Op zoek naar ............. - Reisverslag uit Salzburg, Oostenrijk van George en Conny Spruit - WaarBenJij.nu Op zoek naar ............. - Reisverslag uit Salzburg, Oostenrijk van George en Conny Spruit - WaarBenJij.nu

Op zoek naar .............

Door: ConnyenGeorge

23 Mei 2012 | Oostenrijk, Salzburg

Daar zijn we weer.
Nou zoals we ” gisteren” nog net even konden melden, het heeft aardig geplensd afgelopen nacht, maar we beginnen met een prachtig zonnetje. Vandaag willen we de Sound of Music tour doen en omdat die om 14.00 uur begint hebben we de ochtend nog om zelf even in Salzburg rond te lopen. We wilden eerst de camper vlakbij het vertrekpunt van de tour zetten, maar dat lukte niet echt. Dus een plekje gezocht net buiten het centrum en toen op de fiets weer naar het centrum. Omdat het gisteren zo regende hebben we dus het geboorte huis van onze Wolfgang Amadeus gemist dus eerst maar daar naar op zoek. Die zijn we dus gisteren in onze ijver zomaar links voorbij gelopen, maar dat hebben we dus nu weer goed gemaakt. Toen ook nog maar even bij het woonhuis gekeken want dat hadden we gisteren óók gemist daarna nog een aantal Mozart chocolade ballen burgemeester gemaakt en toen was het tijd voor de lunch. Aangezien de tour tot zes uur zou duren hadden we ons voorgenomen om onszelf te trakteren op een stevige lunch dus, Schnitzel met patat dan zouden we de middag wel door komen. Om 14.00 uur begon de tour en we zaten met over het algemeen Amerikanen in de bus, na een aantal locaties te hebben bezocht. Laantje van Maria, Theehuis van Liesel, Huis Fam Von Trapp, Meer waar ze uit het bootje vielen, reden we naar Mondsee daar staat de kerk waar de trouwplechtigheid heeft plaats gevonden, maar dat was aan de andere kant van de berg die tegen Salzburg aan ligt. Nou wat we toen onderweg op ons (of eigenlijk op het dak van de bus) kregen, nou kijk zo de foto’s maar. Hagelstenen van wel twee tot drie centimeter doorsnee kwamen op ons neer. (op de bus) Maar het ging zo hard dat zelfs de chauffeur van de bus het niet verantwoord vond om door te rijden dus hebben we even gestopt tot de bui wat minder werd. Trouwens alle auto’s stopte langs de kant van de weg. Hhhhhmmmm toen we aankwamen in het plaatsje Mondsee waar de Wedding Church stond, kwamen er nog steeds grote dikke druppels naar beneden. De bus mocht het centrum niet in en het zou ongeveer 5 minuten lopen zijn, maar dat ging hem echt niet worden. Maar de gids had een fantastisch idee, hij belde iemand en die kwam met een overdekt treintje, super toch? Zo konden we toch nog even de Wedding Church van binnen bekijken. Eenmaal weer terug bij de bus met het treintje zijn we weer terug reden naar het centrum met natuurlijk de DVD aan van de Sound of Music zo konden we terug zien wat we allemaal hadden bezocht. Op de fiets weer naar de camper, fietsen achterop en weer op zoek naar een slaapplaats. Het was inmiddels al 19.00 uur dus we hadden besloten om in Salzburg te blijven. Maar weer gewoon een camping bordje gevolgd en we staan aan de rand van Salzburg en kijken zo op de oude vesting. Lekker gegeten en gedoucht en nu maar hopen dat het vannacht droog blijft, want slapen doe ik (Conny) erg slecht als het regent. Nou jullie lezen wel weer of het deze nacht droog gebleven is. Morgen op weg naar Munchen!!
Doei doei

• 24 Mei 2012 - 18:33

Snoes:

Wat gaat het hard zeg, zo ga je op vakantie en zo kom je al weer bijna terug....
    Ik wil ook wel een lekker schnitzeltje, met pommes und mayo....heeeeerlijk!
    En chocoladeballen, lijkt me ook niet verkeerd.
    Geniet nog even lekker, die paar daagjes, ik hoop met mooi weer!

Koekoek, Snoes

• 24 Mei 2012 - 19:33

Pap En Mam:

Zo zo het is de laatste dagen wel raak met de regen en zeker de hagel stenen Maar ik denk dat dit wel een mooie toer was en wat een goede gids om een treintje te gegelen zo hebben jullie toch alles gezien gezellig de Sound of music aan en de kerk ook van binnen gezien helemaal top hoor.

Heerlijk de Mozart ballen Ja dat hoort er bij ik geloof dat ze daar duurder zijn als hier ik kreeg ze altijd van De Vos weet je wel Conny van de Kager singel en ook die groene drank kwam daar ook vandaan

Hoop dat jullie nog een paar lekkere nachten hebben gehad zonder regen op het dak hoor Conny het komt er echt niet doorheen.
    op naar Muchen of ik denk dat jullie daar al zijn of heb ik het mis.

Oke dit was het weer even uit een bloedheet Sassenhiem niet mijn weer maar het is niet anders.
    dag genieters en geniet tot het eind aan toe met en van elkaar. KUSSSSSSSSS