De eerste dagen - Reisverslag uit Beckingen, Duitsland van George en Conny Spruit - WaarBenJij.nu De eerste dagen - Reisverslag uit Beckingen, Duitsland van George en Conny Spruit - WaarBenJij.nu

De eerste dagen

Door: George en ConnyMaandag

28 Augustus 2016 | Duitsland, Beckingen

Hallowwwww,
Zo hier maar eens een berichtje van ons. Jullie zijn het al van ons een beetje gewend we staan dus weer veel op camperplaatsen dus eigenlijk nergens Wifi. Maakt niet uit als we Wifi hebben proberen we wat op waarbenjij te zetten. Vertrokken met een lekkere appelcake van mijn moeder wat een soort traditie is geworden, hij was weer zalig, in 2 dagen was tie op!!!!! We zijn als vanouds begonnen met een nachtje België want de tortelduifjes gaan net als wij op vakantie, zij gaan zelf ook nog voor een stedentrip naar New York. De zaterdag doorgereden naar onze oosterburen en we zijn gestopt in Beckingen bij een landgasthuis waar we in de tuin stonden. Als je er 's avonds wat zou eten werden er geen kosten voor stageld in rekening gebracht. Nou we hebben maar de hand over ons hart gehaald en een half haantje en een schnitzel burgemeester gemaakt. Daarna wel een beetje onrustige nacht gehad want we stonden vlak naast het clubhuis van de plaatselijke schoorsteenvegers en die hadden daar die avond hun jaarlijkse feestavond. De volgende dag doorgereden naar Schonach waar we meteen maar hebben besloten om hier twee nachten te blijven staan, want het is veel te warm om iedere dag een paar honderd kilometer te gaan rijden. Toen we trouwens daar in Beckingen aan kwamen waren we het allebei eigenlijk zo zat dat we de luifel hebben uitgedraaid en heerlijk eronder hebben liggen slapen. We hadden echt geen zin om nog maar iets te ondernemen met dit warme weer. Hier in Schonach is de temperatuur in ieder geval iets gezakt waardoor we vandaag naar de hoogste waterval van Duitsland zijn gereden om die met een bezoek te ver-eren en daarna nog een beetje rond gereden in de streek want we hadden bij de VVV nog een fietsroute op de kop getikt. Nou daar zijn we na een kilometer of twintig maar mee gestopt, tering wat is het hier hobbelig de accu vloog leeg, we waren eerst nog bang dat we op de terugweg zonder stroom zouden komen te zitten. Gelukkig ging de terugweg bijna alleen maar naar beneden dus zonder mankeren en op het gemak naar de camper gereden. Nog even langs de plaatselijke supermarkt om wat drinken in te slaan en nog even lekker in het zonnetje bij de camper gezeten. Voor morgen staat er een mooi wandelingetje op het programma en daarna gaan we weer een beetje verder in het Zwarte Woud want dat is waar we nu zijn beland. We staan morgen boven op een berg waar het in de winter goed wintersporten is en nu kunnen wij daar lekker wandelen en naar het schijnt hebben we ook prachtig uitzicht op de bergen om ons heen. Nou we zullen het jullie laten weten als we jullie de volgende keer berichten. Voor nu tot lees via wat-app, sms of mail. Groeten van ons. XXXXXX