Bijna bij de grote teen van Italie - Reisverslag uit Scilla, Italië van George en Conny Spruit - WaarBenJij.nu Bijna bij de grote teen van Italie - Reisverslag uit Scilla, Italië van George en Conny Spruit - WaarBenJij.nu

Bijna bij de grote teen van Italie

Blijf op de hoogte en volg George en Conny

02 September 2013 | Italië, Scilla

He hallo allemaal en goedemorgen, maar als jullie dit lezen is het al avond dus goedenavond allemaal!! Zo na een wat onrustige nacht (Conny had één of andere allergische reactie waardoor ze alleen maar bleef niezen en hoesten) toch ons mandje uitgekomen. En jeetje toen zagen we pas waar we terecht waren gekomen zo midden in de nacht. Bij een boer, wat een prachtige plaats!!! (zie foto) Op ons beste Italiaans nog even met de boer staan praten, maar dat werd niet veel. Wat praten er ontzettend weinig Italianen Engels. Maar oke na een crackertje maar weer op pad want de planning was om toch wel redelijk dicht bij de overtocht te komen. Maar omdat het zo warm was vandaag zouden we toch maar eerder stoppen, maar helaas (weer) de campings/camperplaatsen die we geselecteerd hadden waren allemaal uitgestorven, dus toch maar doorrijden. Oh ja voor deze plaatsen moesten we de snelweg af om later weer de snelweg op te gaan, maar wat zijn we blij dat we navigatie mee hebben anders waren we nu nog aan het zoeken naar de snelweg. De weg gevonden naar de snelweg, maar ……………….. de weg werd steeds smaller!!! Ja hoor moesten we een tunneltje door en wat denk je? Konden we niet onderdoor, wij waren te hoog of het tunneltje te laag (!) dus keren (met moeite) en weer terug. Na 22 km de snelweg gevonden. Maar wat zijn sommige wegen hier slecht zeg, kuilen, hobbels, omleidingen. En wat een troep aan de kanten van de weg, niet normaal het lijkt Egypte wel. Afgebrokkelde stoepen gaten in en langs de weg en stoppen bij een zebra hebben ze nog nooit van gehoord. Maar uiteindelijk hebben we voor de nacht een mooi plekje gevonden, een simpele plaats, ja we zijn onze normen behoorlijk aan het bijschaven, de wc is een soort strandhuisje en gewoon buiten douchen maaaaaaaaaaaaar dat doen we natuurlijk niet wij gaan lekker onder onze eigen douche in de camper!!!! Iets wezen drinken aan de boulevard en nu zit ik het verhaaltje te maken en George staat af te wassen, want dat was er gisteren bij ingeschoten.
Nou lezers we hopen het volgende verslag vanaf de Etna te mailen.
Liefs van ons en we hebben het nog steeds super naar onze zin.
XXXX

• 02 September 2013 - 21:40

Gert Jan:

Hoi Conny en George,

Herkenbaar dat verhaal over kleine weggetjes en slechte wegen. Ook de troep is groter maar het zuiden is nu eenmaal veel armer. De tegenstellingen op Sicilië zijn ook groot maar voorzover ik mij nog kan herinneren zijn de mensen zeer gastvrij ongeachte of ze nu wel of niet Engels kunnen. Zolang je maar niet van Duitse afkomst bent, dan gaat het contact wat minder, veel plezier daar op Sicilië!

Groet

Gert Jan en Linda

• 03 September 2013 - 07:45

Marion:

Hallo Spruitjes,

J e kan zo onderhand wel een boek gaan schrijven "De avonturen van......". Straks zijn jullie Nederland helemaal ontwent. Geniet er van zoalng het kan want de vakantieklok tikt door. Zie weer graag de volgende berichtjes tegemoet. gr. vanuit een vroeg Zoetermeer

• 03 September 2013 - 08:35

Yvonne (Mulder):

Ha George en Conny,
    Wat een prachtige reis maken jullie en wat is het leuk om jullie verhalen te lezen. Ben zeeer benieuwd naar de verhalen en beelden van Sicilie. Vooral doorgaan met genieten!
    Groetjes, Yvonne

• 03 September 2013 - 09:23

Sylvia:

Wat een mooie foto's en kijk nu alweer uit naar jullie volgende verhaal....xxx

• 03 September 2013 - 09:35

Pap En Mam:

Goede morgen,
    Ja je weet meestal in de avond staat de p,c niet aan maar in de morgen is het ook nog leuk hoor en zeker dit soort verhalen, wat was dat met dat genies je lijkt je vader wel die kan het 13 x achter elkaar red jij dat ook ?
    Maar is het nu over ? het is te hopen van wel natuurlijk.
    Maar nog een vraag wie is het ergste verbrand ? George zijn hele hand of Conny haar vinger?
    maar de verband trommel was hopelijk mee.

Wij hebben weer zon dus ga ik vanmiddag lekker weer even met de scoot weg dat snappen jullie wel.
    Wat fijn dat jullie zo veel zien en zeker dat jullie ons mee laten genieten wat dat doen wij wel ik maak net de P.C open en wie staat er achter mij juist ja Pap kan ik meteen even mee lezen en kijken ja ja ga maar naar je eigen laptop dus de nieuwsgierigheid is wel groot.

Wij kijken weer uit naar het verslag van de Etna kijken jullie uit, voorzichtig veel liefs dikke kus.
    En weet dat het hier helemaal lekker gaat wij zijn er heel blij mee.doei doei xxxxxxxxxxxxxxxxxxx

• 04 September 2013 - 21:12

Henk En Erika:

Hallo vakantie gangers,

Hier nog een berichtje van je broer en schoon zus wat een bende zo te lezen daar in de voet van Italie, maar ook wel weer mooi hoe is het gegaan op zee tijdens de overtocht, je ziet wij hebben niet alles gevolgt. Nu dus op naar de Etna, wel jammer overigens dat jullie niet naar HVAR geweest zijnj is ook een heel mooi eiland .

Nou luitjes nog veel plezier en zonnige tijd,

Groet van Erica en Henk