Op de fiets Wenen ontdekken. - Reisverslag uit Klosterneuburg, Oostenrijk van George en Conny Spruit - WaarBenJij.nu Op de fiets Wenen ontdekken. - Reisverslag uit Klosterneuburg, Oostenrijk van George en Conny Spruit - WaarBenJij.nu

Op de fiets Wenen ontdekken.

Door: ConnyenGeorge

06 Mei 2012 | Oostenrijk, Klosterneuburg

Vandaag wilden we naar Het Belvedere (boven en beneden). Ook wilden we een kleine toer langs de meest in het oogspringende bezienswaardigheden van Wenen. Dit laatste zou gebeuren met een gids en het zou lopend zijn omdat de bezienswaardigheden redelijk bij elkaar in de buurt liggen.
Maar eerst moesten we dus weer op de fiets de 20 km naar het centrum van Wenen afleggen om daar dan te beginnen aan het Belvedere. De overburen vonden het gisteren al verrassend dat we op de fiets naar Schönbrunn waren geweest maar ook deze morgen stonden ze er weer van te kijken dat we wederom deze tocht langs de Donau naar het centrum gingen maken. Nou op de fiets dan maar en na ook nog wat zoeken waren we met een vijf kwartier bij het Belvedere! Nadat we zelf wat kiekjes hadden geschoten en enkele anderen hadden vereeuwigd met het Belverdere op de achtergrond was het tijd om richting het centrum te gaan. De gids zou vertrekken bij het VVV-kantoor zodat het niet zo moeilijk was om dat te vinden, maar omdat het al half twee was en we dus nog een half uurtje hadden hebben we toch maar even de routeplanner ter hand genomen reuze handig zo’n ding.
Het was een groep van zo’n 12 personen en de gids vertelde dus in het Duits en Engels. Het einde van de rondleiding was bij de Stephansdom, dus daar hebben we meteen voor al onze vrienden en kennissen een kaars opgestoken voor nog een gezond en gelukkig leven!!! Man, wat een zee van licht was dat, al die kaarsen! Daarna wilden we nog even de staatsopera op de plaat vastleggen en dan zouden we weer op de fiets de terugweg aanvangen. Na een paar foto’s de hebben geschoten begon het te spetteren en dat eindigde met een behoorlijke hoosbui die wij gelukkig vanonder een afdak stonden gade te slaan. Het bleef eigenlijk iets te lang regenen dus besloten we om eerst maar even iets te drinken alvorens de terugweg te aanvaarden. Dat drinken monde uit in het verorberen van een bord carbonara en een quatro stagionne in de tussentijd was het ook weer droog geworden zodat we de fietsen konden opzoeken. Bij de fietsen bedachten we ons dat we ook in de buurt van het Prater-park waren en dus was het ook nog wel even leuk om daar doorheen te wandelen en nog wat gebruik te maken van de daar aanwezige attracties. Daarna was het toch wel een keer tijd om de terugreis te aanvaarden want anders kwamen we helemaal in het donker te zitten op de fiets en dat vonden we nu toch ook weer niet zo’n goed idee. Dus met vijf kwartier waren we weer terug op de camping, waar het inmiddels al bij aankomst aardig donker was geworden, het was inmiddels rond de klok van negen uur. Maar behoorlijk moe maar voldaan zit ik nu dit verslagje voor jullie te maken en na nog een lekker drankje denk ik dat we zo maar weer lekker ons mandje op moeten gaan zoeken, voor morgen weer een nieuwe dag met wie weet wat voor dingen we nu weer gaan bezoeken.
Wel met vriendelijke groet uit Wenen en tot de volgende keer!!!!!!!!
Kus van ons.

• 09 Mei 2012 - 09:00

Pap En Mam:

Wat een geluk het is onze vrije dag dus lekker alle tijd om alles te lezen, Ja wat is dat geweldig al die lichtjes in de Stephansdom zijn jullie daat met de gids geweest? wij toen wel en daarna de Kerst diens wat onwijs lief dat je dat voor ons hebt gedaan zo blij dat ik het had gevraagd en dan gelijk voor heel veel mensen heel top hoor.
    en wat hebben jullie al veel gezien en nog niet op de helft van de vakantie net als met Loes en Albert als je steeds iets hoort is het net of jullie gewoon thuis zitten hier gaat het lekker gelukkig voor nu een knuf en kus liefs van ons uit een droog en heel soms een mager zonnetje Sassenheim.

• 27 Mei 2012 - 22:13

Miranda:

Weer heel herkenbaar jullie verslag:)
    Klosterneuburg ligt zeker tegen wenen aan, volgens mij hebben wij daar ook toen op een camping gestaan en alles met de fiets bezocht.
    Ook in het reuzenrad (pratler) in geweest?