Laatste dag in Moskou - Reisverslag uit Moskou, Rusland van George en Conny Spruit - WaarBenJij.nu Laatste dag in Moskou - Reisverslag uit Moskou, Rusland van George en Conny Spruit - WaarBenJij.nu

Laatste dag in Moskou

Door: ConnyenGeorge

27 Februari 2012 | Rusland, Moskou

Als ik dit schrijf zijn we al weer thuis, maar jullie willen waarschijnlijk ook weten wat we de laatste dag hebben gedaan. Nou ............ zoals alle ochtenden hebben we weer lekker ontbeten. Na het ontbijt alles opgeruimd, uitgecheckt en de trollys in bewaaring gegeven in het hotel.
Vandaag stond nog op de planning om naar het Monument voor de Veroveraars van de Ruimte te gaan. Oeps, dat ligt niet echt in het centrum, dus nu toch maar de metro gepakt. We hebben ons weer laten helpen door een Rus die een ietsiepietsie Engels sprak. En ja hoor toen kregen wij ook door hoe we de metro plattegrond moesten lezen! Je zou zeggen dat is toch niet zo moeilijk, nou ik kan je zeggen met al die gekke tekens in het Russisch is het niet echt makkelijk. Eenmaal daar aangekomen zagen we ook het reuzenrad staan waar we in een ander gedeelte van Moskou naar op zoek waren!! Hadden ze zeker het Reuzenrad verplaatst!! Nou hup dan maar eerst in het Reuzenrad. George bleef veilig met beide benen op de grond, dus gingen Serena en ik samen. Nou volgens mij zat er verder ook niemand in het Rad!!! Het bleek later een heuze Kermis te zijn waar we waren beland. Er was ook nog een heel groot park bij waar heel veel Russen het weekend doorbrengen. In het park stonden allerlei monumenten die nu gebruikt worden als een soort Zwarte Markt! Nou we hebben in 1 hal even gelopen, maar kregen toen toch echt het idee dat we in Beverwijk waren op de Zwarte Markt, dus hup maar weer gauw naar buiten. Daar was het wel fris, zo -6 graden en sneeuw, maar toch leuker dan ergens binnen lopen. Na een paar uur in het park gelopen te hebben zijn we nog naar het Monument voor de Veroveraars van de Ruimte geweest. We zouden naar binnen gaan, maar helaas er stond niets in het Engels aangegeven en na 2 dagen was ons Russisch nog niet echt goed. Het was inmiddels ook wel weer tijd om rustig aan richting het hotel te gaan. Je weet immers nooit hoelang de metro reis gaat duren. Maar echt we zijn helemaal zelf weer in het centrum van Moskou gekomen. Daar aangekomen stonden we in eens midden in de demonstratie tegen Poetin!!! Toch maar even staan kijken. In het hotel onze spullen weer opgehaald en weer op weggegaan via de metro naar de trein om naar het vliegveld te gaan. Nou dat liep allemaal soepel hoor. We waren ruim op tijd op het vliegveld. Maar goed ook want we moesten door 5 controles. Nou je zou denken dat er een strenge controle is in Rusland, nou op Schiphol is her erger. Je mag hier gewoon alles meenemen in je handbagage alleen geen wapens!!!!! Maar vloeistoffen maakt niet uit hoor. Nog even inchecken en natuurlijk nog even winkelen (tax free, joepie). Wat een winkels zeg daar op het vliegveld, veeeeeeeeeel meer dan op Schiphol. Ja en toen was het tijd om het vliegtuig in te gaan, uiteindelijk met 5 kwartier vertraging vertrokken!!! Nog even het vliegtuig ont-ijzen en toen de lucht in. Tot ziens MOSKOU!!
Groetjes

• 27 Februari 2012 - 20:53

TANTE LENY:

ZIEZO, DEZE REIS ZIT ER OOK WEER OP.
    WEER `N MOOI LAATSTE VERSLAG. IK HEB ER VAN GENOTEN. EN WEER MET INDRUKWEKKENDE FOTO`S, ZO LEER IK ZELFS `N BEETJE RUSLAND KENNEN !!!
    IK KIJK WEER UIT NAAR DE VOLGENDE REIS.