Tussenstop op weg naar de boot. - Reisverslag uit Girvan, Verenigd Koninkrijk van George en Conny Spruit - WaarBenJij.nu Tussenstop op weg naar de boot. - Reisverslag uit Girvan, Verenigd Koninkrijk van George en Conny Spruit - WaarBenJij.nu

Tussenstop op weg naar de boot.

Blijf op de hoogte en volg George en Conny

01 Juni 2015 | Verenigd Koninkrijk, Girvan

Mag niet beginnen hoe we vannacht hebben geslapen, daarom maar meteen wat we gisterenavond hebben gedaan. Eerst lekker zitten eten in de camper en even gewacht tot het eten wat was gezakt. Toen naar de receptie gelopen want naast de receptie zat het restaurant met wifi. Konden we jullie even laten weten hoe het ons die dag was vergaan en hebben we even met het thuisfront (in België inmiddels) geskypt. Alles in orde is altijd goed om te horen. Dan over vandaag na het gebruikelijke ritueel aankleden,ontbijten afwassen e.d. Op weg naar Inverary Castle (waar opnames zijn gemaakt van Down Town Abbey)wat een bezoek meer dan waard bleek, mooie inrichting en mooie foto’s van de buitenkant gemaakt. Prachtige tuin waar we ook nog even lekker door hebben gewandeld. Ook heb je in Inverary Hotel George, dit is een hotel echt met een Schotse inrichting, helaas wij hebben daar geen koffie kunnen drinken, want het was dicht vanwege een verbouwing. Daarna op pad naar de zuidpunt van Dumfries en Galloway waar we de boot willen pakken om over te steken naar Ierland. Onderweg nog gestopt bij Loch Lomond. Man wat een plassen water hebben ze hier onvoorstelbaar, wat een meren. De rit vandaag heeft heel veel verschillende landschappen laten zien, echt prachitg!! Daarna naar Troon, we hadden ontdekt dat daar vandaan ook een boot zou vertrekken voor de overtocht naar Ierland. Alleen bij de balie hoorden we dat de boot vanavond uit de vaart was genomen vanwege het slechte weer en de dame achter de balie wist niet zeker of de boot morgenavond (dinsdag 2 juni) wel zou varen. We zijn maar verder naar beneden gereden en hebben wel meteen in Troon gereserveerd voor de boot bij Cairnryan en het is de bedoeling dat we daar om 10.30 uur mee vertrekken naar Ierland. We staan nu in Girvan waar de regen en hagel met bakken naar beneden kwam. We staan in de haven, niet echt slim met al die wind!! We zaten echt te denken blijven we hier staan of zoeken we iets anders. Na het eten werd de wind minder en camper gedraaid, nu moet het lukken vannacht. Dit wordt de laatste waarbenjij vanuit Schotland. En wat is Schotland een prachtig land, we kunnen niet eens alles beschrijven. Morgen op tijd op pad we moeten nog een 50 kilometer rijden maar we moeten er ook een uur vantevoren zijn. Verder eigenlijk niet veel meegemaakt gewoon een lekker dagje met vééééél wind en vééééééél r.... (zouden we het niet meer over hebben). Bye bye Schotland (snik), hallo Ierand. Groeten van ons en tot in Ierland!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!