Awesome!!!!!!!!!! - Reisverslag uit Niagara Falls, Canada van George en Conny Spruit - WaarBenJij.nu Awesome!!!!!!!!!! - Reisverslag uit Niagara Falls, Canada van George en Conny Spruit - WaarBenJij.nu

Awesome!!!!!!!!!!

Door: Conny

17 September 2014 | Canada, Niagara Falls

Hallo allemaal,

Ja ach waar zullen we eens beginnen. Oh ja met opstaan natuurlijk hahahihi!
Na een super slaapje in een onwijs groot bed (we waren elkaar gewoon kwijt), zijn we rond 07.30 toch maar wakker geworden. Eerst maar eens naar buiten kijken wat voor weer het is, want aan de Oostkant is het kouder dan aan de Westkant. Ja hoor lekker kijk ik door het raam en wat zie ik alleen maar mist. Oké nu maar hopen dat de zon snel komt om de lage wolken en mist weg te branden. Eerst maar weer eens een ontbijtje pakken, lekker gezellig hoor zitten saampjes te eten. Waren er niet meer mensen of stinken we? Rond 08.30 vertrokken, met als einddoel Niagara Falls. De tocht van ongeveer 150 km verliep spoedig. Motel snel gevonden, gelukkig mochten we er al in om onze spullen neer te zetten. Zoals aangekondigd zijn we een picknickplaats gaan zoeken en ook nog gevonden, de zon was er ook dus dat ging prima. Even langs het visitor center voor informatie over de Niagara Falls. Nou en wat kon die man vertellen, bij het verlaten van het visitor center hadden we 2 excursie geboekt. Je kan namelijk de Falls van de US kant en van de Canadese kant bekijken. Vandaag hebben we de Canadese kant gedaan. Hierover straks meer. Eerst maar even zelf verder gereden met onze slee van een auto!! Plekje gezocht en lopen maar, kijken of we Falls al kunnen zien. Hé wat is dat nu, een helicopter in de lucht. Dat zou gaaf zijn om vanuit een helicopter de Falls te zien. Eerst maar eens vragen wat dat moet kosten. Ggggrrrrr dat is wel duur, even over nadenken. Na een kwartiertje lopen hebben we toch besloten om het te doen en we konden meteen de lucht in, bibber, bibber, bibber! We stegen op, ik zat voorin, maar dat is best eng, je heb alleen maar lucht onder je en natuurlijk een heleboel water hahahihi. Wat een gaaf en awesome gezicht, eigenlijk geen tijd om foto's te maken. Nu konden we pas zien hoe groot de Falls zijn. Deze tocht was een super ervaring die we niet snel zullen vergeten. Natuurlijk bij terugkomst nog wat foto's gemaakt. Meteen maar weer in de auto, want we zouden rond 16.00 uur worden opgehaald voor de excursie Niagara Falls Canadese kant. Nog een paar mensen opgehaald en uiteindelijk waren we met 23 mensen. Hup met de hele bus over de grens, allemaal uit de bus, deurtje in, paspoort laten zien, deurtje weer uit en weer de bus in, ging best wel snel. Als eerste vertelde de chauffeur over waar het water werd ingenomen, dat werd 4,5 mijl ondergronds getransporteerd naar de elektriciteit centrale waar het langs grote dynamo's vliegt om elektriciteit op te wekken.
De Niagara Falls bestaat uit 3 watervallen, de Canadian Horseshoe Falls, American Falls en de Bridal Veil Falls. Als eerste gingen we naar de Horseshoe Falls, maar die gingen we van achteren bekijken. Gelukkig kregen we een regencape anders was er niets meer droog. Wat een donderend geluid zeg en wat een water, niet normaal. Daarna doorgereden naar de Whirlpool Gorge, dat is een dal in de vorm van een kom waar al het water zo hard instroomd dat het gaat draaien en dat het dan net lijkt op een whirlpool. Onderweg hebben we nog zoveel gezien zoals de Table Rock House, Floral Clock en water intakes for Power Plants. Daarna was er even tijd om iets te eten om daarna door te rijden naar de Skylon Tower. Jippie helemaal naar boven met een lift aan de buitenkant van de Tower, super gaaf. Eenmaal boven hadden we een adembenemend uitzicht. Allemaal lichtjes, alle gebouwen, skyline, maar wat het mooiste was waren de watervallen die waren verlicht in allerlei kleuren, echt heel mooi, helaas zijn daar de foto's van mislukt, maar wij houden deze beelden wel in gedachten. Rond 22.00 uur waren we weer terug bij ons Motel. Al met al weer een zeer gevulde dag en een zeeeeeeeeer lang verslag. Wij gaan lekker ons mandje in om morgenvroeg (08.30) te starten met de volgende excursie, maar dan aan de US kant.
Dikke kus voor iedereen die dit verslag heeft gelezen.
xxxxxx

• 18 September 2014 - 07:10

Ingrid:

Leuk te lezen!! Ja, dit is zo n natuurgeweld met al dat water dat overdonderd je!
    Lekker genieten van alles wat je geboden wordt hoor!

• 18 September 2014 - 07:41

Marion:

O Jongens wat een belevenis en stoer zeg met zo'n helikopter.
    Voor geen goud zo ik daar in gaan. Misschien na het nuttige van het een of ander goedje.
    Wat heerlijk dat jullie zo genieten. Nou wij ook hoor, van al jullie verhalen. Toppie gedaan hoor.

Dikke kus,

xxx

• 18 September 2014 - 10:51

Miranda:

Wat gaaf zeg allemaal! Reiskriebels;)

• 18 September 2014 - 12:08

Witteeee:

Leuk weer het verslag, maar wordt nou toch ook een beetje nieuwsgierig naar de slee (auto) ;-)
    Op naar morgen :-D xxx

• 18 September 2014 - 20:02

Louis Funcke:

he GEORGE JIJ WAS KLEUREN BLIND EN JE FOTO TOESTEL IS WEL GOED MAAR JIJ KAN HET NIET
    DOEI///////LOUIS EN NEL

• 18 September 2014 - 21:18

Loes:

Hallo spruitjes.

Zeker een hele belevenis. Helikoptervlucht is niet nix. Toch wel benieuwd naar de kosten?En inderdaad waar blijft de foto van die slee. Willen wij ook wel zien. Kunnen we er alvast voor gaan sparen. hahahahahahahahaha.
    Geniet er maar lekker van. Nog een paar dagen en dan al weer richting Nederland. Ook daar is het nog prachtig. Hoorde vandaag van mam dat het er 27 graden was. Erg warm voor september maar wel gezellig met de kermis. Nog heel veel plezier en heerlijk genieten van alles. Doen wij ook morgen weer oppadmetgps.

Heel veel groetjes vanaf het zonnige Mallorca.

Dikke kuzzzzzzzzzzzzzz

• 20 September 2014 - 15:08

Mam:

Jeetje pietje wat is dat mooi die arme mensen op die boot.

Nou ja die slee die hebben wij hier ook maar dan misschien iets anders.

Ja ja Loes en Albert sparen ik geloof er niets van als er een moet sparen dan ben ik het wel wan de opudjes zijn weer de Lul met inleveren dus ik kan mijn slee wel vergeten nou het was toch de beoling niet ik blijf lekker in mijn vertroude Ignis rijden.

Zaten jullie er samen in of zaten er nog meer mensen in = ja ja George ik snap het wel de Piloot want anders zet je mij in de Z...

Voor nu naar de oostkust en dan weer de kant van Nederland op ik ga het gewoon zeggen ik heb jullie gemist en nu niet vervelend doen over het eten nee ik heb JULLIE gemist.