De second day - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van George en Conny Spruit - WaarBenJij.nu De second day - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van George en Conny Spruit - WaarBenJij.nu

De second day

Door: Conny

Blijf op de hoogte en volg George en Conny

02 September 2014 | Verenigde Staten, Los Angeles

Voor het eerst wakker worden heeeeeeel ver weg!
We hebben allemaal zalig geslapen geen last gehad van het tijdsverschil. Alleen de wekker stond verkeerd, dus iets eerder uit bed dan nodig was. Na een kopje koffie eerst maar eens de camper verhuur bellen om af te spreken hoelaat we woensdag de camper komen halen. Nou dat konden we vergeten want het is een feestdag (dag van de arbeid) in Amerika. Nou ja dan maar morgen proberen. Dan maar eerst ontbijten, nou dat viel alles mee wat er bij het ontbijt stond. Met gevulde magen gingen we om 09.30 uur op pad. Lekker scheuren in de Jeep hahahihi. Op ons lijstje om te bekijken stond als eerste Hollywood Boulevard en de Walk of Fame. Wel gaaf om te zien hoor al die sterren met namen en wat een drukte qua mensen zeg! Er hadden meer mensen het idee om de Walk of Fame te bekijken. Wat zullen we doen met de auto naar het Hollywood sign en Beverly Hills of een bus pakken. Nou dat laatste hebben we gedaan, lekker in een open bus door de bergen en Beverly Hills gereden. Je mag niet meer dichtbij bij het Hollywood sign komen, dat was wel jammer. Tegenwoordig wordt het Hollywood sign onderhouden door de Kamer van Koophandel omdat de staat geen onderhoud meer wilde plegen. Daarna door Beverly Hills, wel bizar hoor al die grote huizen aan rechte wegen met allemaal palmbomen. De chauffeur wist veel te vertellen waar iedereen woonde. We kunnen alle namen wel opnoemen, maar dan ben ik voorlopig nog niet klaar. :-)
Eenmaal weer terug aan de Hollywood Boulevard even een broodje gegeten om daarna de auto weer op te zoeken. Nou die hadden we best weer snel gevonden, alleen er zat iets onder de ruitenwisser!!!!! Ja hoor een bon (shit). Je mocht er wel gratis parkeren, maar wat wij niet wisten was dat alle auto's de zelfde richting op moesten staan!!!! Hoppa $ 63. Eerst maar eens kijken maar we die moeten betalen, nou dat zou een 20 minuten rijden zijn. LA is zo groot dus je schiet hier overal de snelweg op. Eenmaal aangekomen op adres om te betalen bleek niemand aanwezig te zijn. Fraai hoor die dag van de arbeid, wel bonnen schrijven, maar betalen ho maar. Oké morgen maar weer proberen. Zo we hebben het nog druk morgen hahahihi. Op de planning stond ook nog een bezoek aan een sculpturen garden. Nou met een file en heel wat wegopbrekingen was het lastig om daar te komen, na veel vragen en een heel eind lopen toch gevonden. Maar eigenlijk viel het een beetje tegen. Dus de reis terug naar het hotel maar begonnen, want inmiddels was het al weer 18.00 uur. Nog even wat drinken bij de Mac (kosten geen drol), je koopt een beker en die mag je net zo vaak vullen als je wilt voor $ 1, dat is dan wel weer geinig. Nog even een supermarkt bezocht om te zien wat er zo allemaal verkocht wordt. Nou dat is heeeeeel veel terwijl we niet eens in een Wallmarkt waren. Oh ja en als je iets wilt vragen dan is het handig om Spaans te spreken!!!!! Het namelijk zo dat in de staat Californië meer Spaans dan Engels wordt gesproken, dat heeft nog steeds alles met vroeger te maken. Nou meteen maar door om iets te eten te vinden, dat werd een heel eind lopen! Maar wel gevonden, namelijk in het Hard Rock restaurant. Al met al is het evengoed een gevuld dagje geworden, lekker douchen en de kooi opzoeken. Oh ja het is hier trouwens prachtig weer, vandaag een graadje of 30!!!!
Voor nu trusten en tot een volgende keer.
Liefs van ons 4. xxx

• 02 September 2014 - 09:15

Smurfin:

Hallo luitjes,
    Wat leuk jullie verslagen weer te lezen. Dit gaat zeker een mooie reis worden zowel voor jullie als voor mij, de lezer thuis. Vraag me soms af wie schrijft maar zo te lezen zal het George wel zijn want ik lees tussen de mooie verhalen door steeds alles over het "eten en drinken". Maar ik kan me vergissen hoor!!!!Wat een leuke dngen al gezien zeg in zo'n korte tijd. Nu kijk weer uit naar jullie volgende belevenissen. Tot gauw

• 02 September 2014 - 10:51

Loes:

Hallo spruitjes & Nic

Goed begin van de vakantie een prent van 63 dollar. Altijd een leuk souvenir. Heeft niet iedereen. Obama al gezien? Hahahahahahahah Fijn dat jullie goed hebben geslapen. En de wekker stond nog op de Hollandse tijd? Leuk om weer alles te lezen.
    Ik heb mam vanmorgen naar Lisse geweest en ben braaf in de kerk gaan zitten. Het was een mini mis. Ik dacht blijf maar even. Lucia neemt de zorg voor mam en die twee kunnen het goed met elkaar vinden. Dus dat komt wel goed. Toen ik aan kwam om 8 uur was ze al helemaal klaar.Bakkie gedaan en voor half 9 richting Lisse. Kennis gemaakt met Gerry. Dus zijn jullie daar weer van op de hoogte. Volgende week dinsdag gaat Monique mam halen.
    Ik zou zeggen lekker genieten allemaal en niet te bruin worden.

Kuzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz vanuit een zonnig Leiden.

• 02 September 2014 - 12:13

Witteee:

Hoi hoi,

Ja jongens dat weten jullie toch, hoe je moet parkeren :-P, nou dat bedrag is dan wel weer mooi gecompenseerd met de Mac ;-) (al had je liever de fooi nog ff gehouden en niet aan de bon gespendeerd) Maar wat Loes al zei mooi souvenir, heeft niet iedereen...Lekker ook die dag van de arbeid, mogen ze dan wel prenten uitschrijven? Maar ben wel jaloers hoor, Hollywood, Walk of fame gaaf!!! Nou mensjes geniet er lekker van en ook van het weer (hier is het nu ook 2 dagen mooi, al scheelt het wel 10 gr., maar goed het is even lekker)...

Groetjes en veel liefs xxx Syl

• 02 September 2014 - 14:51

Miranda:

Wat een leuk verslag! Wat gaaf zeg Walk of fame!! Geniet er van!

• 03 September 2014 - 00:29

Ingrid:

Leuk leuk leuk.....behalve die bekeuring dan...beetje jammer. Gelukkig de rest een "koopie" als het geen drol kost ;)
    Lekker genieten hoor!!

• 03 September 2014 - 13:45

Marion:

Hallo allemaal,

Leuk om weer van jullie iets te horen. Wel een hele andere wereld daar he.
    Alles is groot en heeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veeeeeeeeeeeeeeel. Nou George......???? Zie jullie belevenissen met camper weer tegemoet.

Dikke kus,