Een dagje aansichtkaart rijden. - Reisverslag uit Galway, Ierland van George en Conny Spruit - WaarBenJij.nu Een dagje aansichtkaart rijden. - Reisverslag uit Galway, Ierland van George en Conny Spruit - WaarBenJij.nu

Een dagje aansichtkaart rijden.

07 Juni 2015 | Ierland, Galway

Vannacht geslapen op een camping met een Nederlandse eigenaar en z’n vriend. Mooi stel toen we aan kwamen werden we meteen uitgenodigd om ‘s avonds de verjaardag mee te komen vieren van één van hen. Dus ‘s avonds lekker in de kantine (!) gezeten gebakje meegegeten en champagne mee gelurekt, lekker hoor. We waren daar ‘s middags al een beetje vroeg gestopt want er moest een wasje gedraaid worden. We vonden het al zo apart dat, zodra we op een camperplaats aankwamen en we zetten de camper neer, dat de buren binnen de kortste keren hun camper gingen verzetten nu weten we waarom! Nu hebbenwe lekkere schone kleren, dus de buren zullen nu wel blijven staan. Afijn de avond was gezellig er was ook nog live muziek, dus was helemaal leuk. Nog even met het thuisfront geskyped en we zijn weer van alles op de hoogte. Daarna lekker gedouchd en heerlijk geslapen. Vanmorgen alles weer gevuld en geleegd en toen op weg naar Kylemore Abbey. Dat is een neogotisch kasteel (let op! dit is leerzaam)dat staat aan de uitlopers van de Twelf Bens. Mitchell Henry (1826-1911) liet het bouwen voor zijn vrouw. Na de dood van zijn vrouw is het kasteel verkocht. Tijdens de eerste wereldoorlog zochten Benedictijner nonnen hier hun toevlucht en namen het kasteel in gebruik als abdij. En dat is het tot op heden nog steeds. Tot hier de geschiedenisles. Daarna zijn we doorgereden naar Letterfrack, waar we voor onszelf op de computer een wandeltocht hadden uitgezet. Ja Albert, het is gelukt de kaart van Ierland te downloaden!! We hadden wel gezien dat het in de buurt van een aantal bergen was, maar je raad het al de tocht ging dus over de berg heen!!!!!! We dachten een rustig wandelingetje te hebben vandaag. De wandeling was in het National Park Connamara. Op de gps was de tocht 8 kilometer wat in de praktijk in ongeveer vijf kwartier is te lopen, als het allemaal vlak is. Nou we hebben er 2,5 uur over gedaan we gingen in 750 meter ongeveer 400 meter omhoog, was wel pittig. Maar het uitzicht vergoede veel. Het hoogste punt van Diamond Hill is 445 meter en daar hebben we bovenop gestaan!!!! Met pijnlijke voetjes boven maar het viel in vergelijk met de Ben Nevis eigenlijk best wel mee. Lekker rustig naar beneden gelopen en af en toe gestopt om van het uitzicht te genieten, want het is hier weer prachtig. Daarna naar de slaapplek (Galway) die was nog 85 kilometer weg dus dat werd dus een latertje want we waren om 19.30 uur op de camperplaats. Lekker eerst even wat drinken, eten en dan nog even kijken in de stad of daar nog wat te beleven valt. Weer een mooi dagje beleeft en wie weet wat we morgen weer allemaal zien. We hopen niet weer als dwerggeit te gaan spelen. Dus.................................tot morgen! XXXXXXX C&G

• 08 Juni 2015 - 16:48

Mam:

wat een gezellig verhaal is het vandaag weer en natuurlijk lekker aan schuiven om een verjaardag te vieren.
    wat staan jullie samen weer op een hoogte

ik voel mij best steeds beter worden ik denk steeds dat het bloed mij goed heeft gedaan ben lang niet zo moe.

In Voorhout 2woont ook een nichtje van mij ben wezen zoeken en heb haar gevonden ze vond het zo leuk kom binnen maar dat kon niet want ik wist dat er 2 van het rode kruis zouden komen ze gaan zondag voor een rondreis voor 14 dagen door ierland en dan voor 3 maanden met de camper in Nederland het zijn onwijs lieve mensen.

vanmorgen thuis en vanmiddag even wat boodschappen en 2 van rode kruis geweest en lekker wat uitjes op geschreven waar ik met mee kan geweldig dat ze dat doen ga naar de saill en nog wat andere uitjes in de buurt ze halen en brengen mij weer het lijkt mij echt geweldig.
    zo ik ga stoppen weet niets meer ik weet niet of jullie eigenlijk die verhalen van mij willen horen want zo spannend zijn ze nu ook weer niet morgen weer 2 ziekenhuizen hoop iets wiijzer te worden.

veel liefs voorzichtig maar wel lekker genieten ik ga zaterdag met de jeugd op stap weer iets heel anders maar wel leuk kus knuffel voor jullie van mij Mam Ria

• 08 Juni 2015 - 16:50

Marion:

Hallo spruitjes, wat een conditie zullen jullie na de vakantie hebben zeg. Dan kan George weer uitrusten als hij op het werk is (hahaha) Fijn dat jullie het zo naar de zin hebben. De terugtocht gaat zeker alweer opschieten. Kijk weer uit naar nieuwe avonturen.

gr. Marion

• 10 Juni 2015 - 12:04

Sylvia W:

Hoi hoi luitjes,

Wat een mooie foto van jullie daar op de hoogte. Ziet er weer prachtig uit.