Op weg naar Praag. - Reisverslag uit Chemnitz, Duitsland van George en Conny Spruit - WaarBenJij.nu Op weg naar Praag. - Reisverslag uit Chemnitz, Duitsland van George en Conny Spruit - WaarBenJij.nu

Op weg naar Praag.

Door: ConnyenGeorge

30 April 2012 | Duitsland, Chemnitz

Hieperdepiep hoera lang leve de Koninging!!
Lekker op tijd wakker, George op de fiets naar de bakker, kost hier echt geen drol, 5 harde bolletjes voor 1 euro. Na het ontbijt moest er nog even een slotje van een deur gemaakt worden. Nog niet helemaal gemaakt, want eerst moet de lijm goed drogen, vanmiddag kan de timmerman het afmaken. Op het moment zit ik dit te typen in de auto terwijl George aan het rijden is. Ja ik heb nog genoeg tijd om om mij heen te kijken. Wat wel opvalt is dat het allemaal een beetje vlakker gaat worden. We rijden op het moment richting Chemnitz. De navigatie geeft aan dat we daar rond 14.30 uur zouden aankomen. Nog maar even afwachten of dat ook echt gaat lukken. Wordt dus vervolgd.
Hallo hier zijn we weer, nou ……………………. Het is gelukt hoor, we waren om 14.30 uur bij de camperplaats. Wat denk je waar we nu weer terecht zijn gekomen? Bij een 1 of andere tokkie familie. Nog even zien hoe dat gaat hier. Maar eerst even naar het centrum van Chemnitz, kijken of er ergens een vignet voor Tsjechie te koop is. We zijn zo weer terug, tot zo. We zijn weer terug van het centrum met vignet voor Tsjechie. Wij hier aan diverse mensen gevraagd waar het centrum was en iedereen vertelde gewoon immer grade aus (als maar rechtdoor) . Nou dat ging heen wel goed, maar terug was het toch goed dat we de navigatie bij ons hadden. Want George zag al bijna Berlijn!! Hahahihi Maar met de navigatie hebben we het weer gered hoor om de camper te vinden.
Het is hier echt wel Oost Duitsland zo aan de gebouwen te zien. Straks gaan we even kijken of onze Duitse vrienden iets te eten voor ons hebben, er schijnt vanavond feest te zijn in de gaststatte! Nou als we bij de camper voorzien worden van drank dan is het geen probleem hoor!! We zien steeds meer tokkies naar het feestje komen!!
Uiteindelijk onwijs lekker gegeten bij de tokkies, wel lang moeten wachten op het eten, maar het was dan ook ontzettend druk. Helaas konden wij geen gebruik maken van de douches, dus hebben we ons eigen douche maar bevuild!!! Na nog wat luidruchtige tokkies zijn we toch in slaap gevallen. Morgen op naar Praag.
Kissssssssssss

• 01 Mei 2012 - 13:57

Pap En Mam:

Wouw wat een lang verslag nu even snel gelezen en wij zullen het zeker nog wel een paar moeten lezen want er staat zoveel in .
    Dat het feest is dat klopt wel want het is 1 Meid de dag van de arbeid ja dat blijft voor de Duitsers altijd een feest dag jongens ik zou zeggen gewoon mee feesten maar denk om jullie spullen met al die tokkie's maar goed dat vignet hebben jullie lekker te pakken Ja Oost Duitsland is altijd somber en dat zal het ook wel blijven eet lekker en misschien wel van die lappen vlees kus

• 01 Mei 2012 - 13:59

Diana:

hallo luitjes! Nou volgens mij hebben jullie het al heerlijk. Ik heb druk weekje achter de rug, 3 dagen Disney, dagje thuis, dagje cursus in holten, dagje werken, 2 dagen vrij en nu weer werken. Pfff je zou er moe van worden. Deze week nog 1 dag werken en dan lekker weekje vrij. Nog even kijken wat ik ga doen. Komt vast goed. Ben benieuwd hoe jullie Praag vinden. Ik ben er in een grijs verleden geweest met school en toen vond ik het erg indrukwekkend. Luitjes geniet met volle teugen en tot de volgende ronde! Liefs Diana en consorte