Wicklow Mountains - Reisverslag uit Kilkenny, Ierland van George en Conny Spruit - WaarBenJij.nu Wicklow Mountains - Reisverslag uit Kilkenny, Ierland van George en Conny Spruit - WaarBenJij.nu

Wicklow Mountains

Blijf op de hoogte en volg George en Conny

14 Juni 2015 | Ierland, Kilkenny

Zo, he he we staan. Na een mooi begin van de dag en een lekker ontbijt in de zon zijn we zo rond 11 uur vertrokken vanuit Caher richting Glendalough. We gaan daar in de buurt de Military Road rijden. Eerst even getankt en toen op weg. Zo rond 15.00 uur kwamen we in de buurt van het begin van deze route. We hebben ergens in het begin een bord gemist, want de wegen werden steeds smaller en slechter, maar wij dachten dat we op de goede weg zaten. Over een hele kale bergpas gereden waar de weg ook niet echt breed was. Nadat we dit in de gaten kregen hebben we geprobeerd om op de goede weg te komen. Daarvoor moesten we wel een heel stuk door het bos en de weg was ongeveer drie meter breed en als je bedenkt dat de camper 2.32 meter breed is moet je niet teveel tegenliggers krijgen. Nou dat wordt een probleem, want op een bepaald moment kwamen we dus een taxi tegen die iets teveel naar links ging waardoor deze dus van de weg af gleed en met twee wielen in de greppel vast kwam te zitten naast de weg. Veel geklooi om deze er weer uit te krijgen, wat niet lukte, maar gelukkig kwam er iemand uit de buurt die de taxi er weer uitgetrokken heeft. Kon iedereen weer verder, wij met een helling van 20(!!) procent omhoog op weg naar de camping. De prijs vonden wij veel te hoog en wij wisten ook dat er nog een camperplaats in de buurt was en daar staan we nu. Glendalough is een oud kloostercomplex gelegen bij twee meren en omgeven door beboste hellingen. Het is bijna niet voor te stellen dat je vanaf hier maar een uurtje rijden van Dublin bent. Doordat deze Wicklow Mountains zo ontoegankelijk zijn vormden zij indertijd een veilige schuilplaats voor tegenstanders van de Engelse overheersers. Tot zover de geschiedenisles wij gaan wat eten en morgen hier nog wat wandelen voordat we naar Dublin rijden. Al met al een zeer bewogen kilometersvreter dagje. Tot zover tot morgen. XXXXXXX

  • 15 Juni 2015 - 11:41

    Serena:

    Geen foto??

  • 15 Juni 2015 - 11:47

    Mam:

    nou nou dat was wel heel link maar gelukkig is alle weer goed gegaan. ja als je een bord mist ben je de pineut maar je zie wel weer iets moeten jullie maar denke.

    zo net als ik ook in een klooster maar dit is niet echt oud.

    vanmorgen de Fyysio geweest ze est.

    hoopt die bult en zo de pijn wat weg te krijgen ik hoop het kan wel niet zoveel mee maar ik doe echt onwijs mijn best.

    ik ga zo naar Sassenheim naar de kerk voor J0-Jo) ik zou eert niet gaan maar het is mooi weer dus pak de scoot en ga maar even en dan ga ik niet mee koffie drinken als het mij niet lukt ik zie nog wel het is alleen voor Fam zat een los kaartje bij ik ga niet naar het Kagerplein ga meteen weer hier naar toe.

    morgen naar het ziekenhuis Leiden

    en overmorgen naar het Spaarne druk druk druk straks even hier kijken voor een koffie zet app want die is stuk die was toch van mij zelf ??? ga wel even naar Blokker.

    ga zo eerst eten en dan rustig aan naar Sassenheim de kerk is om 14,00 ik ga langs de leidse vaart heen en terug dus dan kom ik niet echt in Sassenheim want dat wil en kan ik niet.

    miusschien een bakkie doen bij een bingo kennis die woont vlak bij de kerk ze zei altijd welkom

    Dat was het andere keer weer verder fijne dag hoor kus knuff voor jullie van mij Mam Ria

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ierland, Kilkenny

George en Conny

We hebben hem!!!

Actief sinds 17 Jan. 2011
Verslag gelezen: 200
Totaal aantal bezoekers 111208

Voorgaande reizen:

10 Mei 2018 - 18 Juni 2018

Spanje en Portugal

18 Augustus 2017 - 02 September 2017

Naar het Zuiden of Oosten?

02 Mei 2017 - 20 Mei 2017

Zwerven door Canada

26 Augustus 2016 - 17 September 2016

Door de Alpen.

17 Juni 2016 - 10 Juli 2016

Door de Pyreneën.

14 Mei 2015 - 21 Juni 2015

Rondreis Engeland, Schotland en Ierland.

06 Maart 2015 - 09 Maart 2015

Stedentrip Boedapest

31 Augustus 2014 - 24 September 2014

Onze Droomreis.

06 Juni 2014 - 22 Juni 2014

Daar gaan we weer.

28 Februari 2014 - 03 Maart 2014

Nieuw jaar, nieuwe uitstapje!!!

16 Augustus 2013 - 28 September 2013

Op naar de ETNA!!

26 April 2013 - 30 April 2013

Weer op pad in 2013

07 September 2012 - 16 September 2012

Korte vakantie Frankrijk

31 Augustus 2012 - 02 September 2012

Nog even naar Italie!!

27 April 2012 - 28 Mei 2012

Ons eigen rondreis!!!

23 Februari 2012 - 26 Februari 2012

Stedentrip Moskou

09 September 2011 - 24 September 2011

Weer lekker 2 weken op vakantie.

02 Juni 2011 - 25 Juni 2011

Op pad met de camper door Noorwegen.

Landen bezocht: