkige wel een beer te hebben gezien. En als het morgenochtend droog is en niet druk mogen we waarschijnlijk nog een keer mee. We mochten ook blijven staan en slapen op de parkeerplaats, super toch, komen ze ook nog vragen of we nog stroom nodig hebben. Wat zijn die Canadezen toch vriendelijke mensen. Na dit avontuur gaan we lekker slapen en nemen we dit dagje weer mee in onze dromen. Oja, ik heb van George ook een bijnaam erbij gekregen ARENDSOOG!!!!! Omdat ik overal als eerste die beren weet te spotten langs de weg, in het bos en langs het water ik zie ze overal. En nu staat de teller op 6 beren met deze erbij zo langs de waterkant.

• 15 Mei 2017 - 18:31

Ingrid:

Leuk!! Jullie beleven weer veel!! Geniet ervan!

• 15 Mei 2017 - 19:37

Marcel :

Wie weet Mischien iets voor volgendjaar een rondje waterskiën in Canada

• 16 Mei 2017 - 09:43

Marion:

Nou Conny, je staat er weer lekker op zeg. Wat een avontuur

• 16 Mei 2017 - 18:33

Louis Funcke:

dan moet hij zijn muts eens voor zijn ogen weg halen, misschien scheelt dat een stukkie
    trouwens op de tennis loopt hij ook altijd met zijn ogen dicht.........doei