Naar Salzburg. - Reisverslag uit Salzburg, Oostenrijk van George en Conny Spruit - WaarBenJij.nu Naar Salzburg. - Reisverslag uit Salzburg, Oostenrijk van George en Conny Spruit - WaarBenJij.nu

Naar Salzburg.

Door: ConnyenGeorge

22 Mei 2012 | Oostenrijk, Salzburg

Gruss Got.
Weer lekker vroeg erin gedoken en (lang) geslapen, dus op tijd wakker. George om 7 uur uit bed om foto’s van het gladde meer te maken, maar helaas het waaide al een beetje dus geen foto’s van een glad meer. Nou dan maar op de hoek broodjes halen en op tijd richting Salzburg, want dat zou ongeveer 200 km rijden zijn, makkie!!! Eenmaal aangekomen in Salzburg eerst maar even de stadscamping bekijken, zag er goed uit, maar deze stadscamping vroeg natuurlijk weer de hoofdprijs. Nee wij zijn niet gek. Dan maar gewoon ergens de camper parkeren en op de fiets naar het centrum. Waar we gaan slapen dat zien we later wel weer. Ja hoor we zitten nog maar net op de fiets en daar begint het weer te regenen!!!! Ggggggrrrrrrr In het centrum hebben we een stadswandeling van 5 km gedaan, langs alle belangrijke gebouwen. En natuurlijk kwamen we ook Mozart tegen!! Nog even bij het informatiecentrum naar binnen om kaartjes te kopen voor The Sound of Music Toer voor morgen.
Oh ja ook meteen maar een stuk WC papier meegenomen, want George stond het plein voor Mozart te bevuilen met een bloedneus. Wat zal Mozart wel niet gedacht hebben!!! Ondanks de regen hebben we toch de hele wandeling gedaan, want wij waren weer goed voorbereid, met plu’s en regencapes!!! Nou ik kan je vertellen Salzburg is erg mooi en gezellig. En natuurlijk weer genoeg mooie gebouwen. Ook nog even naar de vesting boven op de berg gelopen, zo dan hebben we onze dagelijkse beweging ook weer gehad!! Rond 17.30 uur waren we terug bij de camper, fietsen weer op de drager en op zoek naar een slaapplekje. Nou we hebben gewoon een bordje camping gevolgd en ja hoor we staan bij een boer!! Het is heel klein, maar wat maakt het uit. Oh ja en het regent ook weer, ze hebben ons hier wijsgemaakt dat het morgen mooi weer gaat worden, nou we zullen zien.DE VOLGENDE OCHTEND. Nou dat is me wel het buitje geweest vannacht het heeft echt gegoten!!! Zeker een uur aan één stuk keihard geregend en smorgens alsof er geen regen is gevallen zo droog is de straat, in ieder geval begint de dag prachtig!!!!
Toedeledokie en tot een volgend keertje.
Kus, kus, kus

• 24 Mei 2012 - 18:58

Pap En Mam:

hallo daar Salzburg tenminste dat was de eerst die ik open maakte ja het is een mooie plaats maar George een ding ik denk dat Mozart het niet echt mooi vond dus voortaan ergens ander zo iets is hij niet van schrik van zijn sokkel
    Maar de regen zal het wel snel hebben weggespoeld.

Vandaag echt bloedje heet 30 Gr niets voor oude mensen . dus zeer rustig aan hoor doen wij dan ook
    Ja het is echt puf puf maar ik stop er mee want eigenlijk is het nog te warm om dit te doen maar niets horen is ook niet leuk.

Veel liefs nog mooie dagen ja wij praten niet meer van weken.
    het zij zo alles wat wij hebben gelezen en de foto's moet het een pracht reis zijn geweest.
    denken aan jullie en veel liefs Kussssssss