Eindje wandelen!!!!! - Reisverslag uit Hrabušice, Slowaakse Republiek van George en Conny Spruit - WaarBenJij.nu Eindje wandelen!!!!! - Reisverslag uit Hrabušice, Slowaakse Republiek van George en Conny Spruit - WaarBenJij.nu

Eindje wandelen!!!!!

Door: George

Blijf op de hoogte en volg George en Conny

29 Augustus 2017 | Slowaakse Republiek, Hrabušice

Maandagmorgen vroeg (9.00 uur) op weg want we gaan vandaag naar Slowakije!! Het doel is Hrabušice - Podlesok, zo een heel gedoe om deze plaats hier getypt te krijgen, gaan jullie nu maar eens kijken of je deze plek kan vinden op de kaart van Slowakije. Daar zijn we op de camperplaats gearriveerd zo rond 11.30 uur. Camper op een plekje gezet en nog ff zitten en dan gaan we de Sucha Bela lopen. Dat is de loop omhoog volgen van een drooggevallen rivier/waterval en je loopt dan door een kloof met veel geklauter en klimmen. Er zijn zelfs ijzeren ladders in de kloof gemaakt, ook ijzeren bruggen en ijzeren platau’s waar je overheen moet lopen..................uiteraard!!!!! Ook zijn er verschillende houten bruggen en ladders dus al met al een heel geklauter om 5 kilometer in lengte en 350 meter in hoogte te overbruggen. Boven aangekomen gun je jezelf even de tijd om op adem te komen en dan ga je door het bos, over boven de grond uitkomende wortels, weer naar beneden. Zo waren we zo rond 16.00 uur weer terug bij de camper. Dat was dan de maandag en we besluiten dan om hier nog een dagje langer te blijven om vandaag nog naar een rotsplatau (genaamd Tomášovský Výhl’ad ( en nu hardop uitspreken)te lopen wat op ongeveer 10 kilometer lopen vanaf de camper zou moeten liggen/zijn. Nou die 10 kilometer klopte wel alleen hoe de route er naartoe liep was niet helemaal duidelijk, maar daar zijn we gaandeweg de dag wel achter gekomen. Dat ging dus ook weer bergie op en bergie af en de terugweg was ook weer over ladders, bruggen en ander onnatuurlijk materiaal wat daar was gemonteerd om ons overheen te laten klimmen en klauteren. Het rotsplateau was wel een mooi plekje waar we onszelf even een half uurtje rust hebben gegund om even een radlertje te drinken om daarna aan de terugtocht te beginnen die ook nog zo’n 3 uur in beslag zou gaan nemen. Dus......................we zijn eigenlijk aardig aan het eindje van ons latijn na een wandeling van zo’n 21 kilometer!! Daarom hebben we besloten, het weerbericht in ogenschouw nemend, dat we ook morgen nog gaan blijven en dan vanaf donderdag met gezwinde spoed richting Nederland moeten gaan rijden. Wat dus wel inhoud dat we hier morgen ook nog wel ff wat gaan wandelen, we hebben geen idee waar naartoe maar we gaan het wel merken. We hopen zelf alleen dat het niet zover is als vandaag, maar dat kan je op papier erg moeilijk inschatten. In ieder geval tot volgend keer, groeten van ons.

Conny en GeorgeXXX

P.s. 1 Sylvia dan moet je maar eens kijken op je PC naar Zakopane – Polen en dan zie je vanzelf waarom wij graag die kant op wilden. Prachtige vergzichten en heel mooie natuur!! XXX

P.s. 2 O ja, op de terugweg nog een slang gezien, maar die schrok zo van George dat hij snel in het struikgewas verdween, net te snel om er een foto van te maken!!

• 30 Augustus 2017 - 12:20

Sylvia W:

Ik heb het opgezocht, mijn hemel wat een pracht omgeving. Nou snap ik jullie volkomen. (tikkeltje jaloers nu, en hoop dat Alex zijn belofte nakomt volgend jaar ;-) ) Ik blijf die foto's op de hangbrug etc. nog steeds doodeng vinden. Tevens probeer ik die plaatsnamen uit te spreken, maar mijn hemel dat lukt me niet hoor (het lukt me soms niet eens in het Nederlands dus laat staan deze taal)
    En die slang zou die niet eerder geschrokken zijn van Conny, zo makkelijk om te zeggen dat je George was hahahahaha...

Nou ik ga over 10 minuten even lunchen en dan maar weer flink aan de slag.

Veel plezier
    Liefs xxx Sylvia

• 30 Augustus 2017 - 14:51

Mam:

ik heb wel de foto;s geien en ik zou nog terug komen helaas in slaap gevallen ja het was een hele klim maar dan heb je ook wat moet je maar denken JA DIE NAMEN IN ANDERE LANDEN VALT NIET ALTIJD MEE IK WEET HET NOG VAN N-Z MAAK JE ER NIET DRUK OM WIJ ZITTEN NU OOK MEE HOE MOET JE HET UITSPREKEN DOE IOK DAN OOK NIET DE FOTO'S ZEGGEN GENOEG HOE MOOI HET IS EN NOG EEN SLANG GEZIEN EN NOG STEEDS GEEN BEREN.

DEZE LETTERS KAN IK BETER LEZEN EN DAN DOE IK DAT MAAR MAN MAN WAT EEN REGEN VANDAAG MAAR NOG NIET ZO ERG ALS IN AMERIKA DAT IS VRESELIJK BIJ JULLIE NOG STEEDS DROOG VOOR NU VEEL PLEZIER JA JA HET GAAT WEL HARD MAAR WEET DAT HET EEN GEWELDIGE VAKANTIE IS VOOR NU VEEL LIEFS VAN UIT SASSENHEIM VOOR JULLIE XXX.