Aangekomen in Istrië. - Reisverslag uit Medveja, Kroatië van George en Conny Spruit - WaarBenJij.nu Aangekomen in Istrië. - Reisverslag uit Medveja, Kroatië van George en Conny Spruit - WaarBenJij.nu

Aangekomen in Istrië.

Door: ConnyenGeorge

Blijf op de hoogte en volg George en Conny

10 Mei 2012 | Kroatië, Medveja

Hallooooooo,
We zijn in Medveja, dat is aan de oostkust van Istrië, we wilden dus eerst naar Pula rijden dat is het zuidelijkste puntje van Istrië maar toen we op de kaart keken zagen we dat toch wel wat ver was voor ons om op één dag te doen daarom hebben we maar besloten om hier in Medveja te gaan staan voor een dag of drie en dan door te rijden naar Pula. Enfin, vanmorgen dus rond 9.30 uur vertrokken vanaf de camperplek bij Zagreb, George was vandaag aan de beurt om te rijden dus Conny navigeert.
Dat is altijd wel apart als Conny rijdt zit George er gewoon naast en als George rijdt zit Conny met alle kaarten en boeken om zich heen, zich ruim vantevoren voor te bereiden hoe er gereden moet worden of welke stopplaats het best kan worden aangedaan. In ieder geval het was nu niet zo heel erg moeilijk, dus Conny had alle tijd om ook onder het rijden nog wat foto’s te maken van de omgeving, omdat de camperplaats zo’n beetje aan de weg zou liggen waarover wij zouden komen aanrijden. Dat klopte als een bus dus, nadat we eerst nog even wat boodschappen hadden gedaan voor de komende drie dagen draaiden we rond 12.20 uur de camperplaats op.
Eerst de camper op z’n plekje gezet toen eerst maar even wat eten en daarna nog even naar een dorpje gelopen op zo’n 4 kilometer vanaf ons plekje, maar niet voordat we eerst even de Middellandse Zee tussen onze tenen hadden gevoeld. (koud!!!!!!!!!) Op het terrasje in het dorpje even lekker een biertje gedronken met limoen erin en daarna weer terug gelopen. (tering wat een eind met twee halve liters in je p@ten) Bij de camper even lekker gezeten en zitten soezen in het zonnetje, daarna gegeten en George aan zijn dagelijkse beweging gegaan (afwassen!!!!!) vanavond zal het wel een lekker avondje worden onder het luifeltje met ik denk een filmpje en een lekker baco-tje of z’n lekker biertje met een smaakje. (Conny vindt ze ook heeeeeeel lekker) Nou morgen maar weer een nieuw stukje maken over hoe heerlijk het hier is en ik hoop dat we niet te erg zullen verbranden, want we zijn van plan om ook even op het strand te gaan liggen. (er is al een stuk strand afgezet voor als die bleekscheten aan komen)
Kussies en tot morgen, Conny en George

• 10 Mei 2012 - 18:34

Nico:

Hallo George ik lees dat jullie het leuk hebben ik heb ook een paar jaar geleden op een camping gestaan vlak bij Pula is een mooie omgeving daar, ik las dat je vanavond een baco nam maar je moet als je in Pula ben een soort borrel nemen wat ze in deze streek zelf brouwen is lekker na het eten. Onderblok nog niet gedaan wacht tot je terug ben kunnen we bij praten

• 10 Mei 2012 - 19:35

Een Kärntner:

He George, jullie zijn al aardig in de buurt, weet je al wanneer je ongeveer een kärntnerisch biertje komt drinken? Het weer is hier nog steeds goed graadje of 27. Van het weekend komt er een Adria-Tief maw regen enzo.... anyway laat even weten wanneer je in de buurt bent dan neem ik wat vrij. Grüßjes R.

• 11 Mei 2012 - 05:59

Marion:

Hallo luitjes,
    Ook mij komt dit wel bekend voor. Ben er vroeger meerdere malen geweest. En dat borreltje van Nico heet een slivovitsch of zo iets. Moet je ook uitspreken als je er een paar op hebt. Ze hebben daar ook lekkere worstjes voor op de barbeque, deze heten (daar komt ie.....) Siwapsisi. Ik zeg het maar even zoals je het uitspreekt. Kijk weer uit naar het volgende avontuur. Kus

• 11 Mei 2012 - 09:28

Pap En Mam:

Eerst bedankt voor je prive bericht zie je die oudjes al zitten Pap op zijn laptop en ik op de p,c wat ie dat toch een gemak maar a ik het eerst naar Pap sturen niet deze hoor daar is Pap ook lid van ha ha.
    HOERA wij hebben de ZON meteen op ons eigen terras de stralen pakken en jullie gaan wel eens uit de stralen zitten denk ik. Ja ja dat was ook wel erg veel bier en als je dan nog terug moet lopen het eind zal wel niet zo ver zijn geweest maar de drank maakt zo zwaar ik wist nooit dat onze dochters van die drank orgels waren mooi dan hebben jullie wel de ruimte want er zullen daar vast niet veel bleekscheten zijn maar zo te zien valt het best wel mee.
    Dus George kan goed rijden maar ja dat heb je met vrouwen die kunnen het beide en goed rijden en goed navigeren dat is altijd al bewezen Conny wij kunnen een paar dingen nog gelijk ook. veel plezier en ik ga stoppen Pap komt net binnen en heeft ook van het verslag genoten en nu gaan wij er nog samen over napraten voor nu liefs XXXXXXXXXXX.